Bilteman jalkajarrullinen takakiekko ja ratas?

Ytimessä vaparattad Myy urheiluaitta.

Bilteman mustanapaisissa jalkajarrukiekoissa (Espoosta löytyy hyllystä) on Kun Tengin (KT) tekemä napa brändillä Hi-Stop, joka ulkoisesti näyttää Shimano-kopsulta ja isot pojat ameriikan nettifoorumilla väitti että KT valmistaisi Shimanonkin navat. En jaksa avata tota nyt katsoakseni, mut jos valmistaja ei oo sama niin toivottavasti ainakin ois niin tarkka kopio että samat varaosat kävis. Esim. jarrukengillehän näissä saattaa joskus tulla tarvetta vanhemmiten.

Kirkkaat tosiaan finito myös Biltsun verkkokaupasta kun kysyin.

Mikä näissä Bilteman jalkajarrukiekoissa on ketjulinja?

Sama kuin muidenkin lafkojen rakentamissa Shimanon jalkajarrunavallisissa kiekoissa, eli abaut 41mm riippuen vähän rattaasta. Navan leveys on 110mm.

Epävarma noviisi kysyy: Onko tällaisesta biltsun halvasta takakiekosta takajarru poistamalla ja ratas mahdollisesti vaihtamalla mahdollista tehdä fiksiprojektiin toimiva takakiekko?

Jos tarttee kysyä niin ei.

Haluat “jarrun” lisäksi eroon vapaarattaasta, joka on rakennettu napaan sisään. Voi toki hitsata navan sisukalut umpeen muttei se järin skarppi idea ole.

Osta oikea kiekko jostain netistä, ei ne niin paljoa maksa.

PS. lue fiksi-info ja sheldonin sivuja

Shimanon jalkajarrunavasta ei voi poistaa jarrua ja noin muutenkin ei. Siitä kierrenavalla varustetusta versiosta voi rakentaa suikkarinavan jos on virittelynhaluinen mut kyl fiksinapoja ihan syystä tehdään ihan erikseen.

Kiitoksia vastauksista ja kyllä, oli kysyttävä.

tnts - 10:48, 29.6.2011 » just eilen sinkuloin biltsun kierrenapakiekon. eli uudet vaseliinit ja laakereiden herkistely, symmetrisesti prikkoja, bemaxiratas kiinni ja rihtaus keskelle. kiristin pinnoja vasemmalta 1,5 kierrosta ja löysäsin oikeelta 0,75. en kerralla tietenkään vaan kolmessa osassa.
Varmasti ihan helvetin tyhmä kysymys, mutta sitä olen; miksi kierrenapakiekko piti sinkuloidessa rihdata ja säätää prikoilla?

Kaverin pyörässä ainakin heitettiin vaan vapaaratas kierteille eikä muuta? Puhutaankohan nyt samanlaisesta kiekosta.

^ Koska ilman prikkausta ja rihtausta tulee ihan helvetin kapea ketjulinja, koska ainoa ratas tulee siihen mihin kierrepakan isoin ratas tulisi. Jos jollain kummallisilla kammilla saa eturattaan niin lähelle runkoa että ketju kulkee suoraan niin käyhän se noinkin. Tosin noilla perinteisillä kierrenavoilla on tapana taivuttaa tai katkoa akseleita just siksi että sitä akselia on niin pitkälti navan ulkona siellä rattaiden puolella, tulee paljon vääntöä, siltäkin kannalta prikkojen siirto vasemmalle puolelle on parempi.

Tietääkö kukaan, minkäs kokoset kumit tähän menee alle? Mietin mahtuisiko 25mm Duranot.

Jostain jäänyt sellainen etiäinen, että 25,2mm olisi minimileveys. Jos tilanne on noin, niin eikö noiden pitäisi mennä?

Itse olen tällaisessa pitänyt 25mm Schwalbe Blizzardia ilman ongelmia samoin kun saman firman perusetukiekossa ja vapaarattaallisessa takakiekossa. Saman levyinen kehä noissa kaikissa taitaa kyllä olla.

Espu - 8:41, 4.7.2012 » Itse olen tällaisessa pitänyt 25mm Schwalbe Blizzardia ilman ongelmia samoin kun saman firman perusetukiekossa ja vapaarattaallisessa takakiekossa. Saman levyinen kehä noissa kaikissa taitaa kyllä olla.
Viime kesänä kun vertailin, niin silloin myynnissä olleen mustanapaisen :) jalkajarrukiekon kehä oli kapeampi kuin kierteellisen kiekon kehä.

mä oon mielestäni käyttänyt jonkin aikaa 23mm rengasta enkä kuollut, en kyllä välttämättä suosittelisikaan jos sitä ei saa tehdä

no eikös sillä saa sen open tubular -fiiliksen kun laittaa 23mm kumin biltsun jalkajarrusettiin?