24" BMX

Bemareillehan riittää foorumeita, mutta ne kun tuppaavat olemaan täynnä oikeinkirjoitusta uhmaavia pappa betalar -kakaroita vinkumassa siitä mikä on paras pyörämerkki ( /angst, sori), pakko yrittää mehustella aiheella vaikka täällä… ja onhan noi toki single speedejä!

Mietiskelin tässä, että 24" BMX vois olla ihan riemukas vehje. Kenties jotain dirttilelun ja streetti-bmx:n välimaastosta. Fiksipervoilun ja sinkula-maastorungon ostopähkäilyn lomassa silmät tarttuivat kiinni tämmöseen.

http://www.bmxultra.com/reviews/pictures/perv/lewd24/perv_lewd_24.jpg

Tuommoisen saisi hyvinkin edullisesti.

Onks kellään kokemusta tällasilla fillareilla ajamisesta?

Eipä ole kokemusta, mutta itsekin miettiyt, että tuollainen olisi kiva lelu kaupungissa. Paskahan noilla on ajaa pitempää matkaa, mutta kauppa/kikkailupyöräksi olisi oikein mainio.

jepp, ihan kivoja ovat. Itse mietin pari vuotta semmoisen hankkimista, lähinnä duunimatkapyöräksi talvella (en oikein lämpeä cyclocrossareille) ja kesällä vastapainoksi kiinteellä ja maantiefllarilla ajamiselle.

Pikkuhiljaa haaveilun kohde vaihtui 24" bemaxista joustokeulaiseen ja levyjarrulliseen, ajatuksena että voisi käydä pari kertaa kesässä ajamassa alamäkeä (Tai siis cruisailemassa niitä helpoimpia 4x-reittejä ja ihmettelemässä kun puolet nuoremmat ajaa oikeesti alamäkeä).

BMW park bike oli pitkään ostoslistalla, nyt taloudessa on puol vuotta ollut Identiti 666s. Ens viikolla pitäis saada hydrauliset jarrut paskojen mekanisten orkkislevareiden tilalle, sit pääsee oikeesti testaamaan.

…ihan kauheehan tommosella huonosti rullaavalla, 16-kiloisella, satula-20-senttiä-liian-alhaalla notkukeulalla on kaupungissa ajaa jos on tottunut alle 8kg rata- tai maantievehkeisiin mutta helpoilla, loivasti rullaavilla alamäkireiteillä erittäin hauska. Ja onhan se oikeesti hyvä ajaa erilaisilla pyörillä.

itsellä oli tämä kikkailu/pikkumaastoprojektina tälle kesää, mutta varastettu satulatolppa taas vei innon nolliin:

IMG_1024

Jäi ylimääräisten rattaiden poisto, oikean ketjunkiristimen hommaaminen ja muut todo-listan puuhat sit tekemättä. Pitää katsella tässä syksyn mittaan lisää.

myös mulla oli tarkoitus hankkia joku tollanen 24" halpis-versio viime kesänä mutta jätin lopulta onneksi ostamatta ja päädyin sinkuloimaan vanhan maastopyöräni jokseenkin vastaavaksi mutta tietty isommaksi peliksi.

lähinnähän noista tulee mieleen että runko on kuitenkin todella pieni ja välitykset liian kevyet kaupungilla kruisailuun. vaikka hienoja ovatkin.

Toi Perv Lewd 24" maksaa CRC:llä 265 euroa. Tuskin mitään alan priimaa, mutta on tuota joku kilpaa ajava äitynyt jopa kehumaan: http://www.bmxultra.com/reviews/perv_lewd_24.htm

Paitsi jos on tämmönen alle 170 cm niin noiden rungot on just passeleita. Viime alamäkisetit ajoin kaverin (ei montaa senttiä mua pidempi) 26" täysjuustolla ja se tuntui NIIN isolta ja kömpelöltä. Eikä edes ollut mikään räädistelyvehje vaan enempi xc-henkinen ja kuulemma suht ketterä.

  • sen verran painava ja ajoasennoltaan leppoisa on ainakin tuo mun Identiti etten kaipaa siihen yhtään kireämpää välitystä.

Tässä isojen miesten BMX-cruisereita:

http://www.firemansbikes.com/

(Jussille jo vastasinkin tästä toisessa threadissa mut meni varmaan ohi…)

Ite kun oon vannoutunut 29" mies (melkein) nykyään, niin 26" BMX-cruiseri ois just siisti tollanen kaupungilla spedeily/kruisailupyörä!

Höh, BMX-miehet haukku 24" BMX-cruiseria wannabe-mtb:ksi ja whatnot, hahaa. Täytyy nyt vielä selvitellä hieman vaihtoehtoja, mutta tekis mieli pistää jo tilaten.