Bob Jackson keskiö-kampi yhditelmät

Hei.

Nyt kun käytetyn fiksin löytämiselle oleva aikaikkuna on umpeutumassa piti alkaa miettimään sitä uuden pyörän kasaamista. Ajattelin tiedustella että mitä keskiö-kampi yhdistelmää jengi käyttää noissa bob jacksoneissa/ Millainen yhdistelmä olisi sopiva ketjulinjaa ajatellen?

mun lempiaihe.

BJ:n takahaarukka on se tuttu ja turvallinen 120mm johon siis 120mm rata/fiksinapa.

sen jälkeen paras idis on laittaa oikeat ratakammet niihin kuuluvalla saman merkkisellä keskiöllä. esim. Campagnolo Record Pista + Pista 109mm BB / Sugino75 + SG75 BB / Miche Advanced + Miche Primato 107mm / Dura-Ace Track FC-7600 + BB-7610 ja sitä rataa.

Kun laittaa “oikeat” palikat niin ketjulinjaa natsaa siihen maagiseen 42 milliin.

ja jos laittaa jostain syystä maantiekammet (tai “fiksi-kammiksi” naamioidut maantiekammet → Sugino Messenger) niin saa alkaa aivan varmasti säätämään. Mutta kyllä se ketjulinja yleensä asettuu oikein vähän hienosäätämälläkin, ei siinä mitään.

Ai niin vielä, en viitsi postata tähän koko massiivista listaa mutta täältä voi tsekkailla apua erilaisiin toimiviin yhdistelmiin mitä jengillä on.

kiitos oikein paljon tästä kattavasta vastauksesta, tästä oli paljon apua.

tsekkaa toi lista/linkki jonka just editoin vielä viestiini mukaan. sillä pitäis lähteä.

juuri näin, kunhan runko ja osat on about standardimitoituksella niin merkillä ole väliä.

Säädöksi menee siinä vaiheessa kun runko on mitoitettu leveille renkaille (kammet kolisee takakolmioon), vääntiöt™ on maantiekammet, tai napa on ei-ratastandardiketjulinjalla.

Omassa bobissa oli miche primato-osasarja, no problems.

jussi - 11:18, 5.3.2009 » sen jälkeen paras idis on laittaa oikeat ratakammet niihin kuuluvalla saman merkkisellä keskiöllä. esim. Campagnolo Record Pista + Pista 109mm BB / Sugino75 + SG75 BB / Miche Advanced + Miche Primato 107mm / Dura-Ace Track FC-7600 + BB-7610 ja sitä rataa. Kun laittaa "oikeat" palikat niin ketjulinjaa natsaa siihen maagiseen 42 milliin. ja jos laittaa jostain syystä maantiekammet (tai "fiksi-kammiksi" naamioidut maantiekammet -> Sugino Messenger) niin saa alkaa aivan varmasti säätämään.
Olen vähän tulevaisuutta ajatellen kyylännyt noita Michen kampisettejä niin jossain nettikaupassa törmäsin siihen, että väitettiin Michen itse ilmoittavan itse asiassa tolla 107mm keskiöllä ketjulinjaksi 43,5mm. Eli maaginen forty-two -orgasmi jää niilläkin väliin. Tiedä sitten oliko väärää tietoa.

^ 1.5mm on niin vähän että sillä ei taida todellisuudessa juuri olla merkitystä. ketju jo itsessään liikkuu jonkun verran sivusuunnassa rattaiden päällä ja eri valmistajien takarattaat on keskenään eri levyisiä jne.