AMA: Look AC364

Npertj - 10:14, 17.8.2016 » yksi kysymys, paljo runko maksoi ? jos tosiaan 900 ni multa ois saanu al264 kompliitin melkee samaan rahaan :)
OVH. "Melkee samaa rahaa" tarjosin pelkästä mainitusta alurungosta joten nyt ei käy meikäläisen kauppamatematiikat yksiin. :D

Harmi ettei osunut eteen mutta onpahan nyt ainakin rakentamisen iloa.

normaali - 10:27, 17.8.2016 » Ton Lookin esteettisiä ongelmia ois aika hyvin ehkäissyt tuumanen keula.
44mm olis kyllä tuonut lisää mahdollisuuksia.

just siisti

madutin - 10:30, 17.8.2016 » Jotenkin vaan esim. tällaset enimmäkseen kirkkailla osilla kasatut menee sinne varottavien esimerkkien osastoon: http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/bikesoup-magazine-image-assets/2015/02/27124457/SAM_0864-Edit.jpg http://67.media.tumblr.com/29f20a8ff3cbc71e88e4a2a7b0278425/tumblr_ng4bxgaEQw1qh2ly7o1_1280.jpghttps://cdn.shopify.com/s/files/1/0516/5837/products/look_Custom.jpg?v=1443119032 Mustilla palasilla kasatuista ei kevyellä penkomisella hirveesti ees löytyny kuvia vertailukohdaksi.
Ylin suht järkky, kyllä tuo jonkun verran mustaa vaatii kontrastin nimissä.

Mun mielestä toi teräslookki vois olla iha käyttökelponen retroilupyörä, mutta se hinta uutena on jotain niin käsittämättömän tolkutonta. Ei noi AL264 suomessa aina oo ununun hinnalla liikkunut ja veikkaan, että sopivalla ostoilmolla olis aito vintaakikompliitti irronnutkin sinne tonnin pintaan niinkun tuolla huudeltiin. Tällä palstalla myydään ratarunkoja ihan aitoa vintaakia käsinkasattua sinne 3-400euron hujakoilla niin oksennan oikeestaan ton lookin hinnasta ennen kaikkea… Ton pitäs olla joku 600€ markettikompliitti ja tonnin pyörään sit aitoa kamaa rungoksi…

Tässä taitaakin olla hyvä haaste tehdä “eka siisti buildi” tän pyörän ympärille.

Ja mitä tohon rahakeskusteluun tulee, niin se ymmärrän, että kirpasee jos ei itellä oo. Rahaa tai intressejä.

josbanse - 10:48, 17.8.2016 » Mun mielestä toi teräslookki vois olla iha käyttökelponen retroilupyörä, mutta se hinta uutena on jotain niin käsittämättömän tolkutonta.
Tässä oot ihan ja täysin oikeassa. Look nyt ylipäänsä ei oo valmistajana ihan halvimmasta päästä. Ebayssäkin näyttää pätevän kysynnän ja tarjonnan laki ko. firman kohdalla.

Valmistaja itsekään ei tuota tunnu markkinoivan seriöösinä ratatykkinä vaan juurikin retroilu- ja hommagehenkisenä laitoksena. Alunperinhan tuossa rungossa oli vielä pullonpidikkeillekin skryyvit mutta ne on napattu ilmeisesti lopullisesta luomuksesta pois.

madutin - 10:30, 17.8.2016 » Jotenkin vaan esim. tällaset enimmäkseen kirkkailla osilla kasatut menee sinne varottavien esimerkkien osastoon: http://67.media.tumblr.com/29f20a8ff3cbc71e88e4a2a7b0278425/tumblr_ng4bxgaEQw1qh2ly7o1_1280.jpg
Turbo tolppaan, Campan kammet, kolme ristiin ja fiksumman verran droppia, niin ei kait tässä mitään? Väritys sinällään on just hyvä.

Tiiättekö muuten mikä mua tässä rungossa häiritsee eniten? Satulaputken yläpään muhvi. Takahaarukan kromatut yläputket näyttää oudoilta, kun ne loppuu kromattuun mötikkään.

When you see it… tuo ei kyllä tosin läheltä näytä ihan yhtä oudolta.

Josbanse kritisoi vaikka itse kiimassa oli tätä runkoa aikanaan ostamassa…

Eihän tää nätein oo ja paljon korjattavaa. Mut en mä nyt oksennushuonoksinsanois.

