Brevetit (ja muu pitkänmatkan suorituspyöräily)

Ajettaisko pliis pk-seudulta lounaiseen joku 300k?

Kannatan.

Hela Torsdag 200km tapahtumisesta on ollut Tonin kanssa taas jo puhetta ja mun järjestämä Lohjanjärven 300km tulee tapahtumaan myös tänä vuonna.

Kyllä tosiaan 30.5.2019 ois tarkoitus ajaa taas 200 ehdottomasti.

SuicideHub - 9:54, 10.1.2019 » Kannatan. Hela Torsdag 200km tapahtumisesta on ollut Tonin kanssa taas jo puhetta ja mun järjestämä Lohjanjärven 300km tulee tapahtumaan myös tänä vuonna.
Hienoa! Osaatko Samuli sanoa 300 aikataulusta mitään vielä?

Näin olisi tarkoitus:

SuicideHub - 16:51, 13.1.2015 » [b]Vuoden 2019 Kalenteri:[/b] 4.5. 300 km (Lohjanjärven uimakoulu 300 km)

Täällä näköjaan puhutaan mun aamu kauppa reissusta

Jos näitä nyt tänä vuonna ihan asioikseen koittaisi naputella useamman.

SuicideHub - 15:35, 10.1.2019 » Näin olisi tarkoitus:
SuicideHub - 16:51, 13.1.2015 » [b]Vuoden 2019 Kalenteri:[/b] 4.5. 300 km (Lohjanjärven uimakoulu 300 km)
Tää kauppareissu kiinnostaa kovasti.
kunba - 8:48, 11.1.2019 »
SuicideHub - 15:35, 10.1.2019 » Näin olisi tarkoitus:
SuicideHub - 16:51, 13.1.2015 » [b]Vuoden 2019 Kalenteri:[/b] 4.5. 300 km (Lohjanjärven uimakoulu 300 km)
Tää kauppareissu kiinnostaa kovasti.
Pitäsköhän sitä itsekin, pystyiskö, jaksaisko, kykeniskö?

Nonni. Pariisi-Brest-Pariisiin esi-ilmoittauduttu just. Sain vikan paikan 90 tunnin ryhmän ekasta slotista eli siinä päässee aika kivasti ennen ns. isoja massoja liikkeelle. Ja toi 90 tunnin aikaraja tarjoaa miellyttävän kokoisen puskurin näin ensikertalaiselle. Laitoin seurakseni toki yksivaihde.netin. Sit pitäis vielä ajaa noi 200, 300, 400 ja 600 tässä kesäkuun vaihteeseen mennessä. Sulais jo lumet :slight_smile:

^RoK!

Onko muita yyveeläisiä lähdössä? Itse päätin tossa syksyllä etten edes yritä tällä kertaa, vaikka kesällä moisesta vielä haaveilinkin. Ehkä sitten neljän vuoden päästä.

Siistii. Sinkulalla?

Totean muuten tässä varmistukseksi, että vaikka järjestäjä sanoo kaikenkattavasti riittäväksi kun ajaa 30.6. mennessä noi karsintabrevetit, pitää ne itseasiassa ajaa sitä aiempiin paikallisessa kalenterissa oleviin päivämääriin mennessä. Eli esim. 300km viimeistään 11.5.
Kun se seuraava 300 olis vasta elokuussa, eikä siis ehtisi.

PBP on hullun hieno karnevaali todellakin, kannustan kaikkia osallistumaan, jos tämmöisestä tykkää. Paikalla on jos jonkinnäköistä väkeä, tiellä sopivasti seuraa ympäri vuorokauden, mainio meininki ja ihan pyöräilyhullua seutua muutenkin, yölläkin tien varressa mummuja ja vaareja jakamassa croissantteja ja huutamassa bon couragea.

Ite en oo vielä päättänyt yritänkö lähteä. Saatan olla vähä väsynyt just noina päivinä ja lomillakin on rajansa, mutta maistuishan se taas. Niin ja en mä ajanut varsinaisia brevettejä kolmesatasta pidempää viime vuonna, joten ilmoittautuminen vasta keväämmällä. Mutta ainakin viimeks paikkoja oli tarjolla niin riittävästi, että käytännössä kaikki innokkaat tais mahtua mukaan.

