Yskivaihde Twitter

^ noin mä teen mutta vasta kun olen puolustanut isämmaata.

Avauduin eilen kuinka posti kusee mun pakettitoimitusta. No eilen tein illalla noin tunnin turhan vierailun postiin koska asiakaspalvelija sanoi puhelimessa paketin löytyvän lähipostista klo 16 jälkeen. Laitoin sitten vahingonkorvaushakemuksen kuluttajaneuvonnan kaavakkeen muodossa. No vahingonkorvauspäätös tuli nyt aamupäivästä. 13,83€ tuntipalkan muodossa ja 1,5€ bensakorvauksia maksetaan tililleni (oma erittelyni ja meni läpi)

meee jerppa sivarii

Itella/posti/mikänytonkaan yllättää Josbulin keississä.
Tai siis toi toimituksen kuseminen ei yllätä mut et oikeesti korvaa jotain, mitä ihmettä.

Korvauspäätös tuli jopa seuraavana aamuna kun illalla jätti. Niil on nauhotettu puhelu jossa asiakaspalvelijalta kysyn: onhan paketti varmasti sitten postissa illalla kun tässä on kaikkea sekaannusta ollut ja vastaus oli. Eipä siinä voi niiden omaa virhettä kiistääkään silloin.

Kyl ne ihan kelvollisesti korvaa - paitsi hävinnyttä tavaraa. Itellä kerran yksi paketti palautui lähettäjälle kun ei ollut seurantakoodia ja lähiposti ei jättänyt saapumisilmoitusta, lähettäjä halusi postikulut maksettavaksi uudestaan että pisti tavarat takaisin niin reklamoin nuo tuplakulut postilta ja sain ne mukisematta tililleni.

Lisäksi olen ulissut kaikesta muusta satunnaisesta häröilystä ja tapaavat lähettää niistä korvaukseksi aina läjän postimerkkejä ni ei oo niihin tarvinnut laittaa omaa rahaa koskaan :smiley:

Oliko josbansellakin lähipostina Sellon posti? Siellä kyllä tuntuu sattuvan ja tapahtuvan, mutta kyllä mä jotenkin enemmän tykkään postin kanssa asioida kuin kuriirifirmojen kun pystyy käydä hakemassa tavarat silloin kun itselle sopii eikä tarvitse päivystää kotona milloin kuriiri mahtaa saapua ja onko myyjä onnistunut välittämään ovikoodia ja puhelinnumeroa oikein.

madutin - 11:40, 16.12.2014 » Kyl ne ihan kelvollisesti korvaa - paitsi hävinnyttä tavaraa. Itellä kerran yksi paketti palautui lähettäjälle kun ei ollut seurantakoodia ja lähiposti ei jättänyt saapumisilmoitusta, lähettäjä halusi postikulut maksettavaksi uudestaan että pisti tavarat takaisin niin reklamoin nuo tuplakulut postilta ja sain ne mukisematta tililleni. Lisäksi olen ulissut kaikesta muusta satunnaisesta häröilystä ja tapaavat lähettää niistä korvaukseksi aina läjän postimerkkejä ni ei oo niihin tarvinnut laittaa omaa rahaa koskaan :D Oliko josbansellakin lähipostina Sellon posti? Siellä kyllä tuntuu sattuvan ja tapahtuvan, mutta kyllä mä jotenkin enemmän tykkään postin kanssa asioida kuin kuriirifirmojen kun pystyy käydä hakemassa tavarat silloin kun itselle sopii eikä tarvitse päivystää kotona milloin kuriiri mahtaa saapua ja onko myyjä onnistunut välittämään ovikoodia ja puhelinnumeroa oikein.
Siksi paketit aina toimistolle ;)
madutin - 11:40, 16.12.2014 » Kyl ne ihan kelvollisesti korvaa - paitsi hävinnyttä tavaraa. Itellä kerran yksi paketti palautui lähettäjälle kun ei ollut seurantakoodia ja lähiposti ei jättänyt saapumisilmoitusta, lähettäjä halusi postikulut maksettavaksi uudestaan että pisti tavarat takaisin niin reklamoin nuo tuplakulut postilta ja sain ne mukisematta tililleni. Lisäksi olen ulissut kaikesta muusta satunnaisesta häröilystä ja tapaavat lähettää niistä korvaukseksi aina läjän postimerkkejä ni ei oo niihin tarvinnut laittaa omaa rahaa koskaan :D Oliko josbansellakin lähipostina Sellon posti? Siellä kyllä tuntuu sattuvan ja tapahtuvan, mutta kyllä mä jotenkin enemmän tykkään postin kanssa asioida kuin kuriirifirmojen kun pystyy käydä hakemassa tavarat silloin kun itselle sopii eikä tarvitse päivystää kotona milloin kuriiri mahtaa saapua ja onko myyjä onnistunut välittämään ovikoodia ja puhelinnumeroa oikein.
Joo, sellon posti, ja tosi monta kertaa sattunut kaikkea sielä.. Mä ainakin laitan aina DHL:lle joka yleensä paketteja tuo, ajoissa vaan viestin, että soittakaa mulle ennen kuin tuotte paketin. Aina on tullut soittoa ja onnistunut sopivasti tuonnit.
jerppa - 11:17, 16.12.2014 » ^ noin mä teen mutta vasta kun olen puolustanut isämmaata.
Isämmaanpuolustus helppo paras vuosi ikinä, tääl on ihmisen hyvä olla. TJ2.

