AMA: Sportti

Tässä ois viimesin projekti. Oon ihan hiton fiiliksissä tästä ja pakko jakaa tänne kyl.

25 Likes

Kaverin modaama Kharkov sport(?) made in ussr joku maantierunko. Ratadropoutit tehty taakse ja jotain säätöä emäputkeen. Ehkä tällä rungolla on joku syvällisempikin historia, itsehän vaan ostin sen. Kiekot kasattu satunnaisista osista ja osat muutenkin aika sieltä sun täältä, mut joku tossa on ihan sika siistiä, et tälleen nukkumaan mennessäki jää miettimään sitä.

4 Likes


Tästähän tosiaan tulee taas yks semmonen ”arkifiksi” ja siis en kyl malta oottaa et pääsee ajaa…

12 Likes

Hyvä projekti! Näissä Harkovan polkupyörätehtaan halvemmissa rungoissa ainakin emäputki oli jotain hieman isompaa standardia ja ei siksi tavallinen ohjainlaakeri toimi. Satulaputki tässäkin todennäköisesti noin 25mm. Sport on ollut 70-luvun joku rando/retkipyörä näköjään:

1 Like

Asiaa. Todnäk mun vanha, ei tosiaan ollu mikään standardi tavanomaista nähnytkään. Jos oikein muistan hain Turusta junalla :slight_smile: 10v jaksoin katella kellarissa muutosta toiseen, hienoo että nyt tässä pisteessä. Toi pystyputken kuva on kyl upea

3 Likes

Ah joo käy järkeen! Satulatolppa on joo suunnilleen 25mm. Kiitos lisäinfosta:)

Luulisi että tuota British Racing Greeniä saisi helposti valmiina paikkamaalitussina niin saisi pidettyä rungon kunnossa.

2 Likes

Tosi hyvältä näyttää :slight_smile: emäputken tosiaan vaihdoin koska noh vanha oli mitä oli ja halusin jyrkemmät rata tyylit keulaan. Kerkesin itekkin tehdä tästä topsun jossa on jotain selitystä modauksista P: XB3 спорт 700c tricktrack mutta sehän jäi seisomaan sopivan haarukan etsinnän ja kasauksen vaiheeseen. Mulla on tähän vielä keulamerkki tallella muuten jonka voisin toimittaa sulle kun ehdin

2 Likes


11 Likes

Varmaan säädät vielä, mutta sulla on tolppa väärin päin.

EIhän oo just hyvä laittaa noinpäin ku on nii släkki toi kulma

1 Like

Tollai se tolpan klämppi oli vanhoissa Clubman-pyörissäkin.

2 Likes


Nyt ensisuolat annettu. En kääntäny tolppaa, parempi noin päin mun mielestä:)

13 Likes

kyllä sitä ehtii vielä vanheta ja kasvaa ja sen seurauksena ymmärtää et setbäkki o ihan hyvä asia.

Tää on kyllä semmoinen tarina että kaivelin kasari peugeotin esille,konversiot kunniaan!

1 Like

Sportin saaga jatkuu seuraavassa jaksossa. En heti pääse tätä asentelemaan, mutta kävi kyllä hassusti ja käsiini suorastaan ilmestyi tämä tuumanen ahead kuitukeula… No tämähän sopii tohon ku nenä päähän niin heti ku saan stemmin niin laitan:)


3 Likes

Näyttäs pituuski just ja just riittävän

Höh. Keltainen ja vihreä oli just ihanan pirteä yhdistelmä.

Se ei oo keltanen vaan eri sävynen vaaleempi vihree. Se on ihan hyvä mut haluun ainaki testaa tota hiilarikeulaa.

Tavallaan joo parempi väri aiemma keulassa, mutta jotain kunnon racing spec keulaa olisin tähän itekkin ettinyt että ääni kummiskin kuidulle täältä. Tarroja tms sit vaan piristämään lookseja jos siltä tuntuu. Jos nyt täälläkin jotain kiinnostaa tällainen horina niin muistaakseni mä “suunnittelin” etupään jollekin tosi matalalle ratahaarukalle, eli tossa kuitusessa on varmaan a-cn puolesta parempi chäänssi saada tt vaakaan kun mitä unicrownissa.