AMA: Dodici Special

Kokeilin tuota samaa Garalla (jossa kulmat samat) 44mm rakella, jolloin trail 64mm. Toimi hyvin lenkkipyöränä, muttei oikeen vakuuttanut kadulla. Looksit kärsi lisäksi :smiley:

vähän hämmentäviä nuo pienempien kokojen katuratarunkojen keulahommat: 30-rakeisella keulalla noin loivan emäputken kulman kanssa trailia tulee 76 milliä mikä on kyllä todella paljon ja tuntuu varmasti (ikävältä?) myös ajossa. sitten kun laittaa maantiekeulan, niin traili alkaa asettumaan siedettävän rajoihin, mutta luuksit on munillaan (ja wheelbase pitenee).

mulla ei sinänsä ole mitään katuratapyörä + maantiehytti -komboa vastaan, mutta pikkaisen tulee fiilis, että on naitettu kaksi eri maailmaa keskenään. maantieoloissa diggaan itse myös maantiemäisemmästä geosta ja vähemmän täristävästä rungosta. jos tuo setuppi kuitenkin toimii lenkkikäytössä, niin laittaisin joka tapauksessa jonkinlaiset lukkopolkimet.

Ja sit vielä ihmetellään miksi dosnot on niin löysiä. Luojan kiitos, että siellä on joku joka ymmärtää vähän geometrioiden päälle.

Herää jälleen kysymys siitä, ovatko paljon hypetetyt KATUratapyörät kaiken hypetyksen jälkeen sittenkin vain Idioottipyöriä isolla I:llä ja onko (tällä foorumilla) paljon haukutuilla Barcelonan hipstereillä sittenkin pointti löysine geoineen?

e: Ajan siis itsekin (kadulla) pyörällä, jossa 76mm trail. Olen idiootti. Jatkot varmaan tuolla katuratalangassa, ken leikkiin haluaa ryhtyä…sori OT.

Mä en tiedä traileista ja muista oikeestaan mitään. Tämä sanottuna ei tää millään tavalla fiksu fillari ole (eikä ole koskaan ollut tarkoituskaan), vaan ihan täysin tunnepohjalla on menty ja tullaan menemään todennäköisesti jatkossakin.

kid_scientifik - 9:51, 22.5.2013 » mulla ei sinänsä ole mitään katuratapyörä + maantiehytti -komboa vastaan, mutta pikkaisen tulee fiilis, että on naitettu kaksi eri maailmaa keskenään. maantieoloissa diggaan itse myös maantiemäisemmästä geosta ja vähemmän täristävästä rungosta. jos tuo setuppi kuitenkin toimii lenkkikäytössä, niin laittaisin joka tapauksessa jonkinlaiset lukkopolkimet.
Tankokombon halusin vain kokeiltavaksi katuhommiin kun maantiepyörässä on jo tällainen. Kauppaan mä tällä pääasiassa ajan, joten lukot ei oikeen kiinnosta.

Eipä oo donitsi vieläkään lentänyt sillalta. Droppitanko lähti kiertoon tosin kahden päivän jälkeen. Turhautuminen tähän fillariin on tainnut johtua suurimmaksi osaksi kaikkien uusien soveltumattomien räpättimien kokeilemisesta sekä omasta tyhjästä päästä, eikä niinkään siitä että tää pyörä ois mitenkään huono. Tutut osat kuten riseri ja viiden kilon polkimet ovat nyt olleet kuluneen kuukauden kiinni ja ne on kyllä ne jotka ovat tulleet jäädäkseen. Voin sanoa tykkääväni ajaa tällä ihan oikeasti.

Jotain pieniä muutoksia vielä edellisestä kuten välitykset (47x17), tuntuu paljon paremmalta. Ja sit toi muovikiekko. Nii juu ja kynsilakatut omniumit heh.


#HHSB

Paras setup tähänmennes. Kova!

Nyt on kyllä todella kowa!

Nyt on katurata kerrakseen. Flättipolkimet on tosin asia mitä en vaan ymmärrä näissä pyörissä. Ennemmin vaikka ne häkit. Mutta niillä pitää ajaa mitkä parhailta tuntuu.

Flättipolkimet ei voi kyllä tuntua tollasessa pyörässä parhaalta. #sanompahanvaan