AMA: Fuji Track '08

Tattis! :slight_smile: Kyllä oon kokeillut tuossa droppitankoa ja riseriakin, jotka kanssa näyttivät ihan hyviltä, mut eivät kauaa kiinni olleet, kun ajomukavuus on bullhornissa ihan omaa luokkaansa…

Ootko muuten tykännyt noista Alienin kiekoista? Olin jossain vaiheessa tilata sellaiset, mutta kävi sittenkin halvemmaksi kasata itse sopivan leveät talvikumeja ajatellen. Jäin kuitenkin miettimään, että josko tossa olis sitten seuraavaan projektiin kelvolliset kiekot.

Niin ja tosi hieno pyörä. Mistä hankit tota heijastavaa teippiä?

Oon tykkäilly Alienin kiekoista kyllä. Ovat laadukkaan ja jämäkän tuntuiset sekä hyvin kasatut. Ainoa asia, mistä tulee vähän miinusta on etukiekon jarrupinnattomuus, tai etenkin sauman epäsiisteys.
http://img88.imageshack.us/img88/2905/rszdsc01828.jpg
Tuo sauma ei taida samallalailla näkyä hopeisessa versiossa? Mut joo, suosittelemisen arvoiset kiekot muuten.

Heijastinteippiarkin taisin hankkia Prismasta.

20mm leveetä heijastinteippiä hopeisena, punaisena ja keltaisena löytyy myös Clasun vapaa-aika-osastolta.

Ja tyylikäs pyörä tosiaan.

OT jatkuu, heijastintarraa kannattaa käydä kyselemässä liikennemerkkejä tekevistä firmoista. Esim Oulussa on Masterkilpi, josta olen itse käyny kollaamassa heidän jämäpalalaatikkoa useaan kertaan. Löytyy monia erivärejä ja laatu on “liikennemerkkilaatua”, eli pysyy ja näkyy. Muutamalla eurolla saa mukaansa aika läjän.

Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan, runko (ILMAN kiekkoja, bullhornia, satulaa, jarrua ja ilmeisesti kampia + keskiötä) ilmestymässä myyntipalstalle tässä lähiaikoina, jahka on Steamrolleri mulle tullut… “Etukäteistarjousta” saa siis jo heittää!

PM

^^mites Crudien kiinnityskohdat(jos koittais Cinelliä hydridinä joskus)? Rakebladet nimittäin jättää jälkensä kun sora lentelee sinne kumi/muovikiinnikkeiden sekaan hankaamaan maalipintaa.

^heheheh, tulet huomaamaan, että cinellin maalipinta ei kestä edes sitä yksittäistä irtosoran kimpaletta. Jos lokasuojia meinaat, niin pistä suosiolla jotain pehmennystä kiinnikkeiden ja rungon väliin.

^^ Ei Crudien kiinnikkeet ainakaan tohon Fujiin oo mitään jälkiä jätättäneet.

beataholic - 9:31, 3.12.2009 » Oon tykkäilly Alienin kiekoista kyllä. Ovat laadukkaan ja jämäkän tuntuiset sekä hyvin kasatut. Ainoa asia, mistä tulee vähän miinusta on etukiekon jarrupinnattomuus, tai etenkin sauman epäsiisteys.
Ne on jarrupinnattomat sen takia että ne on tarkoitettu ajettavaksi [i]ilman[/i] sitä etujarrua.

Se ei varmasti ole Alienin vika, että olet ostanut itsellesi vääränlaiset kiekot. Jos haluat kehät koneistetuilla jarrupinnoilla, ostat sellaiset, 'mmmkay?