SuicideHub - 10:28, 14.1.2019 » Siistii. Sinkulalla? Totean muuten tässä varmistukseksi, että vaikka järjestäjä sanoo kaikenkattavasti riittäväksi kun ajaa 30.6. mennessä noi karsintabrevetit, pitää ne itseasiassa ajaa sitä aiempiin paikallisessa kalenterissa oleviin päivämääriin mennessä. Eli esim. 300km viimeistään 11.5. Kun se seuraava 300 olis vasta elokuussa, eikä siis ehtisi. PBP on hullun hieno karnevaali todellakin, kannustan kaikkia osallistumaan, jos tämmöisestä tykkää. Paikalla on jos jonkinnäköistä väkeä , tiellä sopivasti seuraa ympäri vuorokauden, mainio meininki ja ihan pyöräilyhullua seutua muutenkin, yölläkin tien varressa mummuja ja vaareja jakamassa croissantteja ja huutamassa bon couragea. Ite en oo vielä päättänyt yritänkö lähteä. Saatan olla vähä väsynyt just noina päivinä ja lomillakin on rajansa, mutta maistuishan se taas. Niin ja en mä ajanut varsinaisia brevettejä kolmesatasta pidempää viime vuonna, joten ilmoittautuminen vasta keväämmällä. Mutta ainakin viimeks paikkoja oli tarjolla niin riittävästi, että käytännössä kaikki innokkaat tais mahtua mukaan.
Joo sinkulallapa hyvinkin. Toi brevet-aikataulu on kohtalaisen tiukka näin pohjoissuomalaisen näkökulmasta, kun lumet lähtee yleensä vasta joskus vapun alla, mut kyllähän jonku kaksisatasen vetää vähän lumisemmassakin ajokelissä.

Hyvä hyvä. Ja mukavastihan se sinkulan rytmi tuohon sopii.

Aikataulu on tosiaan mahdollisesti tiukahko eteläisemmänkin Suomen keleissä, kun varmempaa olis vieläpä ajaa noi vähä aiemmin kuin määräpäivänä, jos vaikka ei pääsekään perille asti heti ja pitää yrittää uudestaan. Viimeksi tamperelaiset ainakin muistaakseni keräs leimoja jo talvipäivänseisauksessa, että saavat ajoissa pois alta.

dras - 9:17, 22.1.2019 » Mitkä tempotikut randoajeluun porukalla on? Jotku tarvis kesää varten hommata vaikka toistaseksi nuo tommoset pidemmät reissut on mennyt ilman niitäkin, mutta osaksi myös tavaroiden kiinnittämiseen nuo kiinnostaa.
Mulla oli viime kesänä käytössä deda parabolica unot. Plussaa halpuudesta ja mukavista kyynärpädeistä, miinusta siitä ettei noissa ole ihan parhaat säätömahikset. Ihan hyvät babbys first tempo tiks noi kuitenkin on, vaikka ehkä näin hindsightina laittasin vähän lisää rahaa kiinni (painavempiin mutta paremmilla säädöillä oleviin) Profile T3+:iin.

Profilea on mulla ja lähipiirillä juu. Monissa niiden malleissa on erona lähinnä taivutus. Kannattaa ottaa mielestäni semmonen, jossa sitä on reilusti, eli 1, 3 tai 4 muistaakseni. Hyvät säädöt, mutta pulttien on syytä olla kireellä, ettei pääse pyörähtämään putken ympärillä. Ja kun pehmusteet painuu ihan linttaan aikanaan, on niiden alla olevat ruuvit vähä pinnassa. Mutta pehmusteita saa kaupasta ja sinne alle voi pulttien kantojen päälle panna jotain tasoittamaan. Liian taakse asetellut kyynärtuet näissä kaikissa on sitten toisaalta polvien tiellä. Ja painaahan noi puoli kiloa.

Deda uno parabolicat mulla oli kans. Rikoin niistä kyynärtuet. Ja tuet jäi myös liian eteen, ainakin mun senhetkiseen ajoasentoon, ei paljo säätövaraa. Mut joillakin toimii hyvin.

Ne halvimmat motonetit ja tokenit on ihan ok satunnaiseen käyttöön, mutta toppaukset huonoja, säädöt vähäisehköt ja tuen liitos tais olla vain yhdellä pultilla, joten voivat lipsahtaa vinoon.

Prolla on kans nykyään joitain, joissa on säätöjä. Ja Zippejä jotku kehuu ja 3t:täkin käytetään.

Tänä keväänä olen uhannut toteuttaa haaveen nykästä anoppilaan pyörällä. Helsinki-Kalajoki. Fiilistelymeiningillä eli varmaan jotain 200km per päivä, kaks yöpymistä tms. Otetaan vastaan reitti-ehdotuksia, erityisesti kiinnostaa valinnat mitkä on muutakin kuin tylsää suoraa maantienlaitaa.

^
https://www.yksivaihde.net/old/30755

Se on muuten tosiaan PBP-vuosi taas pitkästä aikaa ja ennakkoilmoittautuminen käynnissä just nyt. Jos ajoit viime vuonna 300km brevetin, saat ilmoittautua tänään. Jos 200km, niin voit ilmoittautua 11.3., jos paikkoja vielä on. Nyt ainakin on vielä yli tuhat paikkaa kuudestatuhannesta vapaana. Jos ei ajanut mitään brevettiä viime vuonna niin sitten pitää odotella 25.5. asti.