AMA: Peloton

Peloton_1
Peloton NJS 53cm


Ohjaamo: Tange Levin NJS | Look Ergostem | Nitto for shred | Choice Strong V
Voimansiirto: Sugino BB | Sugino 75 DD2 | AARN 53T | Izumi Jet Black | EAI 19T | Shimano XT
Kiekot: DA 7600 32H | DT Swiss Comp | H+SON Archetype | GP5000
Istuin: Nitto S65 | Selle Italia Flite Titanium vm96


Käyttäjän @Chillisti Suomeen uittama keirin-runko. Mulle tää pääty @stobe:n käsien kautta. Viime talvena työnhakuprosessin hampaissa uhosin kumppanilleni, että jos saan paikan, lähden heti hakemaan tän rungon, johon mä niin ihastuin ensisilmäyksellä. Ihanat detaljit ja värit sekä mukavasti nähnyt jo ajoa ja katuja. Ei sillä, että olisin joskus käsissäni pidellyt jotain oikeasti kevyttä, eläen ”steel is real” asenteella, mutta muistan sen wau-fiiliksen, kun ekan kerran tätä hypistelin.

Ratapyöriä ja terästä rakastaen, keirin runko on aina ollut haluamisien listoilla. Peloton on vieläpä se merkki mikä suomenkielisen merkityksensä takia on kiinnostanut. Pyöräilyä eksklusiivisesti kiinteellä takana 14 vuotta ja mulle oli heti selvää, että tästä rakentuu mun elämäni ensimmäinen ”dream build”. Kaikki aiemmat pyörät on tietysti ollut hienoja ja hyviä mulle, mutta tää ois semmonen ”asiallinen kasaus”.

Osia on ihan sopiva määrä ostettu uutena, välillä jopa semmosella holtiton tuhlaaja -asenteella. Vanhemmasta rottiksesta (tästäkin pian™ AMA) tähän siirtyi koko ohjaamo. Lemppari ohjaamo. Mä näin, että se ihan selvästi väreiltään sopii tähän ja toimii semmosena härskinä mausteena, joka tekee heti selväksi et: ”hei, tähän ei oo mikään täys njs kasaus”. Tarkotus ois hankkia vielä kokonaan erillinen dropillinen ohjaamo, jonka sit sais vaan kiilapulttia räpläämällä vaihdettuu. Mut sitä saatte ergostem-vihaajat vielä odottaa.

Ajoa tällä on AMA-kirjoitushetkellä vasta 500 km. Kyse ei kuitenkaan ole mistään näyttelyponista, joten kilsoja on edessä ja paljon. Perkele että on smuutti ajaa. Kaikki tietää ne klassiset perustelut sille miksi kiinteävälitteisellä on niin siistin tuntusta ajaa, mutta en osannu aavistaa, että se kaikki voi vielä kymmenen vuoden jälkeen yllättää ja ne fiilikset tehostua. Kaipa laadukkailla osilla on oikeesti vaikutusta asiaan. Ja niille, joita massat kiinnostaa, niin tällä kasauksella sitä on 8,4kg (henkilövaaka ja pyörä sylissä -metodi).

Mitä tästä vielä ehkä puuttuu:

  • Ei mitään
  • Kashimaxin Five Gold vaakaputken härpäke (wtf näiden hinnoille on tapahtunu)
  • semmonen yks tarra (TBA)


Peloton_2

Peloton_3

Peloton_4

Peloton_5

Peloton_6 NDS dont get enough love

54 Likes

On kyllä hyvä. Stemmi ei puhuttele.

1 Like

Aika hot, mut archetypet on ehkä vähän turhan normo tähän kokonaisuuteen.
Ja aika isot rattaat. Eiks 45-49 eturatas oo se perus sweet spot et näyttää sopusuhtaselta jos kadulla ajaa.
Muuten kyl sweet

Ihan törkeen hieno!

1 Like

Nyt on kova!

1 Like

Aivan hitokseen hieno ja livenä viel hienompi.

1 Like

Nyt on kyllä sitä kunnon kunnoa, ns. ”hyvää puuta”.

Yhden pisteen sadastayhdestä valitettavasti vähennän stemmistä, vaikka kyllä pelottomasti on asennettu tuollainen jännä nyrjähdys, että ehkä puoli pistettä takaisin tai emmätiiä. T. Sulkakynälover420

1 Like

Tykkään stemmistä, pientä fuck you garconia taikamiekkaan.

5 Likes

lol ergotemmi_neitsyiden ulinalle

artefaktien artefakti. keep on truckin’.

3 Likes

Toi stemmi on täs se juttu🤝🏼

5 Likes

Upea kokonaisuus.

1 Like

Ihan validi kritiikki kyl. Perusvarmathan ne on mut tykkään semmosesta “classic meets modern” kontrastista minkä ne luo DA napojen kans.

Mitä rattaisiin tulee niin, niin kyllä musta vähän isojen rattaitten puolestapuhuja tuli tän myötä. Tykkään tietyissä paikoissa ratapyörä-estetiikasta ja iso eturatas on vaan tosi hieno ja näyttävä. Ja onhan toki sitten ihan ne käytännölliset/taloudelliset hyödyt. Mikä keneki silmään sopusuhtaselta näyttää.

14T DA ois binissä toiselle puolelle mut en oo vaa ajoiltani saanu aikaseks testata, että toimiiko tolla ketjumäärällä. Se ois sitten radalle ja maantietykittelyyn yms.

1 Like

Hieno stemmi ja pyörä sekä oikean kokoiset rattaat.

hot

2 Likes

Ihan uskomattoman hieno kokonaisuus! Kaikki värit käy yhteen, kun kellon koneiston osat. Tuommosen tangon kun löytäisin jostain mustana noilla specseillä ni sen kyllä poistaisin omaan pyörään. :fire:

Helkama Oiva Track :nail_care:

11 Likes

Tykkään kasauksesta, kunhan kampia ei kato NDS-puolelta. Tykkään myös speksilaatikon muotoilusta.

5/5 ama ja voitolla viikonloppuun.

1 Like

No nyt on kova! Ynyny ergo on ruma omastakin mielestä, mutta keep on nyrjähdys jos itseä miellyttää.

Nyt on niin hyvä ja isot eturieskat on just lesoja. Sain pakkomielteen tosta rungosta.

nimenomaan siis kampien nds-puolella ja ergostemmillä on meneillään joku tosi epäpyhä symbioosi ja pidän siitä.