Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

ratkaisin ton sillee, että otin hakuvahdit pois ja aloin ite tekee samaa. nyt voin paljon paremmin ja on varaa ostaa surlytkin kaupasta uutena.

1 Like

Nii voishan sitä porukalla vaikka ilmiantaa ununun ilmot niin loppuu tommonen hävytön haku- ja notifikaatiosysteemin rikkominen. 0% kipport, myydä ja yrittää saa mutta ei niin että muita vituttaa.

3 Likes

Itse painan yleensä vasikointinappia hinnattomista ja harhaanjohtavista ilmoituksista. En tiedä auttaako mitään mutta ei se iso vaiva ole.

4 Likes

No joo. Ajoitus on näissä jutuissa tärkeää ja notifikaatiot siihen oiva apu (torista nyt voi muuten alustana olla mieltä). Täysin harhaanjohtavat hakusanoittelut kuormittavat järjestelmän ylläpitoa ja käyttäjiä. Ehkä vähän, mutta sen verran, että ainakin tätä käyttäjää meinaa harmittaa. Enkä ymmärrä, mitä iloa niistä on kenellekään, mutta tekevät osaltaan uuden ostamisesta houkuttelevampaa ja helpompaa. Eli harhaanjohtava ilmoittelu ei ole ilmastoteko! :earth_africa:

Tässä taas ei tehdä foorumikulttuurista kenellekkään kivaa.

Ai että jos tehään muiden elämästä ärsyttävää (vaikka vain vähän mutta silti, ja kaiken lisäksi tieten tahtoen) omaa etua tavoitellessa niin siitäkö ei saisi närkästyä?

Ihan sama mulle on, mitä ununu ostaa ja myy ja millä hinnalla - niin pitkään kun kaupankäynti ei tukota muiden fiidiä ja homma tapahtuu asiallisesti. Esim. se lukkoluukutus oli ihan hauskaa sisältöä ja moni siitä tais lukon saada kuitenkin itelleen halvalla. Se, että laittaa johonkin lokarien myynti-ilmoon miljoona tuotteeseen liittymätöntä hakusanaa, joilla on vaan tarkotus saada se ilmo näkymään mahdollisimman monelle (niillekin jotka ettii surlya eikä jotain lokareita), ei mielestäni kuulu asialliseen kaupankäyntitapaan.

6 Likes

Siis eihä kukaa viitti postaa tänne yhtää mitää. Newgeni vaa heittää tykkäyksii koska siitä ei ainakaa tuu mitää rasittavii vastareaktioit.

24 Likes

Tuleeko tästä gentrifikaation myötä Fillarifoorumi?

2 Likes

Totta. Onko mahdollista, vaikka se tuntuukin meille internetmiekkailun veteraaneille mahdottomalta, että seuraava sukupolvi on kyllästynyt vääntämään verkossa? Että vois vaikka ajaa sen sijaan, että pyrkii olemaan se nokkelin netissä?

5 Likes

On

7 Likes

:fullhd_think: Toki pikkasen rohkeaa ensikertalaiselta pistää ajokelvotonta ysärimaasturia tarjolle tänne, mutta on kyllä oikeasti sen verran mainio kokonaisuus ja hinta, että vastaavia ilmoituksia saattaisi toivoa löytävänsä täältä jopa useammin. :slightly_smiling_face:

mä tunnustan kyl että se on tää puhelimella näpyttely johon oon ite kyllästynyt. ennen kun tuli foorumihommat hommailtua kunnon näppiksen ääressä niin oli eri meininki.

Ois ihan mielenkiintoista tietää statsit yv:n käyttäjistä ennen ja jälkeen Tahmatassun. Ei tietty foorumin näennäistä hiljenemistä voi yhden käyttäjän niskoille vierittää mutta silloin oli melkein jokainen topi täynnä toinen toistaan uskomattomampaa paskaa että meinas itelläki loppua pinna moiseen.

1 Like

tahmero oli vaan ties mones iteraatio tietynlaisesta foorumihahmosta aivan kuten ~95% nykykäyttäjistäkin

Aina mukana korvatulpat pienessä rasiassa. Ihan aina. Mulla on sellaset jotka vaimentaa maltillisemmin, niin voi käydä keskustelua normaalisti puhuvien ihmisten kanssa ongelmitta.

2 Likes

Sen jälkeen kun ryhdyin pyöräilemään ympäri vuoden, yliherkistyin julkiselle liikenteelle. Jotenkin tosi ankeeta ja vaivalloista. Oikeen sääliksi käy jotain bussipysäkillä pönöttäviä ihmisiä.

Ja sitten harvoin kun julkisia käyttää, niin joku on paskonut housuun, ja joku hakkaa ämpärillä ikkunaan, ja huutaa ääöö 50 minuuttia.

7 Likes

Ja tätä tekee välillä lapsetkin.

1 Like

Oon periaatteessa samaa mieltä julkisissa liikkumisesta Helsingissä heyi helvetti.
Mutta: istuin just kaks tuntia Onnibussissa ku ajoin landelle. Oli ihanaa. Ei ollu paljoo ihmisiä, vastapäätä tyhjä paikka ja vauvana siinä kökötin nojatuolissa ja maisemat vaihtu. Mikä tapa liikkua!

1 Like

itse ensin yliherkistyin julkiselle liikenteelle ja sitten aloin vasta pyöräilemään ympäri vuoden.

Kaupunkipyörät tekivät julkisesta liikenteestä merkittävästi paremman. Junalla himasta steissille ja ytimessä sitten kaupunkipyörällä perille.

1 Like