Biopace ovaaliratas ja fixi? onko kokemusta?

Tervehdys,
Olen uusi fiksi harrastaja ja ajellut nyt tämän kesän vanhalla Bianchin runkoon kasatulla “retrofiksillä” Eturatas vaan alkaa olla jo sen verran kulunut yksilö että olisinkin tiedustellut olisiko mahdollista korvata se varastoni uumenista löytyvällä vanhalla hyväkuntoisella 90’ shimanon biopace kampisetillä jossa sattuu isoin ratas 48th olemaan erinomaisessa kunnossa
Eli toimiiko fiksi biopace ovaalirattaalla vai tuleeko ketjujen päällepysymisestä ongelma? jarrutettaessa yms…
onko kokemuksia?

Sheldonilla oli:

Yhen biopace-rattaan oon ajanut, en ainakaan muista et ketjut ois tippunut kertaakaan…

Mulla tippu pariin kertaan. Ehdottomasti ketju on rattaan eri asennoissa eri kireyksillä, sen näkee sokeakin kepillään, eli riippuu asioista toimiiko. Onko löysin kohta liian löysä.

48-hamppinen on ilmeisesti maastopyörästä? Olen ollut huomaavinani että maastoBiopacet on enemmän puolimunan muotoisia kun maantievastaavat. Siis silmällä kattoen ainaki. Ei kai se mitään eroa tee.

Mulla on ollut jonkun muun valmistamat “Biorythmit” käytössä fiksissä ja ihan hyvin skulas, mut ne ei oo ihan yhtä ellipsit ku “Biopacet”.

Ok, eli toivoa olisi.
Taitaa fiksipyörä olla kovempi ratassyöppö kuin tavallinen. Oudon
Nopeasti vaan alumiiniratas tuntui sirkkelinteräksi kuluvan ;o
Kävipä jo mielessä teräsrattaan hankintakin…
Kyseessä toki oli alunperinkin jo valmiiksi sisäänajettu eturatas
Juu ja kyseessä on mun vanhan Basso-maasturin vanha kampisetti…