StopTopsNord
Miks noissa ees ite pitäis reklamoida mihinkään postnordille. Ostaja reklamoi myyjälle, koska myyjä siinä on asiakassuhteessa kuljetusyrityksen kautta.
Käytän Postnordin whatsappia ostoslistojen kirjoittamiseen
Päällimmäisenä mielessä oli ajatus et ottaakaa sitä vitun kuriiria nilkoista kiinni ja tuokaa taskuista tippuvat kamat tänne.
Mutta toki ihan validi pointti; mä nyt vaan pistelin asiaa eteenpäin kaikkiin kanaviin mitä keksin siinä saman tunnekuohun vallassa.
Mä teen himasta töitä ja viimevuosina on enemmänkin sääntö kuin poikkeus et kuriiri ei tuo sitä pakettia, vaan: “Vast. ott. ei ollut kotona”. No, ei siinä mitään, mutta sitten se paketti makaa jossain varastossa maailman tappiin ellen MINÄ soittele perään ja pyydä viemään pakettipisteelle. Näin siis Helsingissä.
Mulle on tullut aikalailla hyvin kotiintoimitukset. Pari kertaa en muka oo ollut kotona, vaikka auto on pihassa ja kerran ups:n kuski jätti kotiinkuljetettavan paketin lukottomaan postilaatikkoon tuonne kadunvarren postilaatikkoryhmään toki omaan laatikkooni, niin oon noissa keisseissä vaan soittanut aspaan, että hoitakaas se lähetys kotiin kun siitä oon maksanut ja kaikilla kerroilla toi on onnistunut, paitsi siinä postilaatikkokeississä hanasivat vastaan, niin ilmoitin sit että saa palauttaa lähettäjälle, kun on jätetty vartioimattomaan paikkaan ilman, että oon siihen lupaa antanut niin hoitui sitten. Kaikki keissit btw ups hommia.
En millään usko, että noi olis mitään vahinkoja tms, vaan tarkotuksellista aikataulunipistelyä ja kokeilua, josko tuosta ei tulis sanomista. En oikein vaan ymmärrä tota kotiinkuljetuksesta maksamisen ideaa jos pakettia ei toimiteta kotiin ja mulle on käynyt upsilla esimerkiksi sellanen keissi, että kotiinkuljetuksella tullut lähetys oluita viivästyi jollain viikolla ja kun paketti saapui, niin se oli pakattu uudestaan ja oluita puuttui reilusti. Selvisi, että se lähetys oli vaurioitunut ja bissejä oli hajonnut, mutta kukaan ei viitsinyt mulle siitä kertoa ja mikä pahinta tuota peiteltiin kun soitin ups:lle ja kyselin tilanteesta, vasta myyjätaho ilmoitti että oli saanut tuon tiedon. Oon ottanut sellasen tavan, että tavara pitää luovuttaa mulle henkilökohtasesti ja jos siinä yhteydessä herää epäily että paketissa on jotain hämärää niin tarkastan sisällön ennen paketin vastaanottamista.
Eilen laitoin Jari Mäki Oy:ltä Lucasin aseöljyä tilaukseen 11:32. Nyt tuli ilmoitus, että noudettavissa pakettiautomaatista
Vein tällä kertaa ite paketin postiautomaattiin ja siis tsiisus mikä kusetus toi HELPOSTI-paketti on
-tiedot syötetään nettisivulla ja saat lyhyen koodin joka pitää kirjoittaa pakettiin
Mut sit sen LISÄKSI pitää kirjoittaa ne samat tiedot pakettiin sen koodin lisäksi! Mitä helvettiä? Miksi mä kirjotin nää jutut kahteen kertaan ja miksi se on brändätty HELPOSTIksi?
HELL-POSTI!!!
Tätä minäkin olen ihmetellyt.
Helppoa on se, että kun viet paketin posti-ihmiselle niin se on aika nopea toimitus se.
Ei niissä helpostikoodi paketeissa mitään osotetietoja oo koskaan tarvinut olla, kun oon postiin koodin kanssa vienyt, mutta jossain välissä aloin laittamaan vastaanottajan nimen ja numeron pakettiin ihan siltä varuilta jos osotetarra likaantuu, kastuu, hajoaa tms.
Näin ne sanoo nettisivulla niin sen mukaan tein
Nii, muistui mieleen, että eikö se posti-ihminen kirjota sen helposti koodin sinne omaan päätteeseen ja printtaa sieltä sen kolmannen lapun siihen. Mut siis helppoa sille työntekijälle kun vain lyhyt koodinpätkä ja sit printti.
Mut itelle ihan sama. Pieni vaiva hoitaa homma maaliin jo kotona ja sit nopea toimitus postipisteellä.
Joo siis, ei siinä kirjottamisessa mitään. Mut jotenkin kaipaan sitä aikaa että oli postitoimisto johon meni tavaran kanssa ja osti sieltä laatikon ja kirjotti siihen päälle tiedot ja makso ja meni kotiin. Nyt piti olla digin kanssa tekemisissä nettisivulla ja nettipankissa ja sähköpostissa ja pakettiautomaatilla ja SILTI kirjottaa kaikki tiedot paketin kanteen. Joku tässä mättää.
Tänä päivänä ärräpussi varmaan vaivattomin tapa lähettää tavaraa kotimaassa Kertoo jotain asiain tilasta.
Se on kyllä kätevä! Ihan älytöntä.