26' er,postaa oma kulkineesi,vinkit,spec's yms

En tiiä. Voihan se olla mutta mihin perustuu? Ookko mittaillu?

Vanhoista luetteloista löytyy todella huonosti bb dropia tai geoja ylipäätään, jenkit ilmottaa usein “bb heightin” millä tiedolla ei tee mitään. Asiaa luonnollisesti hankaloittaa myös se että 1990-luvulla kompliitteja myytiin joustohaarukoiden kera mikä tekee asiasta vielä hankalampaa selvitettävää ja tavallaan myös epäoleellisempaa ilmotettavaa.

Maastorenkaat saatto vuosikymmen alussa olla vaikka 1,9" ja kammessa rattaita kolme tsibaletta joista isoin aika iso, joten keskiön saaminen mahd ylös oli prioriteetti ja etu eikä painvastoin.

Omistani olen joistaki mitannu, paljoa ne ei ollu. Titaaninen DBR Axis TT (1194 tai 1995) oli A—C 410mm kiinteellä haarukalla just jotain 25mm muistaakseni.

Oon mittaillu ja lueskellu netistä löytyviä geotaulukoita joskus! Kayaposta taisin mitata just sen 35 mm. 420 A-C haarukalla.

Vanhoista luetteloista löytyy todella huonosti bb dropia tai geoja ylipäätään, jenkit ilmottaa usein “bb heightin” millä tiedolla ei tee mitään

No ihan hyvin voit kuule laskea sen korkeuden perusteella dropin. Niissä pyörissä on kumminkin ollu ne 1,95" tuuman kumit vakiona.

Konsta hei, kyl me tiedetään et oot vanha, sano vaan reilusti, että viime vuosituhannella.

Tosa Raleigh Summit, Peak, Apex, Ravine ja Strata (1993):

Toi näyttää olevan Raleighin perus-BB-drop, myös 1998 luettelossa sama millimitta kaikille. (Lol, ilmotettuna kahden desimaalin tarkkuudella.)

Mitäköhä muut valmistajat on speksaillu.

65, ja voi pojat mä rakastan sitä pyörää. On kyllä semmonen taikamatto että voi ettien että. Epäilemättä ei kylläkään maistuis kaikille.

2 Likes

Onko tästä kuvia foorumilla eli miten mä löydän projulangan tms? Kiinnostavuusaste on nimittäin nyt 100%

On. Klikkaamalla käyttäjä timoman nimeä pari kertaa pääsee käyttäjän omiin tietoihin. Sieltä voi valita “välilehden” “Activity” ja sitten “välilehden” “Topics” jolloin pääset näkemään kaikki käyttäjän aloittamat topsut. (Tämä siis olettaen että käyttäjä ei ole piilottanut omia tietojaan. Mutta kukapa niin tekisi, sehän olisi ihan hupsua!)

Arvaisin että kyse on tästä upeasta projektista:

1 Like

Siellähän se, ihan mittojen kanssa ja kaikkee. Jos joku haluu käyttää tuota lähtökohtana omalle projulle, niin PM me maybe ja niin pistän rattlecad-filun tulemaan.

https://www.tori.fi/vi/118620703.htm

Näen potentiaalia

100234419550

1 Like

fauberin.

Valmiin pyörän valmiina seikkailuihin

Kellofauber on keksitty :wink:

Tota Oivaa pääse onneks helposti koeajamaan missä vaan ennen kuin sellaisen joutuu ostaan vaivoikseen.


Mun mieli ei ihan prosessoi mitä tässä on meneillään

14 Likes

Who cares meno on hyvää (vaikkei ookaan 26”)!

Onks tää jotenkin hävinnyt vai onko vielä Migloksella? En muista yhtään minne meni.
Oli niin perhanan rento paija

2 Likes

höpö höpö.

se on 26x1-1/2"

Talouteen tuli toinen droppitangollinen maastopyörä niin tää sai uuden ilmeen

edit: voi tarjota jotain vähän pienempää kirkasta 110bcd ratasta tohon

24 Likes

Ja kuvat tosiaan täältä

https://www.mtb-news.de/forum/t/a-bsoluter-zufall-hipsterschrott-level-endgegner-wanderer-vorkriegs-klunker.940881/page-23

Tällainen pikanen ensikasaus tuli tehtyä, kun löytyi isompi runko hardrockin tilalle. Ajoasento osui ainakin kerralla kohdalleen:) Esteettisiä valintoja jään vielä pohtimaan


9 Likes

kunnon lepposan näkönen, ai että :heart_eyes:

1 Like