Ammattipyöräily sohvaperunoiden näkökulmasta

1 Like

Nyt on syväluotaavaa ammattipyöräilyjournalistiikkaa:

2 Likes

26-vuotias Gino Mäder kaatui todella pahasti eilisessä Sveitsin ympäriajon etapissa. Mäder menehtyi tänään vammoihinsa sairaalassa.

Voi olla että ois vähän masentavaa olla Slovenian kakkoskastin kilpapyöräilijä. Tadej Pogacar kävi osallistumassa aika-ajon Slovenian mestaruuskilpailuun ja oli yli 5 minuuttia nopeampi kuin kakkoseksi tullut.

Tadej on voittanut vaatimattomasti 14 kertaa tänä vuonna - ihan ok ottaen huomioon, että hän on kisannut 21 päivää.

1 Like

17/21, jos otetaan lukuun myös muut, kuin keltaiset paidat (ja miksei otettaisi).

Vingegaardilla 14/25. Pakko myöntää, että hiukan jänskättää.

Vähän petyin kun trikoissa luki Santini eikä Crivit Sports mutta ilahduttaahan se että Team Lidl on totta :cowboy_hat_face:

5 Likes

Tavallaan oon aika innoissani tänään alkavasta Tourista, mutta tällaiset uutiset vaan ärsyttää. Että tärkeintä on vaan estää ilmastoprotestit ja muut levottomuudet, jotta pyöräilyn varjolla kulkeva mainosautokaravaani saa kulkea smoothisti.

4 Likes


Foorumituttuja!

8 Likes

Tepi :salut_smoker: :salut_smoker: :salut_smoker:

4 Likes

Tuli tänään käytyä Pantanin haudalla ottamassa pikkulippis päästä.

11 Likes

ITT/prologue Pogačar vs Vingegaard:

2 Likes

No Vingegaard voitti ihan ylivoimaisesti. 1’38" nopeampi kuin Pogacar ja kolme minuuttia nopeampi kuin van Aert.

1 Like

Siinä oli kyllä heti lähtörampilta tappamisen meininki. Ihmettelin, että noinkohan kestää tota tahtia maaliin asti, mutta niin vaan kesti.

Järjetön veto Vingegaardilta, ei jäänyt TT-pyörällä siinä lopun nousussa kuin 2 sekuntia Cicconelle joka veti maantiepyörällä keskittyen ainoastaan mäkipisteisiin.

Kävin vilkaisemassa Fillarifoorumin vastaavaa ketjua, siellä tapellaan vaan siitä että kuka douppaa ja miten paljon ja puhutaan sellaisista pyöräilijöistä kuten Pokazar, joista minä en ainakaan ole koskaan kuullut.

Col de la Lozella kyllä sattui ja tapahtui. Pogi suli ihan täysin, Vingegaard joutui unklippaamaan ja pysähtymään kun edellä kulkeva moottoripyörä pysähtyi ja aiheutti ruuhkan yhdessä mäen jyrkimmissä kohdissa ja Pello Bilbao antoi avaria jonkun tiellä sohlaavan fanin takaraivoon vittuunnuspäissään.

Toivoisin kyllä erittäin ankaraa suhtautumista tuohon ajajien häiriköintiin, lääppimiseen, tiellä kikkailuun ja hätäsoihtujen ja kaikenlaisten savupommien sytyttämiseen. Toisin sanoen tuntuvaa sakkoa kaikille, jotka jää kiinni. Vitun idiootit.

4 Likes

Siellä oli ihan asiallista keskustelua fillarifoorumin mittapuulla, kunnes yhden trollin annettiin sotkea koko paska. Näin jälkikäteen vituttaa etten vaan laittanut suoraan ignoreen.

Toiveestasi, Bilbao sai tilanteesta kirjallisen varoituksen koska ei yllättäen ole ok lyödä katsojia (kameroiden edessä). Moottoripyörän kuski ja kyytiläinen saivat sakot ja yhden päivän bannit.Tämän vuoden isoimman kolarin aiheuttunut katsoja on poliisin tiedossa, jatkot ilmeisesti riippuu Jumbo-Visman ja Sepp Kussin halukkuudesta hakea oikeutta.

Sinänsä miellän nämä tiellä kikkailijat ihan eri ilmiöksi kuin tyypit jotka on kyllä paikallaan tien sivussa, mutta… Itsekin ekaa kertaa katsomassa ollessani yllätyin siitä miten kovaa ja miten reunassa ajajat tulivat. Mä näin silloin onneksi vieressä olevien katsojien varjoista miten kaikki otti askelia taaksepäin ja tajusin seurata, mutta pakko oli myöntää itselle, että ihan yhtä hyvin mä olisin silloin voinut olla urpo joka aiheutti kolarin.

No pyro, no party

1 Like

Col de la Lozella kyllä sattui ja tapahtui.

Joku katsoja myös heitti astiallisen vettä/nestettä suoraan David Gaudun naamalle.

Tässä on mun suosikkikannustaja parin vuoden takaa Girosta

1 Like