Kammet

Sulla on takana kierrevaparilla n. 44mm ketjulinja. Kierrettä on sen verran takanavassa, että varsinkin vaparikäyttöä ajatellen voit kyllä sen 1-2mm sitä vaparia speissata, että saat sen sinne 45-46mm taakse jolloin on riittävän suora.

josbanse - 18:32, 10.4.2016 » Sulla on takana kierrevaparilla n. 44mm ketjulinja. Kierrettä on sen verran takanavassa, että varsinkin vaparikäyttöä ajatellen voit kyllä sen 1-2mm sitä vaparia speissata, että saat sen sinne 45-46mm taakse jolloin on riittävän suora.
Kyseessä on fix/fix-napa, joten kierrettä ei oo kauheesti. Ja vaikka oliskin tarpeeks, niin mä kuitenkin haluaisin flipfloppailla fiksiratastakin kehiin, joten sitäkin pitäis speissata varmaan pari-kolme milliä, jotta on ees joissain toleransseissa ja pelkään, ettei sen tai lukkorenkaan kierteet enää riitä.

Olihan sulla jo ratas sisäpaikalla?

On sisäpaikalla. Ketjulinja on vähän alle 40mm.

Syytän siis Bontragerin kampia. Keskiön asensin ihan ohjeiden mukaan, kun muhvi oli feissattu Bike Companyssä.

Neuvoa tarvitaan.

Sain hiljattain käytetyt kaksi osaset 48-spline BMX -kammet. Työkalua ei kuitenkaan tullut mukaan. Vastaava on nyt tilattu, mutta mietin miten välttämätön se on? Pystyykö irtopuolen kammen esim. vasaroimaan paikoilleen, jonka jälkeen asentaisin kammenpultin?

Alunperin koitin (sen paremmin tietämättä) kiristää kammen kiinni kammenpultilla (niinkuin perinteisillä neliskantti kammilla). Kampi kuitenkin löystyi noin 20km jälkeen.

En ole näihin ulosvedintä nähnyt, joten mites tuo irrottaminen? Kammenpultti löysälle ja vasaralla nakuteltua irti?

Mikähän vikana kun kampia yritin laittaa pyörään kiinni , niin kampien kierteet loppuu kesken. Kuppi ei siis yllä laakereihin asti. Tietääkseni kammet ovat olleet aikaisemmin pyörässä kiinni. Vetopuolelle on kuvassa laitettu vain laakeri.

mukaan saadut hilppeet

Eikö tuo oo ihan perus fauber? Sulla puuttuu jotain kamaa tuolta rattaan puolelta, eli se on liian syvällä keskiössä. Nuo mukana tulleet hilppeet ovat muistaakseni about se, mitä ei-vetopuolelle kuuluukin.

T: ensifiksi VM-Cressu, never again.

Halp. Keskiö ei mene loppuun vaan jää parikolme milliä ulos vasemmalta puolelta. Vetopuoli menee kyllä kivasti loppuun asti. Mikä neuvoksi? Voiko ton kanssa elää vai pitäiskö esim kierteille tehdä jotain?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3556548/IMG_2358.jpg

nurssi - 14:24, 19.5.2016 » Eikö tuo oo ihan perus fauber? Sulla puuttuu jotain kamaa tuolta rattaan puolelta, eli se on liian syvällä keskiössä. Nuo mukana tulleet hilppeet ovat muistaakseni about se, mitä ei-vetopuolelle kuuluukin. T: ensifiksi VM-Cressu, never again.
Juu perus fauberi taitaa olla. Rattaan puolelta löytyy nyt nämä

http://i.imgur.com/MX81Mqd.jpg

Magno - 14:42, 19.5.2016 » Halp. Keskiö ei mene loppuun vaan jää parikolme milliä ulos vasemmalta puolelta. Vetopuoli menee kyllä kivasti loppuun asti. Mikä neuvoksi? Voiko ton kanssa elää vai pitäiskö esim kierteille tehdä jotain?
Ihan normaalia.
opa - 15:05, 19.5.2016 »
nurssi - 14:24, 19.5.2016 » Eikö tuo oo ihan perus fauber? Sulla puuttuu jotain kamaa tuolta rattaan puolelta, eli se on liian syvällä keskiössä. Nuo mukana tulleet hilppeet ovat muistaakseni about se, mitä ei-vetopuolelle kuuluukin. T: ensifiksi VM-Cressu, never again.
Juu perus fauberi taitaa olla. Rattaan puolelta löytyy nyt nämä http://i.imgur.com/MX81Mqd.jpg
Ootko varma, että kammet ovat olleet ennenkin tässä pyörässä? Vastaanottokeskuksella puuhatessa huomattiin, että fauberkeskiötä olikin kahta leveyttä, jolloin käy juuri noin.

Onko kellään kokemusta noista F5 pista track kammista? Miten ovat toimineet?

