AMA: Le Prince Gent Blue - 2011

https://lh6.googleusercontent.com/-VFBrBQHO9Fg/T-8ENn0MNuI/AAAAAAAAASE/Okv_JZIwV44/s800/IMG_4251.JPG

Runko: Le Prince Gent Blue 56cm
Vanteet: Velocity Deep V
Kumit: Vittoria Zaffiro Pro
Penkki: BLB Fly (satulatolppa myös BLB)
Navat: BLB Track
Tanko: 40cm ratadroppi
Polkimet: Fyxation
Remmit: Hold Fast

Viime viikolla tuli ostettua ensimmäinen oma fixi. Kyllä tällä kelpaa nyt polkea!

Ensin piti ostaa itselle State Bicycle Co. polkupyörä, mutta tilauksen kanssa tuli ongelmia kahteen eri otteeseen, joten päätin ostaa pyörän Suomesta. Le Princen sivuja selaillessa huomasin, että on myynnissä tuollainen Special Le Prince oransseilla osilla ja kiinnostus heräsi heti. Osat vaihdettiin pyynnöstä 56cm runkoon ja riserin tilalle laitettiin ratadroppi. Polkimet vaihdoin myöhemmin itse, kun en noista häkeistä oikein välitä. Berggreniltä löytyi vielä sävy sävyyn Fyxation polkimet ja Hold Fast-remmitkin!

Todella hyvää asiakaspalvelua sain pyörää ostettaessa ja varmasti asioin liikkeessä myös tulevaisuudessa!

https://lh4.googleusercontent.com/-aFWk1huCkxE/T-8GqQ2zZRI/AAAAAAAAASM/NAU4IOp0nXo/s800/IMG_4253.JPG

Polkimista kannattaa viilata edestä ja keskeltä piikit veke, kenkä sujahtaa paikalleen ja pois helpommin. Pirteä pyörä!

Näin on tarkoitus tehdä joo, varsinkin Vansseilla huomaa, että on vaikea saada paikalleen. :slight_smile:

Freshit värit! vähän muistuttaa Konan Band Wagon 2010 mallia! Oikea katseenkääntäjä!

Slam that stem!
Näin tän pyörän myyntiversiona sillon kun ite lähdin hakemaan omaani.
Hauskan näkönen, tosi pirtee. Oma prinssi on ku kadulta löydetty ni hauska nähdä vähän puhtaampiakin ulkoasuja. Stemmi tosin kannattaa just slämäyttää alas ni prinssi näyttää heti vitusti nopeemmalta.
Ehkä pyöriemme pitäisi joskus kohdata!

Ehkä pitäis kohdata joskus joo! Stemmi on parhaillaan tuolla korkeudella ajoasennon takia lähinnä, vaikkei olekaan ehkä nopeen näkönen. :wink:

On kyl pirtsakka, vaikka en noin värikkäistä ite juuri perusta. Lähtisin ite kuitenki ehkä (puhtaan esteettisistä syistä) vaihtaan tolpan ja stemmin kirkkaiks. Tulis vähän tasapainosempi kokonaisuus mun mielestä.

Näissä tuo Toptuben taivutus on niin pieni, että mielestäni lähinnä näyttää siltä kuin runko olisi jotenkin vioittunut. Ainakin näin kuvien perusteella.

^ Samaa työkaverinikin mumisi, kun sen steman laskee, ns. pursuitfiilis korostuu ja toptube näyttää enemmän tarkoituksellisesti taivutetulta.

Gulf värit!!! r-e-s-t-e-c-p-a-!-!

Yeah boyyyy!

Vaikka pyörä olikin todella kivannäköinen, niin meni se silti melkeinpä täysin uusiksi. Halusin vähän hillitymmän värimaailman ja yksinkertaisemman. Maalikauppaan menin etuhaarukan (säilyi alkuperäisenä) kanssa, josta sitten katsoivat sopivan värin rungolle.

Muuttuneet osat:

Gran Compe navat, Alpinan pinnat, Rigida Nova kehät.
Satulatolppa: Push 400mm
Satula: Charge Bucket
Kumit: Panaracer 700x28c
Polkimet: Crank Brothers Egg Beater

Vielä tuohon tulee uutena osana Dia Compe Shot-jarrukahva, kunhan Wigglestä lähtee tännepäin tulemaan.

https://lh3.googleusercontent.com/-J_CyjXZqdYY/UBfzjpsh74I/AAAAAAAAASk/ipcvMTFEIJw/s800/IMG_4422.JPG

Lisäkuvia

Siistii
Nyt on ehkä paras le prince mitä oon nähny.
Ja noi nova kehät on ihan turhan aliarvostetut.

Hyvä meininki. Ihan noinniinq IMHO, ni tää toinen inkarnaatio on kyllä sata kertaa hienompi kuin eka. Se eka oli… no, aika hirveehän se oli. Mutta ei hätää, we´ve all been there: ekat menee yleensä överiksi.

edit: Ribmot on helvetin hyvät renkaat.

Samaa mieltä kyllä! Itse olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen ja erityisesti vaihdettuihin osiin. Ribmot rullaa todella kivasti!

Oho kylläpä on erinäkönen ja nättikin vielä! Itsekin miettinyt josko maalaisi uusiks koko pyörän. Millä maalilla vetelit? Vastaus vaikka yv:llä ni ei pompi jatkuvasti tää