Alkoholinkäyttö topikki

Mistä Malmgårds Columbus APAa Helsingi hoodz? jos idästä löytyy ni aina parempi.

Tää vakuutti kaupassa ja väri ja tuoksu oli kans ihan kohillaan ku se valu kylmälaukusta tarakkaa vasten runnouduttuaan.

1 Like

Samaan aikaan toisaalla:

JAPANI aloitti kansallisen kampanjan,
jossa etsitään keinoja saada ihmiset, erityisesti nuoret aikuiset, juomaan enemmän alkoholia.

Nuorten alkoholinkulutus on vähentynyt Japanissa, mikä on johtanut valtaviin valtion verotappioihin.

Eläköön sake! -kampanja on kansallisen veroviraston kilpailu, jossa 20–39-vuotiaat keksivät ehdotuksia alkoholijuomien suosion nostamiseksi. Sake on japanilainen riisiviini.

2 Likes

Suuntaa-antavat hyllysaatavuustiedot aina hyvä :beers:

K-Citymarketista https://www.k-ruoka.fi/ → Haku → “Tuote muissa kaupoissa”

Ja jos kokouskalenterissa oli väkevämpäökin tanhuamista vaikkapa samalla konkurssilla myös … → “Katso myymäläsaatavuus”
https://www.alko.fi/tuotteet/701814/Malmg-rd-Emmer-IPA/



Edit poistettu leikkisä viittaus jo muutenkin leviävään kotivideoon

1 Like

tota se o ku boomer prospektit vetää ylistä

mut flägäsin koska team sanna.

+1

flägäsin koska venäläisten vaikutuskampanja ja valtakunnan stabiilius

wat kiva nähdä että sannakin pääsee välillä viihteelle. ihmisii me kaikki ollaan tai niin ainakin jotkut väittää

ohan tossa videon alussa hilusti mämminen meininki et ehkä siä on sit jotai paksuu tummaa nautittu?

miksi ette vaan heiluttaisi sateenkaarilippuja? mitä täällä on oikein vedetty?

tämä on alkoholinkäyttötopikki

ja tässä alla on

sä voit do the math

voinen mahdollisesti hyväksyä

siis tämän

en jaksa ottaa kantaa videon perusteella onko jollekin videolla maistunu drugs vai ei mut sanonpahan vaan et ikävä kyllä on ihmisiä jotka poikkee esim. itestäni sillä tavalla että ne osaa pitää just tolla tavalla hauskaa.

also ei siitä pitkä aika ole kun olin itse risteilyllä ja hytin soundtrack pitkälti sama, ainoa vaan että sanna tuskin heräs viideltä aamulla siihen että Dystopian Stress Builds Character rävähtää soimaan ja tasuri napsahtaa auki.

3 Likes

oot ihan oikeessa kyllä tässä. itte en pidä tolleen hauskaa edes vaikutuksien alaisena

Ostin viiniä, kun on niin söpö etiketti. :black_heart::bat::spider:
https://www.alko.fi/tuotteet/441057/Castellum-Dracula-Feteasca-Neagra-2017/

Mä vaan haaveilen siitä et oisin tollasissa bileissä…

Oululaisia panohenkilöitä? Joutais elokuun alussa tilattuja maltaita pois, vehnä ja lager, kun en ehdi tehdä niitä seuraavaan puoleen vuoteen…

my stupid med has failed me joten näin aamusta laitetaan ulos arvostelu Malmgård Columbus APAsta

Katkeroinen tuoksu jossa aavistus päivänkakkaraa ja hunajaa. Karamellinen ensipuraisu jossa hyvin hillitysti makeutta. Muuttuu pian tuhdin viljaiseksi mutta ei tunkkaiseksi, koko ajan katkeron saattelemana. Itse asiassa katkero jää viipymään pitkäksi aikaa koko suuonteloon. Paketti on napakka ja ytimekäs vaikka sillä on paljon sanottavaa. Nousee päähän tai en tiiä.

Humalasta juttua

Talonomistajat paha kyllä pitkään laiminlyöneet velvoitteensa humalan suhteen, eivätkä nimismiehetkään ole osuuttaan hoitaneet.
Jos lakia olisi noudatettu, ei olisi pulaa suomalaisesta humalasta.

Rakennuskaari 7 luku

Miten humalisto on istutettava ja kunnossa pidettävä

1 §
Jokaisessa talossa pitää olla humalisto, ja istuttakoon talonpoika joka vuosi hyviä juuria neljänkymmenen salon varalle, kunnes näitä tulee kaksisataa kokonaiseen taloon. Joka ei sitä tee, vetäköön sakkoa kultakin vuodelta [talarin], ja istuttakoon kuitenkin niinkuin on sanottu, jollei havaita, että humalistoa ei voi siihen istuttaa taikka siinä voimassa pitää.

2 §
Nimismies pankoon syyskäräjissä syytteenalaiseksi sen, joka ei ole humalistoa näin istuttanut, ja ottakoon sakon ulos ennen Tuomaanpäivää. Jos nimismies sen laiminlyö, maksakoon itse sen sakon.

3 §
Jos talonpojalla jo on kaksisatasalkoinen humalisto, pitäköön sen voimassa, ja enentäköön sitä, jos voipi. Jos hän laskee humaliston rappiolle, vetäköön sakkoa talarin kustakin neljästäkymmenestä salosta. Jos hän sen ihan autioksi jättää, vetäköön sakkoa kymmenen talaria ja tehköön humaliston uudestaan.

5 Likes

Hyvänä sponsorina sain tänäkin vuonna 6 kg hunajaa.

Maistoin just karpalomehua johon olin lisännyt hunajaa.

Maistu viskiltä. God damn oli kyl hyväl taval tiukka kombo. Jotenki mä tiesin et tää toimii. Joten teen hunaja-karpalo-viiniä.

Karpalot kantsii keittää ja iskee sit lopuks pussiin varmaan ja keitinvesi seokseen ja hunaja liuottaa juuri ja juuri tarpeeksi kuumaan veteen (säilyy ehkä jotain entsyymejäkin)? Onko mitään vinkkejä? Suhteet yms.? Tarkotus ois olla käyttämättä raffinoituu sokerii.