ABUS:in flex lukkoa tai vastaavaa...

Kukahan myy Abusin lukkoja (tai vastaavaa joustavaa mallia) pääkaupunkiseudulla?

edit: tarkoitan siis jykevämpää ja edes vähän varasta hidastavaa mallia kuin mitä bikeplanet esim mainostaa että heiltä saa

mä oon vääntäny vuoden päivät klasulta ostetulla “mopon lukolla”. pituus taitaa olla 80cm, menee sopivasti olan yli ja on jykevä. tais maksaa jotain 11e. en usko että ois pomminvarma, mutta ei oo kyl mun lukkoa koskaan yritetty sahailla, eikä kaverillakaan joka samaa lukkoa on käyttänyt. on se sen verran jämäkän oloinen.

Mountain Bike Shopilla Abusia. En muista mitä noista “pehmeistä” hyllyssä.

Mun mielipide on että yli kilon painosissa kannattaa ottaa suosiolla oman vyötärön mukaan pätkäisty karkaistu teräsketju rauta- tai lukkokaupasta ja siihen pieni oikea munalukko. Halvempaa, joustavampaa ja luotettavampaa. Kun rautakauppias katkaisee haluttuun mittaan sitä omaa ketjua niin tajuaa miten luotettava vaihtoehto tuo oikeasti on. Ja ketjuhan on helppo itse päällystää pehmeämmäksi ja kivemman näköiseksi jos ei kylmästä teräksestä tykkää.

Alle kilon painosissa Abusin Centuro 860 ja Steel-O-Flex 800 ovat kyllä kiinnostavia.

Järeällä ketjulla on myös huikea pyskolookinen vaikutus. + hipopalikat voi fillarista unohtaa välittömästi, painoa tulee kuitenkin mukaan se extra 3 kiloa.

Nooh… mulla on jokatapauksessa aina se joku 5-6kg messissä repussa, läppäri ja vino pino työkaluja että pysyy tien päällä - ainoa mihin oon panostanut on pyörivän massan minimointi, ja en siihenkään kamalasti.

Tässä väliaikaisratkaisu:

Abloy security ;)

uus trendi?? :wink:

Tuolla ABUSin lukolla pysyi Lontoossa viis vuotta XT palikkainen pyörä tallessa, joten en näe syytä upgreidaamiseen, ja onneksi ABUSilta saa kuin saakin noihin uusia avaimia.

karkaistu teräsketju rauta- tai lukkokaupasta
vad kostar det? mitä itse kävin katselemassa niin oli 120cm pätkää karkaistuna 40 jeuroo mikä musta oli aika suolaista - mut se olikin hyllystä, eikä määrämittaan katkaistuna.

Ite kävin viime kuussa hakee Stockalta Abuksen ketjulukon. 110cm pitkä, ja hintaa oli muistaakseni alle 30€.
http://www.abus.de/images/prod/zweirad/schloesser/70_dt.jpg
Abus Expedition-Chain

Mulla on kaksi tuollaista Mikan postaamaa Abusta. Varsin kätevä, mahtuu helposti 2-3 pyörää, mukavaa kuljetta ja saa lukkoon ilman avainta. Toi muovilärpäke kannattaa kyl kiskasta irti, se on vaan tiellä.