Yksivaihteen Pyöräkellari-DJ:t

YV Musisoi-langassa oli enemmän soitinten käyttöä ja bändihommia, mutta täällä vaikuttaa olevan myös paljon porukkaa joilla on kiinnostusta soittaa levareilla ja tikuilta.

Tän langan tarkoitus on siis arvostaa tiskijukkailua, jutella laitteista, ohjelmista ja musasta sekä antaa vinkkejä näihin liittyvistä jutuista. Syntetisaattorit ja tuottaminenkin tervetulleita keskusteluun. Voidaan myös jutella tapahtumista jos koetaan sopivaksi. UG-hommista ehkä vähän hienovaraisemmin.

Oon itse täysin aloittelija DJ-hommien saralla, mutta 15v kuunnellut erilaista elektronista musaa. Luonnollista jatkumoa tuli kun uskalsin lähteä reiveille ja kiinnostus ite soittamiseen heräsi kun parin tapahtuman jälkeen rupesin miettimään että mitä se äänimies siellä dekkien takana oikeesti tekee.

Ämpyilin kolme vuotta ennenkuin aloitin, ostin pari EKS XP10 kontrolleria ja latasin VirtualDJ:n ja oli kyllä kivaa! Nyt löysin niin halvalla DDJ-200:n että en jaksanut ämpyillä vaan ostin pois että saan harjoitella mikserin kanssa hommailua kotona. Edellisillä EKS:illä joutuu käytämään softan mikseriä ja tuntuu että vaikka sillä voi rakentaa jonkun ymmärryksen hommaan ei se niitä fyysisiä potikoita ja fadereita mitenkään voi korvata. Noiden lisäksi oon välillä päässyt harjoittelemaan soittoa kerhotilassa combolla XDJ 1000 mk2 + A&H Xone43 ja homma on vahvasti vienyt mukanaan.

Tänään olis eka mini-setti acid technoa anniskeluravintolassa ja jännittää ihan sikana vaikka oon tahkonu noita vaihtoja vaikka kuinka monta kertaa. Ekat settini soitin kuukaus sitten pienessä opiskelijatapahtumassa ja meni kyllä viis tuntia dekkien takana oikeen iloisesti. Silloin soittelin housea, trancea, junglea, drum and bassia ja teknoa. Olin ihan loppu ton setin jälkeen mutta ai että se fiilis oli hyvä kun porukka tanssi!

Tässä olis todella leppoisen oloista menoa pyörän päältä DJ:aavalta Dom Whitingiltä.

5 Likes

bileilmot tapahtumakalenteriin!

4 Likes

Ei tää mikään steltti oo.

1 Like

aloin soitteleen musiikkia levyiltä 97. räppiä, junglea, drum and bassia, niillä tyyleillä alotin. sitten tehtiin kaverin kanssa greba-aikoina hassubassohousee ja sitä käytiin kiertelemässä ja soittamassa yleisöille. hitto tulipa sitä tehtyä top billinillekkin pari remiksiä siinä ihan peak greba 2007-2008 voi ettien että.

no mää jossainkohtaa sitte myin levarini ja mikserin rahottaakseni silloista päihdeharrastustani mut ihan kaikkia levyjäni en myyny. sitten jossain kohtaa mietin että vois taas alkaa keräilllä musaa ku noi streamausalustat ei oo artisteille kovinkaan reiluja nii avot näin tein.

no sitte pitemmän produussaushiatuksen jälkeen alotin taas tekeen musaa ja otin asiakseni leikkaa jokaisen biisin dubplateksi et sillon tällön kun keikkailen enää niin voin sit elää ysäriunelmaani ja soittaa dubplateja joista valtaosa on julkasematonta ja se on konemusahommissa kyllä ältsyn hienoa jos deejii sellasta pystyy tarjota. niinku siis musaa jota yleisö ei ennen ole kuullu. no siitä rojektista saiki sitte taas muutamat biisit julkasuun mut nyt taas ihan hiljattain pari vuotta vähän on musantekemisen into ollu matalalla ku ei vaa sillee nabostele. ja ku oon käyny oikeissa töissä nii ei oo sellasta rahan tienaamismotiakaan.

vinyyliä siis soitan.

logic pro x on mun daw ja siinä on kaikki maailman plugarit (ei oo oikeesti mut äänenkäsittelysivuduunin vuoks on kirjaimellisesti ammattilaiskamat)

voin rahaa vastaan miksata tai masteroida teidän musiikit (:

2 Likes

väitän että paikoitellen yksivaihde.net sivuston off-topic keskustelualue muistuttaa steltin loppuvuosien yleinen-aluetta. ja tää topaasi voi olla mahdollisuus tweakerz cornerille.

steltti on kuollut, kauan eläköön steltti!

2 Likes

saisko kuvan manuaalista

1 Like

Joskohan sitä sais hitto vuosien arpomisen jälkeen hommattua vehkeet ja aloitettua soittamisen. Oon ihan naurettavan korviani myöten rakastunut minimalistiseen teknoon jo ties kuinka pitkään. Ainu vaan et pitäs myyä yksi fillareista veks että vois alottaa uuden harrastuksen ja se ei kyl vielä toistaseksi käy.