Aika pitkään sitä on ajeltu vannejarruilla ja koneistamattomilla vanteilla. Ja niin ajelevat tänä päivänä nekin, jotka haksahtavat ostamaan pyörän Rivendelliltä.

konkeli - 9:43, 3.12.2009 » ^heheheh, tulet huomaamaan, että cinellin maalipinta ei kestä edes sitä yksittäistä irtosoran kimpaletta. Jos lokasuojia meinaat, niin pistä suosiolla jotain pehmennystä kiinnikkeiden ja rungon väliin.
Jaa, en mä dauntuubiin oo vielä saanut jälkiä (contactimuovia), muuten on kyllä (kevyitä) osumia saanut, ja joka kerrasta on jäänyt muisto. Muutama vielä, niin voi lopettaa turhan huolehtimisen ;)
NKOTB - 9:50, 3.12.2009 » Aika pitkään sitä on ajeltu vannejarruilla ja koneistamattomilla vanteilla. Ja niin ajelevat tänä päivänä nekin, jotka haksahtavat ostamaan pyörän Rivendelliltä.
Tuo on myös totta mutta Alienin käyttämät kehät on jarrupinnattomia syystä. Samoin firman rungot tulevat ilman reikiä jarruille.
jussi - 9:57, 3.12.2009 »
NKOTB - 9:50, 3.12.2009 » Aika pitkään sitä on ajeltu vannejarruilla ja koneistamattomilla vanteilla. Ja niin ajelevat tänä päivänä nekin, jotka haksahtavat ostamaan pyörän Rivendelliltä.
Tuo on myös totta mutta Alienin käyttämät kehät on jarrupinnattomia syystä. Samoin firman rungot tulevat ilman reikiä jarruille. Mun pointti tossa ylempänä varmaan meni jakoon ilman että väännän sen rautalangasta?
Huono päivä?

Joseph ainakin taannoin myi myös jarruja ja jarrukahvoja, samoin etuhaarukan sai jarrulle porattuna.

Levyjarrukäyttöön on tiemmä tehty vanteita, joiden kyljet eivät kestä vannejarrujen käyttöä. Mun käsittääkseni noissa Alienin kiekoissa ei ole mitään sellaista rakenteellista ominaisuutta, jonka takia niitä ei vois käyttää jarrujen kanssa.

Jos Alienin kehien jarrupinnattomuuteen joku syy on, niin se on varmaan lähinnä esteettinen. Vaikka koneistamattomat vanteet periaatteessa hieman vankempia ovatkin.

Väitelläänkö taas?

Kyllä, uskoisin että se syy on nimenomana tuo mainitsemasi esteettinen syy. Tuskin mikään muu.

Ja tottakai voi käyttää jarrua niiden kanssa. Varmasti kehä kestää aivan yhtä hyvin kuin mikä vaan vastaava kehä.

Mutta eikö mielestäsi ole ehkä hieman väsynyttä valittaa siitä että se maalipinta kuluu pois ja muuttuu ikävännäköiseksi kun käyttää jarrua? Kun sitä ei luultavasti ole ensijaisesti tarkoitettu käytettäväksi jarrun kanssa?

Mutta miksi?

Koska valtaosassa markkinoilla nykyään olevissa kehissä on koneistetut jarrupinnat, kuvittelisin -ja voin toki olla väärässä tässä- että Alien Bikes on nimenomana halunnut tarjota omansa ilman jarrupintoja. Ja miksi näin? Ehkä ne ovat firman omistajan mielestä hienommat kuin jarrupinnalliset vastaavat. Tai ehkäpä koska sellaisia saattaa ehkä olla vaikea muuten löytää, jolloin firma on haistanut ns. markkinaraon = for profit! Paitsi tietenkin niitä levyjarrullisiin kiekkoihin tarkoitettuja kehiä, jotka taas ovat usein aika leveitä.

Kannattaa myös ottaa huomioon, että jarrujen teho saattaa olla huonompi maalatuilla koneistamattomilla pinnoilla. Luistavat enemmän märkinä. Ehkä. Voi olla jopa vähän vaarallista sellainen… kuten ns. fiksipyörällä ajaminen ilman etujarrua.

Vai olenko aivan väärässä?

Nonii! Nyt on vielä Ultegra -etukiekko + Nokian A10 -nastarengas alla. Taitaapi jäädä viimeiseksi päivitykseksi kun Steamrolleri romppeineen on matkalla Saksanmaalta Tampereelle ja tää runko menossa sitten Helzinkiin.

http://img2.imageshack.us/img2/9546/dsc01981n.jpg