Crazy Helmet a.k.a. Mad Biker

Taa ansaitsee oman topicin, eli havaintoja ja tarinoita tanne.

Valokuvia tuosta mystisesta hahmosta ei varmaan ole olemassa silla kyseinen sankari liikkuu paaasiassa pimealla jolloin teravien kuvien ottaminen on mahdotonta. Lisaksi han osaa silminnakijahavaintojen mukaan (voin itsekin todistaa) luoda ymparilleen jonkinlaisen aikajatkumon, aika siina ihan muutaman metrinkin sateella ikaankuin seisahtuu muutamaksi sekunniksi.

Viimeksi tossa n. 20:10 Crazy Helmet ilmestyi kuin tyhjasta, omasta ulottuvuudestaan, meidan tavallisten kuolevaisten joukkoon Etela-Haagassa, Vihdintiella siina n. Brankkarin ja R-kioskin valissa. Kameraa en ehtinyt kaivaa esiin koska aika pysahtyi taas kerran, juuri edella kuvailemallani tavalla.

Siis täh?

tämä on kyllä eeppinen ilmestys kaikessa kummallisuudessaan. kerran olen hänet nähnyt ratikasta päivällä ja kerran yöllä ajoi vastaan pyörällänsä ja meinas vähän jännittää :smiley: että milloin se kiskoo pumppuhaulikon holsterista.

Kyseinen sankari on vuosikausia kulkenut tästä Haagan läpitte. Tulee joko vihdintietä tai pitskusta päin. En tiedä kummasta suunnasta tulee, kun sen aina näkee samoilla paikoilla eikä koskaan muualla.
Itellä selvät top 3 paikkaa joissa sen näen.

  1. E-Haagassa juuri R-Kioski - 10 spåran päättäri - brankkarin kolmion alueella.
  2. Meilahdessa Tullipuomin suoralla. Suoran 10 spåran vanhan päättärin tienoilla kuitenkin.
  3. Töölössä Futis-stadionin paikkeilla.

Tänä kesänä nähny pari-kolme kertaa. Kaikki havainnot 10 päättärin nurkilla.

Se käyttää varmaan jotain mustia-aukkoja, koska sitä en varmaan koskaan oo nähny muualla kuin noissa paikoissa jotka muistan. Ne paikat missä sen näkee, niin niissä on varmaan joku katkumo, niin joutuu siirtymään mustasta-aukosta toiseen meidän kuolevaisten keskuudessa.

Ite oon kyllä nähny sitä jonkin verran myös loppu iltapäivästä, ja ihan valoisaan aikaan siis.

SG1 maybe?

Liekö kyseessä sama viheltäjä, jonka näin tänään Manskulla rokkimäkin kohdalla noin 18.23. Vanhalla ritsalla polki kaveri tarroilla teipatussa pottakypärässä, selässä vihreä Samsonite ja jalassa shortsit ja polvisuojat. Nimi ainakin sopisi kuvaan…

Onkohan tämä se legendaarinen aurinkolasit + polvisuojat-äijä? :smiley: Nähty ainakin Konalassa ja Pitäjänmäellä lukuisia kertoja, myös iltahämärissä!

Edit: näyttää olevan kun tuli jo samat tuntomerkit!

Tiistailta 15.9. - bongaus Meilahdesta, Tullinpuomin suoralta.

Tyyppi on täysi mysteeri ja ihmetyksen aihe jo vuosien takaa.

Oon nähnyt muutaman kerran Pitäjämäen kulmilla ja kerran Jäähallin tienoilla. Pitskussa yritin kerran polkea kiinni, mutta pääsi katoamaan skutsiin - mahdollisesti johonkin noista edellä mainituista mustista aukoista.

Manskua etelään vähän Oopperasta pohjoiseen tossa pari päivää sit.

Howler - 18:24, 17.9.2009 » Liekö kyseessä sama viheltäjä, jonka näin tänään Manskulla rokkimäkin kohdalla noin 18.23. Vanhalla ritsalla polki kaveri tarroilla teipatussa pottakypärässä, selässä vihreä Samsonite ja jalassa shortsit ja polvisuojat. Nimi ainakin sopisi kuvaan...
Tuntomerkit ja paikka tasmaa.

Kannatan Mikan aukko aikajatkumossa-teoriaa, koska itsellanikin havaintopaikat on noi samat e-haaga ja taka-toolo (manskulla, namaskaarin edessa).

Hmm, pelottavan hyvin menee porukalla noi havaintopaikat yksiin noiden omieni kanssa.

Mä oon bongaillu tuota heppua säännöllisen epäsäännöllisesti jo jostain vuodesta 2003 asti. Helpoiten BackToTheFuture-äijä näkyy Urheilukadulla, josta tältäkin kesältä jo useat havainnot.

Mistä se on tulossa ja mihin menossa?

Niin ja toi minishortsit, pikkutoppi, walkmanit ja rullikset-hemmo menee jo ankarasti freak-shown puolelle. Lasipalatsin edusta tammikuussa paras bongausmesta.

Manskun varressa asuessa Hullua Kypärää näki hyvinkin usein, mutta mun havainnot osuu melkein yksinomaan välille Pizza Center (tai niillä main) - Nordenskiöldinkatu. Kerran näin kaverin eduskuntatalon hujakoilla.

Ehdin jo toiseen ketjuunkin postata mutta lisätään tännekin…

Mulla on vahva epäilyt että herra asuu jossain Konalatien loppupäässä tai siitä risteävillä kaduilla, riukutie, Hilapellontie tms…

Omat bongaukset sijoittuvat myös yleensä finnair-stadionin paikkeille. Tuntuu että hullu kypärä aika uskollisesti näyttää sahaavan keskusta-haaga-pitäjänmäki-konala akselia, pari havaintoa olen tehnyt pitäjänmäentiellä ja pisimmillään kuuri aivan konalantien loppupäässä.

eräillä instansseilla on tietoa kyseisestä hahmosta, mutta kovin monella ei ole tarpeeksi korkea turvallisuus-luokitus, joten lukekaa internetistä:
http://www.underlife.fi/old-www/madbiker_stories.shtml

About 5 vuotta sitten mad biker bongattu Larun sillalla, jossa hän vaihtoi pyörää! Lukitsi toisen siltaan ja sitten otti toisen rämän käyttöön.
Itse en nähnyt, mutta frendi oli ihan stoked kun illalla tavattiin: se oli seurannut mb:tä koska halusi nähdä pysähtyykö se ikinä. Meikusta asti (Kuusitie) oli seuranta lähtenyt.

Sen on pakko olla tilannu toi toinen pyörä sinne Larun sillalle, koska sitä seurattiin. Ei se muuten ois vaihtanu pyörää.

Vähän sama kuin harhautustoimet sotilaslentokoneissa.

Se oli sen sidekick joka toimitti tsygän sinne…
Mitä sotilaslentokoneet tekee?