Brevetit (ja muu pitkänmatkan suorituspyöräily)

Mun mielestä gatorskin ja gp5000 on aika eri tuntuiset ja gp5k parempi mutta en koe että liukastuminen sateella brevetissä olisi kummallakaan mikään kovin suuri uhka. En kyllä aja kovin vaarallisesti

Eli Gatorskineillä kaatuu ja kastuu, et GP5000 mieluiten. Check.

3 Likes

Gatorit on aivan hyvät mut 23mm ei oo kovin mukavat routarytkeessä.
Mulla on ollut litkutetut 32mm GPt ja niillä pärjää hienosti.

Joo GP5k on oikea vastaus kaikkiin tilanteisiin. Tappajasepelikiekoissa olen kyllä siirtynyt takaisin halvempaan perus-GP:hen, kun lisäpistosuojanauhojen kanssa tuollainen high performance vaikuttaa liioittelulta.

Outo vertaus, saahan Gatorskiniä 23-32 millisenä.
Kyllä Gatorskineillä ajaa vaikka mitä. Ei taida olla yhtään yli kahen huntin yhtäjaksoista ajoa alla mutta esim. tonnin rando 25 millisillä kyllä.
Jonkun parin huntin lenkin ajaa nyt muutenkin melkein millä vaan. Eiks se Hessojen Carl ajanu endofdayssit parisenttisillä kisatuubeilla ja ite oon ajanu 29x2.1" Rocket Roneilla yhden kahenhuntin brevetin. Se yks kolmenhuntin setti jäykkäkylkisillä Paseloilla oli aika tuskainen kun tais olla viis flättiä ja muutenkin hitaan tuntuiset. Kyllähän se sit pidemmillä matkoilla alkaa korostumaan että kumi on alustan mukainen. GPviistonni on kyllä ihan hyvä kestopäällysteellä, itelläkin yks pari kolmekakkosia jossain.

1 Like

Joo - tahdoin vain kertoa että Espoo200 reitillä on karuja pätkiä joihin mikään 23mm ei ole kiva.
Kovat sitten vetää millä haluaa.
Itse vedän nää retket helpoimman kautta.

1 Like

Juu sitä pistosuojauksen ja rullaavuuden yhdistelmää mietin. Oon ajanu 32mm marathon supreme-renkailla (jostain syystä) ja niiden rullaus-, kesto- ja tärinänvaimennus-suhde on kai ihan ok, mutta pohdituttaa mahtaako ruoho olla vihreämpää Contin puolella.
Väittävät Continentalilla, että gatorskin on kestävämpi ja GP taas mukava ja rullaava. Mua harmittaa fiksata puhjenneita renkaita kun olis hyvä ajoflow. Mutta jos kokeneemmat sanoo, että GP kestää, niin kai se on uskottava! Se on kuitenkin noin100€ laaki kun hankkii nämä, siksi kyselen.
32mm on sen verran mukava koko etten siitä ainakaan pienemmäksi alumiinirungon- ja haarukan kanssa pistä. Oli sen verran rytinäpaikkoja tossa pari päivää sitten Kirkkonummen puolella, että uskon Lammyn 23mm-teoriaan.
Tubeles seikkailuihin en ole vielä lähtenyt, mutta se kutsuu minua seireenin lailla…

Ja lopetan nyt keskustelun: tilasin GP:t.:grin:

3 Likes

Olen ajanut brevetit ja ultrat vain GP5000 tubeleksena.
Yhtään tubeless flättiä en ole kokenut.
GP5000 sisurilla on kyllä lenkillä puhjennut.
.
Gatorit 23-32mm on tietty sisurilla ja fikseissä joilla en vedä brevettejä.
HEL-POR-HEL 25/32mm gatorit.
Gatorskin sisurilla ei rikkoja.

1 Like

Mulla on 28-32 mm sisureilla ja koen että flätti tullut tasaisesti noin 1000 km välein. Kaikki tuntemani henkilöt jotka valittaa että noi ei kestä on käyttäneet tanwalleja joten otoksen pienuudesta huolimatta koen että ne tanwallit on kirotut.

1 Like

Testiin siis. Voin raportoida sitten, miten meni omasta mielestä.
Ja siis jälkiedittinä, et en ottanu tanwalleja🙏

1 Like

Menossa ollaan. Ensimmäinen 200km pyöräily, mutta onneksi osittain tutuhko reitti.

2 Likes

Eilen lopetettiin tämä leikki omalta osalta. Rankasti iski todellisuus vasten kasvoja, että ei ollakaan niin hyvässä kunnossa kun luultiin. Eilinen kaatuminen oli viimeinen niitti. Ensimmäiset hakemukset tehty vakuutusyhtiölle ja pitää sitten kotimaassa viedä pyörä tarkastettavaksi. Kypärä jälleen pelasti pahemmilta vammoilta. Ikävästi lähti alamäessä irtosorassa molemmat renkaat samaan aikaan nopeasti alta.
Kokemus kuitenkin kokonaisuudessaan erittäin positiivinen.
Instagramiin oon enemmän laittanut kuvia, ja tulen laittamaan enemmän vielä. ( iiroalhonen nimellä siellä )
Tässä kuva lähdöstä, kun luulin vielä maaliin pääsyn olevan mahdollista.

18 Likes

Noniin hei. Jos oli pääosin kivaa, pääsee omin voimin kotiin ja mielen pohjalle jäi että miten ensi kerralla tekee eri tavalla niin ei voi paljoa muuta pyytää.

5 Likes

Viileä Espoo200 luvassa näillä näkymin, mutta positiivista on se, ettei tartte arpoa vaatetuksen kanssa😁

Tiedättekös muuten, onko ton kausimaksu ja osallistumismaksu käteisellä vai onnistuuko esim. mobilepay?

Muistaakseni Mikolle käteinen tai etukäteen tilille.

1 Like

Ok!

Mikko vastaa nopeasti sp-tiedusteluihin jos haluat varmistua.

1 Like

Ei hyvältä näytä sääennuste Espoo B200:lle mutta en nyt vielä luovutakkaan.

2 Likes