Brooks-keskustelu

Mä olen kiristänyt satulaa, joskus aika reippaastikin, mutta silloin se on päässyt löystymään selvästi. Monesti on kirjoiteltu että vain kahdeksasosakierros ja blaa blaa mutta mä olen tarpeen tullen pistänyt kierroksia niin ettei tartte istua kuopalla. Toki jokainen omalla vastuulla ja jos on luonteeltaan sellainen että tekee mieli korjata joskus ehjiäkin tuotteita (olen tällainen itse) niin kannattaa miettiä kerran pari. Mutta yllä olevan kanssa samaa mieltä siitä että pelkkä painunut ulkonäkö ei välttämättä ole peruste kiristää, mutta jos satula ei tue tarpeeksi niin sitten voi olla.

Näistä syistä olen harkinnut keskustelua sivuten Cambiumia koska en kestä satulan olomuodon muutos hommat.

Hyviä neuvoja!
Ei vaan ollut mitään tietoa, miltä käytetyn Brooksin pitäisi tuntua tai näyttää.
Ihan mukavalta se vaikuttaa, vaikka tuntuu olevan aika tarkka oikeasta asennosta.
Noudatan siis ohjetta ja ajan vähän lisää.

Mitäpä ootte hieronu talvi-Brooksiinne ja mistä ostitte? Proofide ainakin mainittu, vaan löytyykö jokaisesta kenkäkaupasta?

Pelagolta ostin proofide-purkin joskus. On muuten ihan riittoisaa tavaraa.

support your local nsdap shop

terve brooks jengi

ajattelin pärähtää tähän skeneen
mietiskelen täs lähinnä kahta asiaa: mistä tiiän mikä leveys best ja cambium c17 vs b17???

puolisollani on b66s, ja sen huolto aiheuttaa ressiä

ota alasti aeromuna-asento ja pyydä kumppanias mittaamaan istuinluiden leveys joka selviää etsimällä ne kovemmat kohdat vaikka sormella. tän voi tehdä kotosalla myös yksin istumalla myös paksun/kahden pahvin päälle ja mittaamalla siihen muodostuvien kuoppien etäisyyden(ei kyllä yhtään niin hauskaa) tai sitten jollain kolmannella metodilla.

penkin leveyteen vaikuttaa myöskin käyttötarkoitus ja itse olen huomannut että mitä aerompi meno niin sitä kapeammalle penkille tarve ja lisäksi kolon tarve saattaa kasvaa henkilökohtiaista sekä penkkikohtaisista seikoista johtuen. pystymmässä ajoasennossa on sitten hyvä penkistä löytyä leveyttä.

ite oon tykänny cambiumista c15 mutta brooksilta käytössä myöskin swift sekä flyer jossa on jouset ja nämä kaikki oikein hyviä.

minkälaista ressiä se huolto aiheuttaa? katsotaan jos pystyttäis helpottamaan pahaa oloa…

no jos lähtökohtana on että selle italian flite ja slr ja ritchey streem on ollu hyviä penkkejä, nii oisko semmoi kapiampi brooks b17 tai cambium c17 sitten hyvä

touring käyttöön. onkohan olemas liian leveetä penkkiä.

huoltoressi elikkä sateessa kastuminen ja sillä ajelu, ja also kuinka usein tommosta pitää rasvata

puoliso ulkomailla atm, mut voin hengailla muuten vaan alasti jos se sua miellyttää

Itselläkin ois bränikkä swift hallussa, mutten oo tohtinu laittaa stavaan muotoutumaan ens kesää varten, kun odie sanoi, et haluaako sitä retkipyöräänsä semmoista huolenaihetta perseensä alle. elikkäs sade, gravelgrinding, pitkät päivät ja ulkona vietetyt yöt tässä yhtälössä huolettaa. Ohje oli: myy swift ja osta cambium. Ratkaisuni: Phenom.

itellä on ollut nahkabrooksia ajossa sateella monesti mut ei se perseen alla kastu ja lokarit hoitaa sitten loput.

mut ymmärrän toki huolen siitä et menis “pilalle”. rasvaus auttaa kuitenkin ehkäisemään tätä ongelmaa sekä se että jos penkki pääsee läpimäräksi niin odottaa kuivumista ennen ajoa. läpi kastuminen varmaan vaatis sen että se jäis ulos sateeseen tai vastaavaa pitkäaikaista käsittelyä alapuolelta.

rasvaa vaan alapuolelta levittelee satulaan kunnes nahka ei ime enää itseensä. ite käytän vähän notkeampaa, mehiläisvahapohjaista, alunperin nahkalaukuille suunniteltua “kermaa” mut brooksin oma vaha toimii myös tietenkin. tätä vaan on helpompi levitellä.

ja myös, jos peräpäästä ampuu hiekkaa ja rapaa siihen hanurin ja brooksin väliin, niin kuinka paljon se syö sekä hanuria että brooksia. yhden vanhan brooksin katkaisin ajamalla, kun pistin vähän lisää kireyttä ja rasvailin.

toio tietty myös mut hiekka ja rapahan kuluttaa bärseen alla pinnoitteen laadusta huolimatta.

onko kukaan laittanu sellakkaa cambiumiin? ettei imaisis vettä kankaaseen ja liukuis ees vähän perse

oma cambium on ihan kiiltävä jo ja kyllä liukuu

pitäskö sitten liipasta cambium testiin

Onko sekään mitenkään selvää, että onko tourinkiin oikea valinta c17 vai c15? Paljonko on saddle to bar droppia tiedossa?

periaatteessa nolla ellei jopa miinusta eli oikeammin voitaisiin puhua bar to saddle dropista :smiley:

no sit voi huoletta laittaa sohvaa

Pystyyn asentoon kunnon levee sohva vaan alle

ununu - 13:25, 7.12.2016 » onko kukaan laittanu sellakkaa cambiumiin? ettei imaisis vettä kankaaseen ja liukuis ees vähän perse
https://www.instagram.com/p/BMh4bX6AjFf/

Ohan noi brooksit näemmä kohtuudella kestänyt esim. troinisella ja vaikka gypsy by trade Nicholas Carmanilla ulkona asumista, toisaalta, mutta uhka toki.