Näiden kampien ostaminen kiinnostaa kun vaikuttavat olevan sama tuote, mutta vaan suoraan tehtaalta.

dtapio - 10:25, 3.6.2016 » suoraan tehtaalta.
tässä on kyllä top 1 varoitusmerkkejä että ajaudutaan sekundalaatuisten tuotejäljitelmien pariin. ja jos tulee suoraan tehtaalta niin onko ne sit sitä sekundaa jota jälleenmyyjä ei tahdo ottaa itselleen myyntiin?
peltsip - 11:27, 3.6.2016 »
dtapio - 10:25, 3.6.2016 » suoraan tehtaalta.
tässä on kyllä top 1 varoitusmerkkejä että ajaudutaan sekundalaatuisten tuotejäljitelmien pariin
Olet oikeassa, että "suoraan tehtaalta" on tosiaan se ygösvaroitus kiinakamppeiden kanssa, mutta jos tsekkaat Fab5:n sivuilta mitä ne [i]ite[/i] sanoo niiden [i]omista[/i] kammista, niin:
dtapio - 10:25, 3.6.2016 » Onko kellään kokemusta noista [F5 pista track](https://wearefactoryfive.com/products/pista-track-crankset) kammista? Miten ovat toimineet? [Näiden](https://world.taobao.com/item/23150348581.htm?fromSite=main&spm=a312a.7700824.w4002-11767694896.22.dfyVS7) kampien ostaminen kiinnostaa kun vaikuttavat olevan sama tuote, mutta vaan suoraan tehtaalta.
Lainaan itseäni tuolta toisaalta.
thericochet - 10:08, 24.5.2016 »
DanielBraun - 9:43, 24.5.2016 » Factory5 seiskafemmakloonit, uhka vai mahdollisuus?
Lyhyellä kokemuksella hyvinkin hintansa väärti ostos. Viimeistelyn taso ei varmasti sitä mitä Suginoissa (kääntöpuoli ja "julkisivu" selkee ero esim) mutta just ja just yli viiskybää kotiinkannettuna ni suosittelen budkettibuldiin.
asb - 11:37, 3.6.2016 »
peltsip - 11:27, 3.6.2016 »
dtapio - 10:25, 3.6.2016 » suoraan tehtaalta.
tässä on kyllä top 1 varoitusmerkkejä että ajaudutaan sekundalaatuisten tuotejäljitelmien pariin
Olet oikeassa, että "suoraan tehtaalta" on tosiaan se ygösvaroitus kiinakamppeiden kanssa, mutta jos tsekkaat Fab5:n sivuilta mitä ne [i]ite[/i] sanoo niiden [i]omista[/i] kammista, niin:
joo huomasin tuon, kannattaa muistaa että factory5 kannattaa maineensa takia varmistaa että eivät lähettele sekundaa eteenpäin, omin päin ostellessa jostain satunnaiselta tehtaalta ei käytännössä ole mitään muuta tehtävissä kuin se että toivoo parasta.
dtapio - 10:25, 3.6.2016 » Onko kellään kokemusta noista [F5 pista track](https://wearefactoryfive.com/products/pista-track-crankset) kammista? Miten ovat toimineet? [Näiden](https://world.taobao.com/item/23150348581.htm?fromSite=main&spm=a312a.7700824.w4002-11767694896.22.dfyVS7) kampien ostaminen kiinnostaa kun vaikuttavat olevan sama tuote, mutta vaan suoraan tehtaalta.
saattaa olla suorat kammet ja spideri tai sitten ei
FF - 12:38, 3.6.2016 »
dtapio - 10:25, 3.6.2016 » Onko kellään kokemusta noista [F5 pista track](https://wearefactoryfive.com/products/pista-track-crankset) kammista? Miten ovat toimineet? [Näiden](https://world.taobao.com/item/23150348581.htm?fromSite=main&spm=a312a.7700824.w4002-11767694896.22.dfyVS7) kampien ostaminen kiinnostaa kun vaikuttavat olevan sama tuote, mutta vaan suoraan tehtaalta.
saattaa olla suorat kammet ja spideri tai sitten ei
vasen kampi saattaa naksua tai sitten ei

Kiitos kommenteista. Vähän tuommoiselta uhka/mahdollisuus tapaukselta vaikuttaa. En tiedä onko toimittaja sama, mutta ainakin joissain tuolla F5 sivujen kuvissa vilahtaa sama valmistajan nimi.

Hinnaltaa mulle kyllä niin huikea, 15€ pari kotiin kannettuna, että laitoin kokeiluun pari settiä.

Onneksi Kiinassa on ilmainen palautus taobaossa, joka toimii erittäin hyvin niin voi laittaa takaisin jos näyttäisi olevan vinossa spideri tai kammet. Mites tuo on kätevintä testata?