DanielBraun - 11:06, 17.8.2016 » Josbanse kritisoi vaikka itse kiimassa oli tätä runkoa aikanaan ostamassa... Eihän tää nätein oo ja paljon korjattavaa. Mut en mä nyt oksennushuonoksinsanois.
Katotaan mitä syntyy. Runko itsessään on aika vahva keeper-ehdokas.

Mä totesin sillon aikanaan, että runko on siisti ja harkitsin kyllä ostamistakin, mutta siinä vaiheessa mulle ei ollut toi hinta selvillä… Tolla touhutonnilla kun saa ihan mittojen mukaan tilattua teräsrungon. Rungon väri ja tyylihän on hyvä ja onhan tossa plussana se, ettei oo esim toeoverlappia, jarrureikä suorilta, bsa kierteet, ahead ohjaamo yms käyttöpyörään oikein mainiosti kelpaavaa.

älkäähän nyt kiusatko, ihan ok tuo runko on. hankala ensi projektiksi toki esteettisesti, kun samassa pyörässä moderneja elementtejä (kulmat, 1 1/8) ja vanhaa (look, väri, muhvit).

slämmätty stemi, joku vähäeleisempi musta tolppa (kiinakuitua vaik aluks?) ja riseri. Matalat mätsäävät mustat kehät ja vaikka tanwallit menis jo pitkälle.

Huomasitteko muuten, että tää on ama, ei projekti?

josbanse - 11:49, 17.8.2016 » Huomasitteko muuten, että tää on ama, ei projekti?
Hyvä pointti, sen verran tuli kyllä Näkemystä että olis varmaan ollu hyvä käyttää tää sen projektitopikin kautta. ;)

Laita kiinni minkä parhaaksi näet. jos avaruudettimet stemmin alla tekee ajostasi mukavamman niin jätä ne. Tää slam that stem-ajattelu on aivan prseestä. laita mustaa taikka kirkasta ja anna jengin jauhaa omiaan niin kuin haluavat. harrastukset maksaa ja tämä oli sun valinta ja hyvä niin. kiva runko ja varmasti mukava ajettava pitkällä tähtäimellä. osat vaihtuu ajan kanssa viimeistään sitten kun ne on loppuun ajetut.

Josbakin vois hiukan rajoittaa; ei ne sun rossinitkaan mitään niin über kauniita pelejä ole:) jotkut tykkää äidisyä toiset isästä.

Kovaa ajoa ja mukavia hetkiä Lookin satulassa vaan!

dpstyles - 12:21, 17.8.2016 » Laita kiinni minkä parhaaksi näet. jos avaruudettimet stemmin alla tekee ajostasi mukavamman niin jätä ne. Tää slam that stem-ajattelu on aivan prseestä. laita mustaa taikka kirkasta ja anna jengin jauhaa omiaan niin kuin haluavat. harrastukset maksaa ja tämä oli sun valinta ja hyvä niin. kiva runko ja varmasti mukava ajettava pitkällä tähtäimellä. Josbakin vois hiukan rajoittaa; ei ne sun rossinitkaan mitään niin über kauniita pelejä ole:) Kovaa ajoa ja mukavia hetkiä Lookin satulassa vaan!
Tässä viestissä on langan paras sisältö. Juuri näin!

höpsis pöpsis. runko valitaan niin, ettei avaruudettimia tarvita, ainakaan senttiä enempää.

vaihtoehtoisesti voi toki olla myös esittelemättä pyöräänsä täällä.

itellä 15mm spaceria mäshis :confused:

dpstyles - 12:21, 17.8.2016 » Laita kiinni minkä parhaaksi näet. jos avaruudettimet stemmin alla tekee ajostasi mukavamman niin jätä ne. Tää slam that stem-ajattelu on aivan prseestä. laita mustaa taikka kirkasta ja anna jengin jauhaa omiaan niin kuin haluavat. harrastukset maksaa ja tämä oli sun valinta ja hyvä niin.
Eikö "[u]arvostele[/u] mun ajopeli" -langassa ole nimenomaan tarkoitus kuulla palautetta, niin hyvässä kuin pahassa? Aika tylsää olis elämä jos kaikki vaan silittäis myötäkarvaan.