AMA: Zeus 2000/Super Ser

Eli niin pääsi käymään että parin vuoden phixie-biitteri käytön jälkeen tämä koki reinkarnaation talven aikana.

Runko on kuin mittatilauksella mulle tehty ja rupesi olemaan aika päättää, antaako rungon jatkaa rapistumista vai tehdä asialle jotain.
Päätin tehdä asialle jotain.

Olli vaihtoi ehjät vaihtajan korvakkeet ja maalia korvakkeiden ympärilta poistaessa löytyi halkeama viistoputkesta jonka mies ystävällisesti korjasi messinki-juotoksella.
Lupasin laittaa kuvaa valmiista pyörästä, jollain toisella foorumilla ehkä jatkossa tarkempi kuvaus pyörästä ja kunnolliset kuvat.




Kiitos:
ChopperOlli
Tizumo
D.Uralinox
Villapaita
Ivan

Jätän alkuperäisen ensimmäisen postaukseni tähän alle, jottei historia unohdu tjsp.

Eli terve vaan kaikille!

Kuten varmaan huomaatte, olen uusi foorumillanne ja pyörä vasta saapui kotiin matkahuollon kautta. Edellinen omistaja ei tiennyt rungon merkkiä, mutta löysin etuhaarukasta “zeus 2000” -merkin ja googlettamalla löysin jotain tietoa merkistä.
Jos joku tietää enempi kyseisestä merkistä, niin kliffande hommande!

Eli runko on: zeus 2000, reynolds 531, 59cm
kiekot: mavic open pro:t , takana flip flop napa
Jarrut: tällä hetkellä shimano 105 edessä ja takana

Vaihdan fixiksi ja eteen löytyy hieman pidempi sr stemmi bullhornilla ja etujarrukahvalla.

Tosta i-beam tolpasta en oikeen pidä, siis ulkonäollisesti. Tekis mieli vanhaa säämiskä-satulaa ja ehkä kromista tolppaa…

Mielipiteitä, ehdotuksia?

http://www.classicrendezvous.com/Spain/zeus.htm

Aika mielenkiintoinen toi tankoviritelmä, jossa vielä tuollaiset perinteiset muoviset tupit.

mika - 17:11, 4.3.2009 » Aika mielenkiintoinen toi tankoviritelmä, jossa vielä tuollaiset perinteiset muoviset tupit.
Minulla oli jossain vaiheessa aivan liian iso runko ajossa. Pidin siinä samalla tavalla riseria nurinpäin. Ne riserin kulmat keventää ranteille tulevaa rasitusta, vaikka onkin noin "väärinpäin."

Kuinka pitkä selkä sinulla krz on, jos pidempää stemmiä ja vielä bullhornia kaipaat?

Edelliselle omistajalle (180cm) runko oli liian iso ja sen vuoksi vaihto juurikin tuohon kyseiseen viritykseen.

Kävin tänään rullailemassa korttelia pari kertaa ympäri ja uskon, että saisin sillä bullhornilla paremman “ajokulman”. Itse siis olen 187cm pitkä ja se stemmi/stonga on vielä kokeilematta, mutta vaihtuu luultavasti seuraavan tunnin aikana, katsotaan sitten miltä tuntuu…

→ lähtee pyöräkellariin kikkailemaan.

Aurinko houkutteli kruisailemaan kaupungille. Tuntuu hyvältä ajaa tolla bullhornilla
ja helpompi skidailla kun saa painon etemmäs kun tolla riserilla.

Laitetaas vielä kuva.

Tää on kyllä ihan näppärän näköinen peruskapine. Nuo takajarruvaijerin viennit vois tietysti poistaa, mut eipä niistä niin haittaakaan ole, ellei housujaan niihin revi. Toptubepad auttais siihen kans. :slight_smile:

tnts - 12:10, 6.3.2009 » Tää on kyllä ihan näppärän näköinen peruskapine. Nuo takajarruvaijerin viennit vois tietysti poistaa, mut eipä niistä niin haittaakaan ole, ellei housujaan niihin revi. Toptubepad auttais siihen kans. :)
Kiits :)

Juu, en tiedä raaskinko poistaa noita “nippeleitä”. Tästä puhelinpikselimössö-kuvasta nyt ei näy, mutta häirittee hiukan noi vaihtajien vipujen “nysät” vinoputkessa myös. Aika näyttää mitä muutoksia tuo kokee, vai kokeeko mitään…

itse oon kahdesta rungosta poistanut turhakkeet ja sen jälkeen nitromorssannut maalit ja pistänyt uudet pintaan. Kylläkin nyt puskee ruostetta, kun pari talvea on sepeli hakannut viistoputken pohjaa ja pyörä asunut koko ajan ulkona.

bullhornin kerahan toi alkaa jo näyttää joltain.

mulla on myös sellanen mielikuva, netistä mistä lie lukenut, että Zeus ei ollut mikään ihan turha pyörämerkki. joka tapauksessa mun Harry Quinnin ratadropit on mallia ‘Zeus Pista’ ja itse diggaan niistä aika lailla. :wink:

tua oli jotain niist konpontsenttilöisist:
http://www.classicrendezvous.com/Spain/Zeus/zeus_compts.htm

Talvikuosissa:

Sain noi SKS:n lokarit just ja just mahtumaan noiden 28mm Marathon plussien kanssa.
Vaati kyllä halflinkit ja hiukka Dremeliä etulokarin kiinnikkeelle että istui.

Vaihdoin vielä ton elämääkin rumemman Fi´z:k freekin, ainakin helppo pyyhkiä kuivaks ja pyyhkiä mahdolliset lumet pois. Kun ei vaan raaski jättää Concordia talveks riutumaan talvipakkasiin/loskakeleihin.

Taakse tuli käytetty Miche primato-Mavic CXP22 kiekko B-ranilta, kun tosta Suzuen economysta meni luultavasti omaa huolimattomuuttani lukkorenkaan kierteet…

Tämmöstä näin talviajaksi.

Hyvältähän toi näyttää jo ekassa kuvassa,paremmalta kuin alemmassa ku MÄÄÄ en tyykkää lokereista enkä muavista jota kai toi satula on?

Kromine satulatolppa ja säämiskäjakkara ni toi ois aika pirun nätti.

Reinkarnaatio UP.

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20081127235518/uncyclopedia/images/9/95/Joker_clap.gif

Hienon teit.

¡Formidable!

Drillium ftw!

Vihdoinkin! Näyttää siltä että kannatti :)…

no huh! drilliumia ja kaikkee! Hieno! Mulla on tällänen rataversiona. valmistu pari viikkoa sitten. näitä on myyty ihan hyvään hintaan ebayssa. varsinki noista poratuista osista jengi maksaa paljon.

en tiedä pitääkö paikkansa mutta jotain luin jostain joskus että zeuksella olis ollut jotain oikeuksia joihinkin campan patentteihin tms… ?

ooh! syntyyköhän tästä uus trendi: konversioista kilpapyöriksi?