Ajoasentoa etsimässä

Sinun ei koskaan pidä epäilemän Konstan tekemisiä ja varsinkaan sanomisia.

vaadittais nyt vielä se, että spacer kertoisi, että missä kulmassa noi kiskot on hänellä tuossa. näkisin että toi klämpin kiikuttaminen kaarella vaikuttaa merkittävästi mittaustulokseen ja kuvan perusteella aika reilut sojot siinä tulilla, joka selittäis ton pitkän setback mitan

Ei sekään ole sun näkemisistä kiinni.

Myös toi seikka on luonnollisesti ihan selvä kaikille jotka satulatolpista jotaki tajuu.

Ja lisäks se on jo otettu huomioon:

Konsta - 14:38, 2.5.2020 » Jos käyttäis satulaa jonka reilit olis ei-suorassa (esim. vanhat Flitet) saattais saada setback-mittaa joku 3—5mm lisää mut siinä se.
Älä ny sinäki rupee tommoseks että et lue vaan suoraan kirjottelet.

luin kyllä ton. ei toi “vanhat flitet” ole mikään relevantti referenssipiste. voihan spacerilla olla vaikka miten takakenossa oma penkkinsä

tai siis miten itse selittäisit sen että tossa spacerin kuvassa näyttää viivotin nelosta?

Taas väärin. Se on erinomaisen relevantti referenssipiste. Vanhan Fliten reilit on niin takakenoiset että monissa tolpissa loppuu säätövara ennenku sen satulan saa suoraan. Joten.

Konsta - 14:38, 2.5.2020 » Tolppa noin 72° kulmassa. Mustan mitan vasen sivu jatkaa tarkasti tolpan keskilinjaa. Tolpan klämppi on suunnilleen vaaterissa (niinkuin suurimmassa osassa satuloita on), ehkä hiukan takakenossa. https://u.cubeupload.com/Konsta/pkdipP.jpeg Tulos: https://u.cubeupload.com/Konsta/Y1m0hi.jpeg Jos käyttäis satulaa jonka reilit olis ei-suorassa (esim. vanhat Flitet) saattais saada setback-mittaa joku 3—5mm lisää mut siinä se. Älä mulle rupee.
En rupee sulle. Jos lasket kulmaviivaimen kulkemaan kiskojen tasalle, siirtyy asteviivan oikealle, mutta kiinnitysosa pysyy paikallaan. Ymmärsinkö oikein?

^^

ein0.0 - 17:18, 2.5.2020 » tai siis miten itse selittäisit sen että tossa spacerin kuvassa näyttää viivotin nelosta?
edit: ja vai että monissa tolpissa? no entäs tässä tolpassa josta puhutaan?

Luulenpa että nollakohta ei oo tolpan keskiviivan kohdalla.

Mittailin omaa Ritchey comppia, jonka setbackiksi ilmoitetaan 25mm ja sain samalla metodilla 20mm.

Ainakin tuossa VO:ssa on merkittävästi enemmän ja taidan tarvita mustan tommosen.

Nii, ei tietenkään kannata antaa perusasioiden hämärtyä: VO ja Holdsworth ovat molemmat pisimmän setbackin tolppia joita täällä helposti on saatavissa. Sen takia mulla ne onki.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

ihan kiinnostava väittely vähän nyt plörähti lopussa ja osaan kysymyksistä ei saatu ratkaisua, mutta pääsen tästä varmaan yli. kiitos osallistujille

Ajoin ekan pidemmän lenkin Kayapolla ja puutui varpaat. Onko tää joku virheasennon perushomma?

Flättipolkimet, b17 satulana. Lyhyillä matkoilla ollut hyvä, satula keulii sen verrran että ei tarvi nojata tankoihin.

Muut pyörät on droppitangollisia ja niiden kanssa ei ongelmia.

^ Äkkiseltään tulis mieleen että lötköpohjaiset ja/tai kylmät kengät tekee siitä sen. Ajoviima kylmettää varpaat tehokkaasti jos ei oo tuulenpitävät ja lämpimät kengät ja flätit + lötköt pohjat voi painaa päkiää pitemmän päälle.

Ite speksasin maantiepyörään just 130mm -17deg stemmin, kun 130mm -6deg tuntu siltä, että kärsis vieläkin madaltaa. Sen siitä saa, kun ostaa tyhmyyspäissään endurancepyörän ja venyttää/kovistaa ruotonsa Rollerilla ja Pre Cursalla.

Mulle tulis ihan ekana mieleen, et pistitkö kengännauhat vaan epähuomiossa vähän turhan tiukalle? Itellä puutu ja jääty varpaat ekalla lenkillä kengissä, joissa on boa-kiristys. Hemmetti miten tyhmä idea, et koko kenkä laitetaan yhtä kireälle. Paljon fiksumpaa on erilliset kiristykset nilkalle, jalkapöydälle ja päkiän kohdalle. Mut kai noilla ajelee, kun tajuaa olla kiristämättä liikaa.

Joo kengät ei ollu kireällä, ja samoilla oon ajanu muillakin pyörillä.

Pitää varmaan silti kokeilla eri kengilläkin. Ehkä se vaan on toi brooksi, kun muissa pyörissä on paljon kapeammat satulat (vaikka toki droppitangolla pitääkin).

Hankala vaan kun tarvii aja se +1h että alkaa vaikuttaa. No, tuleepa sit ajettua reilummin.

Mä oon joskus saanut meloessa varpaat puutumaan kun alaselän asento oli huono. Ehkä huomiota sinne suuntaan myös?

Jos et oo
a) Brooksilla aiemmin ajanu
saatika
b) Brooksilla + noin pystyllä ajoasennolla
niin mä lähtisin ettimään syytä sieltä suunnilta.

Oon itte kehitelly omien vähäisten kokemusteni perusteella semmosen äärimmäisen epätieteellisen teorian että tuolla perseen tienoilla ja nivustaipeessa menee monensortin hermoo ja sen/niiden lyttyynpainaminen, ihan pienikin, aiheuttaa kaikenlaisia oireita jalkoihin, puutumista, kipuja jne.

RTZ - 11:34, 4.5.2020 » Mulle tulis ihan ekana mieleen, et pistitkö kengännauhat vaan epähuomiossa vähän turhan tiukalle? Itellä puutu ja jääty varpaat ekalla lenkillä kengissä, joissa on boa-kiristys. Hemmetti miten tyhmä idea, et koko kenkä laitetaan yhtä kireälle. Paljon fiksumpaa on erilliset kiristykset nilkalle, jalkapöydälle ja päkiän kohdalle. Mut kai noilla ajelee, kun tajuaa olla kiristämättä liikaa.
Ostin itse äskettäin ekat boa-kiristeiset kengät, ja ekalla lenkillä tulin samankaltaiseen havaintoon. Tuli vanhoja tarrakiristeisiä kenkiä ikävä. Onhan tuo boa vaivaton, mutta kireyden hienosäädön puute on aika iso puute.
jarkko - 13:42, 4.5.2020 » Ostin itse äskettäin ekat boa-kiristeiset kengät, ja ekalla lenkillä tulin samankaltaiseen havaintoon. Tuli vanhoja tarrakiristeisiä kenkiä ikävä. Onhan tuo boa vaivaton, mutta kireyden hienosäädön puute on aika iso puute.
Vähä ot, mutta boaakin on monenlaista. Toisia saa vaan kiristettyä, toisia saa sekä kiristettyä että löysättyä pyörittelemällä.