Teknarit löytyy ja Pinohiiren mikseri ja muutama tuhat vinskaa. Aikoinaan tuli pyöritettyä viikkoklubeja ja soiteltua tosi aktiivisesti. Soittohommat alkoi v.1996 kuukausittaisella räppibileillä Oulussa joista svingattiin elektronisempaan suuntaan pikkuhiljaa. Arkisen 8-16 työelämän myötä jaksoi vielä lähes 10v pyörittää viikoittain soittohommia, mutta kyllä se siitä jäi perhe-elämän alettua :grinning: Nykyisin ostelen edelleen pelkkää vinskaa ja soittelen biisejä itelle ja penskoille. Musatyylinä lähtö oli tietysti ysärin ug hiphopista jazziin ja sämplimatskuun, sittemmin nujazz, detroit tekno, deep house, drum n bass yms. hyvä musiikki.

2 Likes

Joku Numarkin lankku torista ois n.50€ ja se pyörittämään Mixxx:iä. Ilmainen, open source ja aika kattava kontrolleriyhteensopivuus.

Pohdin tosi kauan jonkunlaista Numarkkia kun on hintaansa nähden todella paljon hyviä juttuja, esim FX:t, joita ei ihan kaikista alle 100€ maksavista löydy.

Itellä toi ilmanen Rekordbox Pinkan kontrollerin kanssa vaan vei laiskalla voiton, kun pystyy tallentamaan kaikki hotcuet ja asetukset. Sen lisäks mahdollinen keikkasoittaminen tapahtuu Pinkan laitteilla niin eipä siinä sit.

Ois kyllä todella jees oppia soittamaan junkkaa ja drum n’ bassia kunnolla. Varsinki neurofunkkia! Pitää vaan hankkia laajempi kirjasto ja hinkuttaa menemään. Teknomiksaamisen perusteet tuntu ainakin omasta mielestä verrattaen helpolta hiffata, mut toisaalta oon kyllä soitellu menemään aika paljon viime aikoina.

Vinyyleihin en kyllä vielä oo uskaltanu kajota, mut ehkä joskus pääsen soittelee jotain kivaa Dj Nut Nut dubplatee Turun yössä.

1 Like

sattuipa muuten sopivasti että suoritin pääsiäisenä vuotuisen keikkakiintiöni (1kpl) swägin bileissä tampereella ja siellä oli äänitys niin sain sitten tallenteen siitä kun joudun soittamaan cdj1000 ja joku pikku xone setillä. liian teknistä; on usbitikkua, linkkikaapelia ja mikserissä efektejä (tyylii filtterit). mitähän testoman ja raudo olis sanonu noista kynäniskakamoista. olis varmaan heittäny ne ROSKIIN ja kaivanu uudeegeen laukusta DUBIT ja TEKNARIT. HAHAHA siinä olis nörteillä ollu silmät pyöreenä PELOSTA ja KUNNIOITUKSESTA eikä sen illan PÖLLÖPULVEREISTA. ainoot pulverit mitä sit enää oltais vedetty olis ollu KREATIINIA.

no mut. ei ne ollu siä onneks. olis ollu paha selitellä sitä muistitikkua mikä mulla oli…

soittelin 30min slottiin mun uuden houseproggiksen biisejä joita ei periaatteessa ollu tarpeeks, mut kinostuneet voi ladata setin täältä: Dropbox - BBAASS_@_Swaeg_easter_party_16_04_22_minimix.mp3 - Simplify your life

biisit

BBAASS - Breef
BBAASS - Hoyfast
BBAASS - Beep Boop
BBAASS - Dweeb (club mix)
BBAASS - Booger Man
BBAASS - Popo Popobot
BBAASS - Dweeb (dub mix)

4 Likes

Kivaa settiä siinä ^^

Oon kuullu huhuja et Testoman ja Raudo keikkailee nimillä Teknoman & Rewind ja ne on NIIN KOVII et ne soittaa just MILLÄ NE TYKKÄÄ, oli analogista tai tikulta.

1 Like

https://prkele.prk.tky.fi/~anilakar/txt/technics-man.txt

5 Likes

Asiameno. Mä arvasin että jossain löytyy tällanen :smiley:

Multa löytyisi Pioneerin DDJ-SB. Ostettu vuosia sitten, testailtu mutta ei tullut paljon käyttöä.
Hp. vaikka 75€ Lintsin läheltä noudettuna. Pistä yv jos kiinnostaa :slight_smile: niin checkaan, että toimii.

3 Likes

no househan se eri muodoissaan on mikä eniten kiinnostaa. soittokokemusta kaverien kesken muutaman vuoden ajalta kertynyt ja jokunen ihan kunnon keikkakin viime aikoina ollut. kumppanilla kymmenen vuotta keikkaa takana ja nyt hommattiin yhteisenä synttärilahjana itsellemme teknarin ja pikku xonen kaveriks pari xdj-700:sta koti-ilotteluun 8)

1 Like

Stealthunit nevö foketti kyllä. Technics-man, the_truth ja loputtomat kuilutukset (rip).
Suomen paras konemusalauta.

[:] Tervehdys, [:]

Itse soittelin about ’96 aina 2006-7 asti teknoa pääosin yöbileissä, järjestelin Hytkyn ja Turun X-rustin riveissä bailuja ja joskus muutamassa houseillassakin soitellut siellä täällä pseudomuumilla. Tuutausarin alkupuolella oli piän residenssi silloisen radiomafian klubi-shöyssä, josta muutama tallenne täsä

4 Likes

Ens pe-la olis taas pippaloita ja jatkot Turussa. Jännittää sikana kun nyt ois ekaa kertaa ajankohta jolloin soitan täydelle tanssilattialle.

1 Like

HIPSTER KREISI BAILU MENOT

Väitän, et Radiomafia-paita on seuraava spaissaripaita.

4 Likes

rip kuilu. mitäs sulle nykyään kuuluu noin muuten?

kai postaat taltioinnin samalla sekunnilla kun setti päättyy?