Yksivaihde Twitter

Viro voittaa. Tai siis tulee toiseksi mutta käytännössä se on voitto.

Moldovan bändivaunussa. Folklore and rock n roll

1 Like

Sää suosii. Jospa sitä 24 ryhmään naatiskelemaan.

1 Like

Hyvät fiilikset. Käännän neorealismista kertovaa italialaisdokkaria. Italialaispappa kertoo: ”Vuonna 1945 ensi-iltaan tuli Rossellinin elokuva. Hyppäsimme heti pyöriemme selkään ja poljimme lähimpään elokuvateatteriin. Matkaa oli vain 33 kilometriä.” :it:

7 Likes

Kävin mummolassa siivoamassa. Olin just huoltanut world touring pyöräni, ja menin sillä. Rappukäytävässä pyörää ylös kantaessani venähti selkä.
On se saatanan painava pyörä.

Pari päivää sitte hekumoin ajatuksella että tää olis ehkä se mun yks pyörä, jos vaan yks sais olla.

yritin käydä pyykkituvassa. en tiedä miksi mutta se ei onnistunut. Electroluxin paneeli ei tunnistanut kumpaakaan avaintani sen enempää kuin ovessa oleva mötikkä tai ainakaan en saanut ovea auki tuhannennellakaan yrittämällä, vaikka olin ajoissa. “Nyrkkipyykki” oli kyllä harvinaisen osuva ilmaisu sille mitä tein seuraavaksi.

Meillä pyykkitupaan pääsee vain emännänavaimella. Isännöitsijän mukaan muihinkin avaimiin saisi pyykkituvan oikeudet kun kysyin mutta eipä ole päivittynyt oikeudet.

Olin kerran vuoden ilman sähköä. Muuten ihan jees, mutta pyykin peseminen nyrkillä vitutti.

5 Likes

:dizzy_face:

Hyytävä tarinoita kaiken kaikkiaan.

No vidu. Oli itellä flunssaa viikonlopun, mutta lauantain testi näytti negatiivista. Noh, tyttöystävä tuli flunssaiseksi myös ja tämän aamun testi hänellä positiivinen. Sitä sitten vissiin karanteenissa taas. Kuinkas pitkät suositukset onkaan nykyään?

Itsellä oli kanssa joku kuukaus sitten tolleen että kumppani koronassa mutta mulla näytti vaan negaa. Tiedä sitten onko se viirus nyt ollu mulla vai ei :upside_down_face:

Toin loput vaatteet Espooseen yksityisen pyykkikoneen hoidettavaksi tullessani kuskaamaan multaa. Paluumatkalle aiemmin varaamani housut laitoinkin jo vaatehuoneeseen.

2 Likes

Eihän siitä tule mitään karanteenia tai muitakaan erityisjuttuja enää. Niin pitkään kun oot ite terve niin kulje miten lystäät vaikka koko muu huusholli ois koronassa, kipeenä pysyt kotona oli koronaa eli ei.

Ittellä lähipiirissä koronapositiivinen henkilö, ja piti myös tsekata nämä ohjeet. Ihan miten sattuu ei saa mennä. Mitä nyt kaupassa on pitänyt mun käydä, ja lenkeille olen (yksin) myös lähtenyt. Virallista karanteeniahan ei ole toki enää.

Eristys-TJ 2

Espoon kaupunki lausuu ainakin näin:

Ohjeet koronavirukselle altistuneelle

Toimi näiden ohjeiden mukaan, jos asut samassa taloudessa sairastuneen kanssa tai olet ollut muutoin lähikontaktissa sairastuneen kanssa.

