27 1/2 tuumaa eli 650b

Eiks kukaan osaa auttaa mua mun matemaattisen pulman kanssa?

parku

vasaraasialainen - 20:15, 9.10.2013 » Eiks kukaan osaa auttaa mua mun matemaattisen pulman kanssa? *parku*
Netistä löytyy suosittujen kumien halkaisijoita, esim. Ardent 650b on 70,8cm. Jos säde on 350mm, ei toi mene, mutta kuulemma esim. racing ralph on suht matala rengas. Oon ihan paska matikassa mutta toi sun laskukaava kuulostaa ihan hyvältä, tosin kattoisin kyllä noita halkaisijoita niin saat käsityksen siitä mitä ne raot tulee olemaan renkaan ja rungon välillä.

MTBR

Kumin halkaisija riippuu siitä onko se leveällä vai kapealla vanteella.

Mä tässä Mavicin 650B-valmiskiekkoja ihmetellyt. Ne ovat leveää mallia?

Tsekkaan myös accron linkin. Myös maailmalla olen huudellut, mutta kukaan vastaa.

Toki, tuolla mtbr:n linkissä mainitaan usein käytetty vanne. Konversiossa tietty kaikki millit tärkeitä.

Mavicin valmiskiekoista en osaa sanoa, oisko ne Mavicin tapaan 19mm sisältä, ehkä 21mm? Arvalla.

Tämä sanoo, että 19 mm.

Onko sulla tietoa, keneltä löytyy 21-millisiä?

https://scontent-b-sea.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1463605_511150422315993_105563088_n.jpg

Straggler x Hakkapeliitta collabo

Soiva peli!

On!

Harmi ettei oo sopivan kokoinen.

Millasen etukuraläpän ajattelit laittaa?

kova ja varmasti hiton käyttis. mutta liian pieni. miksi?

e. myöhäsä

^^Ei siis oo mun. Nettilöytö vaan.

Ok. Näyttää varsin toimivalta, vaikka omaan käyttöön vaihtaisinkin lähes jokaisen osan. 650b-kötöstykset sinänsä vähän hönttejä jos runkoon mahtuu 45-milliset muutenkin, mutmut… onpa tilaa varpaiden edessä lokarille ja voi käyttää hetrejä.

Ja keskiö alempana

No sekin ja traili pienempi.

on kyllä ihan toimivan näkönen.

Postatkaa runkoja joissa 50-55mm bbdrop. ne kuuluu tähän lankaan
väärä lanka :slight_smile:

Höhö. Kiinnostais koeajaa jotain 82mm bbdroppia. Käsittääkseni joillakin jenkkiartesaanimittojenmukaanrungontekijäguruilla aivan vakiosettiä maantiepyörissä, tunnuksenomainen piirre.

Big name builders such as Sacha White and Richard Sachs like bikes with bigger drops (White’s Speedvagen lists a BB drop of 70 mm, and Sachs only builds bikes with 80 mm drops—that’s lower than most road bikes, mind you).

Jep, Sachsiin lähinnä viittasin, mutta tosiaan esim speedwagon ja moni muu jenkki käyttää rossipyörissään normimaantiekeskiöpudotusta, eli n.70mm. Sachs on matalimpia maantiellä, crossissa aika samoissa, käsittääkseni.

T1000 on laskennallinen 80mm. njoo vois toi 50-55 toimia tässäkin langassa, paremmin 26aka 559 hommissa