YV-Leirit 2017

Oon mahdollisesti mökillä tuolloin melko lähellä, meiltä on 20km tervajärven p-paikoille ja toi majotus taitaa olla Saarijärven parkkipaikan lähellä. Jos sattuu ja tapahtuu niin mulla on semmonen kindermunan kokonen huoltoauto ja oon ehkä selvinpäin.

Piirtelin ton Ekin reitin pohjalta pari reittiä tonne kodalle, Olhavanlammen eri puolilta, toinen suoremmin kodalle ja toinen näköalapaikan kautta, ja vielä koukkaus Lapinsalmen sillalle jos siltä tuntuu. Löytyy täältä, noi joissa nimi alkaa Karhulahdella.

Latukartta Repovedelle olis tässä, jos pitää paikkansa tänä vuonna. Menee Karhulahden kautta muttei juuri muuten risteä reitellemme, paitsi että tässä kerrotaan laajemmin kansallispuistoa kiertävästä reitistä, että tiiä sitte, mutta eiköhän sinne sovi, toi luonnonsuojelualueella menevä pyöräilyreitti kuitenkin on kai suurimmaksi osaksi jonkunlainen tie?

Ja ihan alkumatkasta Mäntyharjulla on pätkiä latua myös.

Tosin jos tää talvi tälläsenä jatkuu, niin ei ehkä tarvi laduista tai polkujen aukipysymisestä huolehtia.

täältä kelikamerasta vähän oon vakoillu, et miltä näyttää metsän puolella.

Lumiolosuhteita enemmän jänskättää nyt kyllä jääolosuhteet, mutta luulispa tuolla metsän puolella pysyvän pystyssä. Oliko starttipaikka ja ajankohta jo päätetty?

Meteorologin ennuste: -22.

Meikän hkökohtanen pakkasraja -10. Ei jaksais ruveta sulattelee kaikkea oluesta punaviiniin ja hammastahnaan.

Tosin joutuu jännitellä miten mtb mahtuu junaan jos jää venailee ennusteita

Sepsodus - 11:41, 29.12.2016 » Meteorologin ennuste: -22.
Ohhoh, holotna! Pitää vissii vaihtaa rohloon talvilaadun öljyt.

heh täähän toi tähän juttuun hauskan käänteen. just oli itä-suomen uutisissa repovedeltä ja varsin jäiseltä lumelta näytti metsän puolella. Pitääpäs vähän kysellä Borenilta olosuhteista, kun näytti kans käyneen siellä tässä viikolla.

Oli vähän unelmissa lähteä Tampereelta torstai-iltana, yöpyä matkalla ja ajaa perjantain aikana mestoille. Mut pitäis viä määrittää pakkasraja ja houkutella joku mukaan.

laskeskelin täältä, että 6 olisi tulossa ilmeisesti: minä, ad, negsu, samuli, walto, ritariS, kynis ja sepsodus vai oliko muita?

ehkä: odie, welho, leevi, lumiukko

Eli pitäis mahtua kotaan kaikki yöksi, eikä telttaa tartte varalle.

Saadaan Velobian paku kulkineeksi, joten vois sopia kimppalähdön helsingistä autoille aamuksi. Eli pakattais pyörät pakun perään ja ihmiset penkeille, minne parhaiten mahtuu. miltä kuulostais? heitin jo ritari_s:lle, että tapais esim 7:30 tuossa käpylän ABC:llä ja koittais ennen kasia lähtee, niin maksimoisi päivänvalon sit itse kohteessa. oisko?

I approve of this message.

Itse otan pienen varaslähdön ja kelasin töistä hyppää Mikkelistä junalla Mäntyharjulle ja polkasta yöksi taivasalle bivvyn kaa Pitkäjärven ( vai lammenko se olikaan) laavun tienoille. Jos vaikka olisi kirkas taivas saisi eeppisiä tähtikuvia otettua. Mitä pakkaseen tulee nii kerroksia päälle ja 3-ajan makuupussi bivvyn sisällä pitäisi toimia järkeilyn ja viime talven perusteella. Oluen jätän pois, mutta minttuviina ja rommi ei jäädy, tosin tonicit ja cola pitää sulatella kodan lämmössä.

Meikäläisen suunnitelmat on vaiheessa, mutta ilmaannun mestoille jos ilmaannun.

Harkinnassa edelleen, mutta kelien mukaan päätöksiä sitten ensi viikolla vasta. Tosin jos sisämajoitus optio jää pois niin jää kyllä varmasti väliin ja todettava että nopeat söi hitaat.

Ilmaisen kiinnostukseni ja tää olis vahva ehkä. Pakkanen ei pysäytä.

Eikös tuonne ihan retkipyörälläkin pysty ajamaan?

pystyy hyvinkin. kota on ihan huoltotien päässä ja niitä pitäis kyllä päästä aivan hyvin.

kävin jo kiinnittämässä pakkaspussin tangon alle ja siirsin dynamovalon tangon päälle. ehkä sen vois kyllä jättää kaappin mielummin, kun vaatii kuitenkin jatkuvaa liikettä palaakseen.

vähän kamat mietityttää, jos on oikeesti yli 20 pakkasta. et pitääkö tässä lähtee aleista jotku sorelit metskaamaan. ja housut sit toinen.

kattelin et tuollahan voi kaminan päällä keitellä vedet ja kattilatkin löytyy, niin ei tartte hirveesti keittokamoja ottaakaan. pihalle saa sit notskin muuhun kokkailuun.

Lähtökuviot kuulostaa hyvältä. Kamarumban saa varmaan käydä uudelleen vielä pari kertaa, sillä Meteorologin ennuste: -10.

tnts - 21:22, 14.12.2016 » Kuutinkämppä oli jo varattu
http://i.giphy.com/QQZgTehcKrD2w.gif
Sepsodus - 8:26, 30.12.2016 » Lähtökuviot kuulostaa hyvältä. Kamarumban saa varmaan käydä uudelleen vielä pari kertaa, sillä [i]Meteorologin ennuste[/i]: -10.
http://i.imgur.com/alZLoqI.png

rip jäbät