Tilasin joskus kiinakutua, seurantakoodi oli, mutten jaksanut seurata. Pitkän ajan jälkeen olin alkanut ihmetellä saapumatonta stemmiä, joten katoin seurantakoodin. Netissä sit näky et paketti oli tullut viereiseen postiin ja ollut siellä sen 2vk, minkä paketteja säilytetään. Koska mulle ei jostain syystä ollut tullut saapumisilimoitusta, en ollut hakenut pakettia silloin kun se oli noudettavissa ja tarkastushetkellä se oli jo paluumatkalla.

Sit otin yhteyttä postiin ja sieltä pahoiteltiin ja myönnettiin et joku työntekijä oli tehnyt virheen ja käskettiin ottaa yhteyttä myyjään. Kiinalaiselta sain vastauksen huonolla englannilla, ei suostunut antamaan kaikkia rahoja (melkeen 10€) takaisin, ja paketti jäi kiinaan.

En jaksanut alkaa pommittaa postia ja myyjää 5€ takia, joten annoin olla. Tapahtuman jälkeen olen seurannut seurantakoodeja haukan lailla, mutta eipä ole postissa kyllä vastaavanlaisia kämmejä mun kohdalle sattunut toistamiseen. Kohta joku varmaan ihmettelee tätä nykynuorison piittaamattomuutta rahasta.

Marttinaattori - 12:22, 16.12.2014 » Tilasin joskus kiinakutua, seurantakoodi oli, mutten jaksanut seurata.
http://normaali.net/temp/vmp.jpg Oon halunnut käyttää tätä kuvaa jo pitkään.

^ kiitos Eetu! meinas tulla curryt nenästä:DD

^^Olen luonteeltani kärsivällinen ja luottavainen. Tällä kertaa sain maksaa siitä.

Totesin myös, että todennäköisesti saan sen 5€ nopeammin ja helpimmin panttipulloja keräämällä, kuin myyjän ja postin kanssa asiaa selvittelemällä.

Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -

yllättävän sähäkästi kyllä vastaavat postissa reklamaatioihin, ei uskoisi muun palvelun perusteella. joskus joku gonahtanut jakaja teki niin kivasti että viskas ilmeisesti kaikki postit roskiin samoihin aikoihin kun oli muutto. muistan että kävin vielä viikko ilmoitetun osoitteenmuutospäivän jälkeen katsomassa vanhan kämpän postilaatikon just ennen avainten luovutusta ja sit nauratti kuukauden päästä kun alkoi kolisemaan karhukirjeitä ihan urakalla.

Mä laitoin joskus pari vuotta sitten tulikivenkatkuisen asiakaspalautteen hirveestä säätämisestä kontorilla. Vastas nopeasti ja pahoitteli. Seuraavan kerran postissa käydessäni kyseinen työtekijä avas keskustelun “kiitti tosipaljon palautteesta, kaikki myö tehdään virheitä” ja siitä lähtien kommunikaatiokyky on puuttunut kyseiseltä henkilöltä. Tais saada sairaskohtauksen ja muuttua mykäksi…

Jerppa, hae lentokoneapumekaanikoksi.

Ite pistin eilen “aikasin” nukkuun, jo klo 24 et pääsen tänään aikasin ylös.

Heräsin sit klo 12. Se siitä sitten.

^ itse menin samoihin aikoihin nukkumaan, vähän ennenku nukahdin käänsin kylkeä ja huomasin kellon olevan 02:53

sohvalla nukkuminen not best. saispa futonin paikolleen jo.

^^ miettisin tota mut sit tajusin et enhän mä oo ikinä ees virittäny mopoa ni parempi mennä merille :smiley:

Mä sain unta joskus kuudelta aamulla ja olin optimistisesti laittanut kellon soimaan vähän ennen kymmentä. Äitivielviisminsailin kaks tuntia ennenku pääsin ylös.

Ihana keli! Kauhee hätä et pitäis mennä ulos mut en keksi mitä tekis tai minne lähtis :smiley: