bike-components.de

Hei!

Onko kokemuksia toimitusajoista? Erityisesti “Delivery period approx. 2-7 days”-tuotteista…?

Joo, kestää 4-7 weeks, tai enemmän.

edit: tämä siis tapahtui 2008

itse tilasin juuri tavaraa tuolta, tilauksen laitoin 9.6, seuraavana päivänä tilausvahvistus ja “tervetuloa asiakkaaksi”-viesti. 11.6 tuli maksuohjeet saksaksi, ja muistaakseni samana iltana ellen seuraavana laitoin rahat tilille (noillahan on erikseen suomessa tili maksua jouduttamaan). 21.6 tuli ilmoitus, että paketti lähti matkaan. olisko ollut 28.6 kun oli käynyt DHL ovella kolkuttamassa (olin Itävallassa silloin) ja DHL suomen päähän soitettuani hain paketin Vantaalta 1.7. Ja tilauksessa oli siis kaksi “heti varastosta” -tuotetta ja yksi “2-7 days”

Olihan se juuri vkonloppu ovella kun maksun laitoin, mutta noin viikon maksua maistelivat ennenkuin paketti lähti Suomeen päin ( tai sitten odottelivat sitä tuotetta!). Mutta ei tuossa kauaa mennyt, tai ainakin olen ulkomailta odottanut pidemmänkin aikaa tavaraa.

jeps, minulla tuli kai 13 artikkelin tilaus. Yksi tuote oli “2-7”, Michen primato -keskiö, täytyy nyt sitten odotella ja kuulostella. Josko sen elokuun alkupuolella saisin siis.

Taitaa riippua tuotteista ja onnesta. Mulla taas tuli mavicin “not in stock”-kehät nopeasti, vaikka oli viikonloppu ja maksut välissä. Viikossa muistaakseni. Tällä kokemuksella bike-components pesee bike-failorderin mennen tullen.

Joo, kovasti riippuu tuotteesta. Mulle tuli tuollainen “Delivery period approx. 2-7 days” n. puolessatoista viikossa. Eli taisi mennä 3-4 päivää niin tuli “Dispatched” ilmoitus.

No niin, kunhan kimppatilauksesta kahden viikon jälkeen selvisi, ettei se ole lähtenytkään, laitoin tilauksen muutamasta renkaasta ja lukosta sisään. Toimitusajat toki olivat enimmäkseen luvatut (eli on varastossa), yhtä marttawintteriä joutuivat odottamaan enemmän kuin piti, mutta kun halvalla tilaa…

Sen sijaan itse lähetys on aika metka. 15.12 paketti on ilmestynyt DHL:n seurantaan Kölnissä. 19.12 se on aamulla käsitelty Hannoverissa ja saman päivän iltana “Lähtenyt DHL n toimipisteestä HANNOVER - GERMANY”. Eilen (21.12) aamulla se on uudelleen lähtenyt Hannoverista. Tämä ei taida olla ihan normaalia? Lentokone lienee juuttunut lumeen?

Sää tosiaan ei ole “ihan normaali” Euroopassa tällä hetkellä. Lentokenttäongelmia siis todennäköisesti. Tältä näyttää oma lähetyksenseurantani (vaikkei bike-componentsilta):

http://img339.imageshack.us/img339/4773/fedexo.jpg

Omasta mielestä liike ei sovi kiireiseen tilaukseen, koska toimitusaika on aina ollut vähintään viikko. Täytyy muistaa, että “2-7 days” taitaa merkata arkipäiviä siihen, että liike saa tavaran lähetettäväksi. Tuollaiset tuotteet ovat tulleet kahden viikon sisällä tilauksesta. On myös ollut samalla statuksessa olleita tuotteitta, joita on pitänyt odottaa pidempääkin.

Jos jokin tuote on ollut sellainen, joka viivästyttää toimitusta, on sen voinut poistaa listalta. Ylimääräiset maksut ovat tällöin palautettu tilille.

Useimmiten halvimmat hinnat, ellei toisaalla ole jotain erikoistarjouksia.

Ko. liikkeestä on enemmän kommentteja f-foorumilla:

aika paljon olen tuolta tilaillut, parhaillaankin on lähetys tulossa.
2-7 päivän kaman nopean toimittamisen varaan ei kannata fillarin kasailua laskea.
joskus saa nopeasti, joskus ei.

varastossa oleva tavara lähtee nopeasti ja liikkuu nopeilla kuriireilla, yleensä toimitus on kotona alle viikossa (jollekin tämä tietysti ei ole nopea). lähes varmasti varastokama myös ON varastossa toisin kuin monilla muilla puljuilla.

hyvä toimittaja ja suht edulliset hinnat.

Mitä tuohon tilauslomakkeen osoitekohtaan jossa lukee No. pitäisi laittaa ? Katu vai asuntonumero ?
E: Tai ylipäätään mihinkohtaan laitetaan asunto ja rappu ? Laitetaanko ollenkaan ?

-Taina

Itselläni on Street-kohdassa pelkkä kadunnimi ja No.:ssä sekä talon että asunnon numerot. Paketit tulleet aina perille.

Kiitos vastauksesta :slight_smile: toivottavasti tulee perille saakka :smiley:

-Taina