• Suosittelemme oireettomille kotitestin tekoa vähintään kahdesti kolmen päivän välein. Testin on oltava tarkoitettu oireettomien testaamiseen.
  • Jos sinulla on oireita, toimi yllä olevien ohjeiden mukaan, kuin koronavirusinfektio olisi varmennettu. Suosittelemme myös kotitestin tekoa.
  • Vältä mahdollisuuksien mukaan kodin ulkopuolisia kontakteja, kunnes sairastuneen henkilön oireiden alusta on kulunut viisi vuorokautta. Esimerkiksi harrastuksiin osallistumista tai vapaa-ajan vierailuja ei suositella.
    • Jos useita perheenjäseniä sairastuu, viisi vuorokautta lasketaan viimeisimpänä sairastuneen oireiden alusta.
  • Käytä kodin ulkopuolella maskia (FFP2/3-hengityksensuojain ilman uloshengitysventtiiliä tai kirurginen suu-nenäsuojus).
  • Jää etätöihin, jos se on mahdollista. Jos olet täysin oireeton, etkä ole saanut positiivista testitulosta, voit mennä töihin kasvomaskia käyttäen ja kontakteja muihin välttäen, jos etätöitä ei voida järjestää.
  • Oireeton lapsi, joka ei ole saanut positiivista testitulosta, voi mennä kouluun tai päiväkotiin. Jos oireita myöhemmin ilmenee, tulee jäädä pois varhaiskasvatuksesta tai lähiopetuksesta ja vapaaehtoisesti välttää kodin ulkopuolisia kontakteja vähintään viiden vuorokauden ajan.

Noihan on kaikki suosituksia. Mitään muodollisia seuraamuksia noiden noudattamatta jättämisestä ei tule, toisin kuin karanteeneissa ja eristyksissä. Toivon tietysti, että kaikille olisi sanomattakin selvää, että jos perheessä on koronaa mut ite sattuu olemaan terve, olisi parempi pysyä pois ihmisten ilmoilta siinä määrin kuin se on mahdollista. Toki ruokaa on monien pakko ostaa ja töissä on monien pakko käydä, mut nekin voi hoidella maski päässä.

1 Like

olipa muuten nastaa tehdä tossa äsken pyöräfiksailuja ulkona auringossa! ja siis meidän taloyhtiö on jotenkin tosi yhteisöllinen, lapset kävi ihmettelemässä työkaluja ja aikuset jäi juttelemaan, mukava meininki.

12 Likes

Asuin hetken aikaa aikoinaan Pihlajamäessä niissä pitkissä kerrostaloissa ja siinä oli aika paljonkin ihan uudesta asti asunutta nyt jo eläköitynyttä porukkaa. Kovasti olivat aina juttelemassa ja ihmettelemässä kun ruuvailin fillaria pihalla. Ei ole samanlaista yhteisöllisyyttä tullut muualla vastaan.

8 Likes

Meillä käy naapurin mummon tyttärentytär leikittämässä kissaa säännöllisesti ja yläkerran muori tuo silakkaa kissoille ku on käyny ongella ja saanu niin laihan saaliin ettei siitä ole ihmisille ateriaksi. Laajasalossa on hyvä olla.

5 Likes

Näin unta, että ensi lauantaina keikan jälkeen yritin mennä pakkaamaan kamojani lavalta, mutta en löytänyt rumpulaukkujani enää mistään. Lopulta kun pääsin sinne lavalle saakka, niin joku toinen oli pakannut mun rummut jo nätisti niihin laukkuihin.

Pakko sanoa, että Pihlis on mun suosikkimestani täällä Päähesalassa. Paitsi, että on kutakuinkin niin keskellä Helsinkiä kun vaan voi olla (se varsinainen napa on kai jossain Viikin pelloilla), niin on myös ihan älyttömän kiva lähiö mm. mainitsemistasi syistä. Me asuttiin pitkään kommuunissa Maasälväntien päässä niissä matalissa kerrostaloissa metsän vieressä. On ainoa asuntoni, jonka ikkunasta olen nähnyt mm. vihretikan, pyrstötiaisia ja palokärjen. Dyykkimestat oli 6/5.

JA: mun eka fiksipyörä oli tehty Nishikin retkipyörästä, josta naapuri hankkiutui eroon. Ja kun näki, että mä kävin hakeen sen lavalta, etsi mulle siihen avaimen, ettei runkolukkoa tarvinnut rälläköidä auki (vaan se piti rälläköidä pois, koska fixye meinings).

H71 bäst.

13 Likes