AMA: Unit 29 Fix / single

Tämmönen Uniitti ollu pari (edit: reilu kolme) vuotta mulla ajossa…
Alunperin oli sinkulana aika pitkään, kunnes tuli kammottava lumitalvi… Ja asensin siihen 1x8 vaihteiston.

Nyt teki mieli päästä fixaamaan vähän, joten asensin takalevarin tilalle rattaan (tomi cog 6-bolt), ja sinkularattaan (Surly) kasettirunkoon. Välitykset tällä hetkellä 32x19, sekä fix että single.
Samalla mun eka fixi, vaikka on fixi ollu mielessä ties kuinka monta vuotta. Pääasiassa vaihdemaastureilla kuitenkin ajelen.

Runko 2008? Kona Unit 29 18", keula Salsan Cromoto. Kuskilla pituutta 182 cm.

Kammet ja keskiö XT, eturatas E13 Guide Ring 32t, takanapa FCF kasetti, pinnat DT Alpine 3, kehät Salsa Gordo 29er, etunapa Deore, renkaat Ice Spiker Pro, ohjainlaakeri halpis PRO MT-11 (suola tuhoo kumminki), tanko PRO FR-S OS Riser ja gripit Exposure limenvihree, stemmi FCF limenvihree, jarru edukas Shimano M575, tolppa Thomson setback, clamppi Salsa Liplock, satula PRO Vulture (halpa ja sopivan pehmee myös ilman bibsei).


ite en kyllä näistä 29ereistä osaa sanoa oikeastaa mitää, mutta kyllä tä mun silmää hyvältä näyttää

e. tulee mieleen dirtti ajat :slight_smile:

Hyvältä näyttää ja järkipelin oloinen kapistus.

Nyt ajellu pari päivää duuniin tolla, ja ai kun on mukava. Maastoon en oo vielä varsinaisesti kerinny, pari lumista polunpätkää matkan varrella testattu. Hyvältä tuntuu. Ketju vaihtuu vielä KMCn halpiksesta Wippermannin 1R8:iin tässä kunhan jaksan asentaa, ja bashi jää samalla varmaankin pois - 1R8 on sen verran leveä et vaatis prikkoja bashin alle mahtuakseen osumatta bashiin. Ketjulinja melkein suora XTn keskirattaalle, tarkkaan sihtaillen 1-2 mm pielessä fixypuolelle - ei kuitenkaan aiheuta edes ääntelyä ja hyvin pysy vähän löysänäkin, ja vaparipuolelle täysin suora tietysti koska sen saa holkeilla säädettyä kohdilleen.

Noni, nyt se on täydellinen…vaihdoin siihen vielä Oikean Ketjun, 1R8. KMCtä sai kiristää tässä kolmessa päivässä kaks kertaa, ei voi hyväksyä. Miten kukaan kehtaa tehdä noin paskoja ketjuja?

Mekaanikkokanin kera:

Closeup voimansiirrosta:

Olen tyytyväinen.

Mitä toi kani oikeen tekee kun se näyttää tolta?

^hoonaa dikkii

^samaa meinasin ehdottaa.

Nuolee varpaidensa välejä puhtaaksi…pervot.

ei me pervoja olla!

väli se on ukkovarpaidenkin väli. just sayin’…

ps. asiallisen näköinen ajopeli. kiva väri.

Aijai. Joskus pitää itekki laittaa fixiksi. Veikkaan, että tuo: yhtä luotettava matkakumppani kuin

UNIT

You are an artist, and the Unit is your canvas.

-Kona

Skidailu ja ISP on kyl match made in heaven.

Joo, nykysin ei oo kyllä enää fiksinä tuo, mutta ajossa on.
https://www.yksivaihde.net/old/31011/813871

Toi talvi oli muuten niitä tosi jäisiä ja lumisia, sillon oli ihan ok skidailla ispeillä.