AMA: Dodici Special

Special on tosi ihana, vaikka en ehkä ole varma tosta punasesta flakella. Mut Dodicin punanen on paras punanen. Kuin Fefe!

Sitten asiaan: en voi tarpeeksi muistuttaa siitä, että vaika Dodicin e-mail palvelu on kaunis asia, ei puljusta esim. minulle tullut mitä tilattiin, saati ajallaan.
Ilmoitin/varmisin useita, ärsyttävän useita kertoja siitä, että tahdon etujarrun, kun se kerta oli mahdollista. Ei tullu.
Se, että paketin lähtö myöhästyy kuukaudella (Kovasti vakuuteltiin alunperin luvatun kolmen kuukauden kohdalla, että valmista on!) ja loppulta tuote on puutteellinen, on miinusta. Ei ne kivat viestit sitä korvaa. :slight_smile:

No, brakeless on, noh,
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcdLRD1bimFTUmdHMijB_QqfYcIrEIY04oTUQ51frTO8zAwDI-

Hieno katurata, tosin löysä keulakulma geotaulukon mukaan = nyyh.

Niiiiice! Hienoimpia alurunkoja mitä löytyy. Varsinkin häränsarvilla sopii mun silmään. Komppaan satulan ja kampien vaihtamista ehdottaneita. Ja mustaksi tosiaan toi tolpankiristin.

Ei tän kattominen ainakaan helpota Special-kuumetta. Menin spekaaamisessa uusiin sfääreihin ja tilasin sitte RAL Classic K7 -väriviuhkan egaysta… vähä ehkä hävettää.

Dodii. Sellanen sitten, niin.

Viimeinkin sain kaikki uudet osat haltuuni ja kiinni fillariin. Eilen käväisin feissauttamassa keskiönkin. Poljin Foxcompiin Dodi selässä, vain todetakseni että heppu on lomalla 27. päivään asti. Siitä Ajopyörään jossa mukavat kaverit tekivät homman odottaessa ja iskivät kammetkin kiinni samalla. Hiukan kuumotti polkea ehkä vuoden huonoimmassa ajokelissä eestaas läppäri ja alurunko selässä.

Thomsoneista tuli 3T, seatclamppi vaihtui mustaksi, Turbo vaihtui Fizikin Arioneen ja polkimiksi tuli Lookit. Profilen Airwing korvasi taas tuon droppitangon. Se vähä mitä nyt on tullut ajeltua, niin ajoasento tuntuu ainakin tosi paljon paremmalta. Pitää katsoa keväämmällä oikeasti miltä tuntuu. Myös, koska olen jarruitta ajamisesta saanut kyllikseni (lue: pelkään liiskaavani lapsia), iskin myös Dia Compen BRS 100:n kiinni. Nyt on ainakin näennäinen mielenrauha. Pyöränkin voisi julistaa “valmiiksi”.

Nätti ja varmasti hyvä setuppi. Ruotoputkesta vielä pätkä pois niin se on siinä.

Tää on hyvä, sopivan repivän näköistä speksiä ja pieneksi sopusuhtaisen näköinen

Noilla muutoksilla 5/5. Ih-q!

juu nyt on nätti, vaik en yleensä kauheesti oo perustanu mutkalla oleviasta satulaputkista. 3T putki osista plussaa sopii tähän.

Kova, bullis aina omaan silmään vähän kökkö, mut tähän tuntuu istuvan. Ois kyl kiva nähä dropillakin nyt uusien osien kera kyl.

Fäkin awesome. 5/5 … speksauskuume iski.

erittäin HHSB ja lisäpontsit jakartahorneista.

slam that…

Laskeva vaakaputki-nouseva stemmi-laskeva horny -vuoristoradasta pieni miinus. Muuten kyllä kelpaa.

Sohjokelvejä ajellessa maasturilla ei oo edes tullut huomattua että ajoradathan on melkeen kokonaan sulia! Oli suorastaan kesäinen fiilis. Tosi kivalta tää tuntuu riserilla ja flateillakin.
Vähän heitti lunta kengille kun on sen verran piukkaa tuolla keulassa mut se on myös ihan kivaa.



Ja tässä viel nenä:

Ai jai… Hyvä meno. Itse ei raaski nyt ulos viedä kuin surlyjä, mut polte ois kova.

NO NYT ON!

Hah, siisti kulkine. Jotenkin mulle tulee tästä aina mieleen tää:
http://176.9.54.68/media/catalog/product/cache/5/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/i/nils-20_2_1.jpg


Talvesta asti ajettu pelkästään riserilla, onhan se vaan kiva.


Lenkkipyörällä on tullut ajettua vallan droppitangolla, joten pakko tähänkin oli taas hankkia. Kahvoja/tankoa pitää vielä säätää ja teipit laittaa uusiksi kun iskin ne eilen yöllä tuohon ennen nukkumaanmenoa.

Jotenkin tuntuu että en vieläkään ole löytäny tän fillarin kanssa sitä hekumaa joka vanhojen pyörien kanssa oli useasti läsnä. On päiviä jolloin tää on ihan maailman paras pyörä ja on päiviä jolloin haluan heittää tän alas Myllysillalta. Olen hämmennys. Ehkä tää tästä vielä selkenee tai sit ostan Solen. Taakse on pakko ainakin vaihtaa vielä 17t, ihan naurettavaa vispaamista tolla nykyisellä.

Dibs ennen Myllysiltaa.

Nopean näköinen.

Myllysiltaskenaariosta tuli mieleen, että mitenköhän toi käyttäytyisi maantiekeulan kanssa? Kun dodicin sivuilla linkatun geotaulukon mukaan keulan rake on 30mm ja 51-koon ohjainkulma 72,4 astetta, niin trailia tulee aika reilusti. 45mm rakella taas päästäisiin maantieoptimaaliseen (tosin taitaa riippua vähän keneltä kysyy) vajaaseen 60mm trailiin. Mut tää nyt vaan luetun perusteella.