Avaruusmuona eli parhaat pyöräretkeilyruokareseptit

Saakelin härskit rasvat, ei niiden juttuja kyl kestä kuunnella.
Ok nyt lähden.

Taina kyllä se ruuanlaitto alkaa kiinnostaa kun ikää tulee enemmän, älä huoli.

soijarouheen sijaan laittaisin ehkä soijajauhoa. sehän on tietääkseni kypsentämättäkin syötävää ja tekee esim pähkinäpatukkajutskelien koostumuksestakin timmimpää. toisaalta suurin osa pähkinöistä ja täten pähkinäjauhoista sisältää abaut saman määrän ravinteita. soijajauho on tietty halpaa ja helppoa

noíhin pähkinä&kuivahedelmä-jälkkäreihin oon joskus tainnut soijajauhoa laittaakin ja oli ihan okei

ps.
hipit <3 avaruus&muona

mustAfa - 21:31, 3.2.2015 » hipit <3 avaruus&muona
Kun sais vielä pekonin päälle ymmärtämään, niin olisivat ihan kelpo porukkaa!
negaatio - 21:31, 3.2.2015 » Taina kyllä se ruuanlaitto alkaa kiinnostaa kun ikää tulee enemmän, älä huoli.
Juu kyllä mä ruuanlaitosta tykkään ei siinä mitään, täällä vaan mennään aina kaikessa ihan nexteille leveleille. E: Tajusin just et voisin ottaa itelleni tosta hyvän alion vai mikä se oli. "täällä vaan mennään aina kaikessa ihan nexteille leveleille"

Onkos foorumilla muuten yhtään ravitsemustieteilijää?

tuskin tulee avaruusmuonatopsuun kompetenssiaan esittelemään

Miksei tulis? Urheiluravitsemuksen kovaa ydintä, jos näitä muonia pyöräretkellä tai raidôlla kiskotaan.

paino sanalla avaruus

Dave’s Killer Bread Sin Dawg

Npertj - 21:41, 3.2.2015 » paino sanalla avaruus
"Avaruusmuona" on varmaan sit sellainen käsite, mikä tuo meille mieleen eri asioita. Mulle se assosioituu suoraan astronauttien eväisiin ja sitä kautta niistä sovellettuihin retki- ym. muoniin. Eikä esim. sienien syöntiin.

Kuvottavaa, kuivaa paskaa kaikki tämmöinen ja ajatuskin saa hamuamaan vesileiliä, mutta reissussa rusina kurkkuni sykkii ajatuksesta jos vielä löytyisi yksi patukka jostain laukkujen sopukoista.

Itse en ole tehnyt tämmöistä mutta voisin tehdä niin tulisi kerrankin suunmukaista. “Suolaisen aterian” tekeminen ei välttämättä olisi vaivan arvoista, sillä bullet meal ja kalakukko on halvahkoa ja toimii.

Sen sijaan voisin kuvitella että juurikin Jerky ja patukat olisivat sellaisia että tekisin itse, eritoten jerky kun se on suorastaan sikamaisen kallista.

Mikäs noiden aiemmin mainittujen keitettyjen kananmunien säilyvyys oli, muistaakseni aika pitkiäkin aikoja pysyivät hyvinä?

Kaikemmaailman raakapatukka- ym. avaruusruokaohjeita on interwebbi pullollaan, mutta niissä on melkein poikkeuksetta pääraaka-aineena taateli. Itse en taatelista niin perusta kuin joskus ja harvoin, joten onko vinkkejä millä sen voisi korvata? Arvatenkin jotain tahmeaa ja makeaa, mutta joka ei öö maistuisi taatelilta?

Kyllähän se on niin, että tämmönen ruoka on polttoainetta ja maulla ei täten ole painoarvoa pisteytyksessä.

Toisaalta hyvä ruoka, parempi mieli.

Niin, miksi taateli? Onko se vaan siksi, että siinä on tarpeeksi sokeria, että kuivatut taatelit säilyy omassa sokerissaan? Vai onko tää hintakysymys myös, onko taateli halpaa? Kuivattua luumua vois varmaan käyttää jos siitä tykkää? Ja rusinoita tietysti. Kuivatut persikat? Nopealla googlauksella löysin yhden ohjeen, jossa käytettiin viikunoita.

JJ90 - 22:23, 3.2.2015 » Kyllähän se on niin, että tämmönen ruoka on polttoainetta ja maulla ei täten ole painoarvoa pisteytyksessä.
Yhyy, kauheeta tekstiä. Maulla on aina painoarvoa. T. nimim. elän syödäkseni, ja liikunnan parhaimpia puolia on että saa syödä paljon

Vaikka toisaalta on totta, että nälkä on paras mauste.

RTZ - 22:29, 3.2.2015 » Kuivattua luumua vois varmaan käyttää jos siitä tykkää? Ja rusinoita tietysti. Kuivatut persikat? Nopealla googlauksella löysin yhden ohjeen, jossa käytettiin viikunoita.
En nyt tiedä onko luumut just se raaka-aine jota haluaa imuroida määriä, kun on tien päällä......

Kuivatut persikat vois ehkä olla ihan hyviä, mut mahtaakohan ne olla liian kuivia? Kun varmaan taatelin yks funktio on se että se sitoo kaikki muut raaka-aineet yhteen.

Siinä viikunaohjeessa jonka bongasin niitä viikunoita liotettiin ensin. Vois varmaan soveltaa persikoihinkin?

Milläs korvata pähkinät? Kalakaan ei varmaan tarvitse selittää, vaikka sitä riskillä syönkin. Sienet ja hyla tuotteet joutuu aina selittää, vaikka ei niistä tule kuin pipi masu.

Jollain rasvaisilla siemenillä?

Ihan hyvää reissuapetta myös maapähkinävoi. Ja Snickersit. Ja maapähkinävoissa dipatut Snickersit.

Nuo erilaiset patukkahommat kiinnostaa myös kovasti. Pitääkin kokeilla näitä reseptejä.

Hauskasti tää pyörähti alussa vähän kasvisruokaskeneilyn puolelle. Luulisi omasta mielestään monipuolisesti sekaruokaa syövälle maistuvan ennemmin pähkinät, taatelit, siemenet ja jauhot, kuin vaikkapa joku energiageeli. Yököttää jo ajatus. Ite oon kyllä patukoiden ohella tykännyt tosi kovasti ihan vaan sellaisista sekoituspusseista, missä on mukavasti erilaisia kourallisena syötäviä asioita. Se jotenkin tekee hyvää mielelle, kun saa pureksia.