Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Aika monet työt on 100% läsnäoloa et silleen ei kovin paha.

3 Likes

0% missään ainoa kriteeri

3 Likes

Lolzers. Kaikkea sitä kuuleekin.

3 Likes

Tämä 100%. Ihme vinkumista

Se on ihan mihin tottuu. Jos itelleen hyvistä jutuista tulee standardi ni hyvin vittumaista siitä on alkaa downgreidaamaan vaikka se saattais olla etuoikeutettujen höpöhöpöä jostain toisesta näkökulmasta.

5 Likes

40 posts were merged into an existing topic: Valtio / Πολιτεία / res publica

Sama, saisin tehdä etänäkin mutta itellä pitää olla selkeästi eri fyysinen lokaatio työnteolle muuten menee ihan sekasin.

Itselläni alkaa kuuppa vähän hajoilemaan nykyiseen, kun etänä 100%. Kai sitä vois Suomen toimistollakin lonnia, mutta nolla aiheen kanssa sekoilevaa kollegaa ei erityisesti nosta innostusta mennä sinne. Tiimin kollegoita tavannut kasvotusten pandemian alun jälkeen tasan kerran.

Tässä oli pointtina se että aika helvetin monet alat jotka sinäkin otat päivänselvyytenä pyörivät 100% läsnäoloduunilla. Kaikilla ei ylipäänsä ole mahdollisuutta tottumaan etätöihin kun hommia ei voi yksinkertaisesti tehdä etänä. Seuraavaksi joku sanoo et vaihtaa sit hommia vaan mut ei se niin toimi kaikilla.

Itse olen alalla jolla tuskin etätyöt onnistuu, ehkä myös liian vanha vaihtamaan alaa tai ainakin liian laiska. Kyllähän se harmittaa ettei vapautta ole, mutta ei se ole minulta pois jos tietotyöläinen/joku muu lyö näppäimistöä kotonaan toimiston sijaan.

Olin 1,5 vuotta pääosin etänä ja riitti. En pysty keskittymään jos yksin himassa ja tulee sitten tehtyä kaikkea muuta kuin töitä. Toimistolla pysyy edes jonkinlainen fokus. Ja kyllähän tuo työmatkapyöräily piristää.

2 Likes

Mua rupes tossa koronan aikaan ärsyttämään jatkuva puhe etätyöstä. Jos esim. Hesaria luki niin sai sen kuvan että “kaikki” tekee etätyötä. Sit näin jossain tilaston että 40% palkansaajista oli etätöissä. Mutta koska toimittajat ja niiden kaverit oli etänä niin kaikki oli…

3 Likes

Sain vuosien ruinaamisen jälkeen etäyhteyden ja läppärin vuoden 2020 tammikuussa ja siirryin välittömästi tekemään duunia himasta. Työteho kasvo saman tien varmaan 40 prossaa. Ongelma läsnätyön kanssa oli spesifisti se että pelle-avokonttorissa jossa väki istu ku sillit suolassa en minä ainakaan pystyny keskittymään yhtään. Eikä kyllä moni muukaan. Saatanallinen konsepti.

Sitte tuliki saman tien koronahommelit ja täällä sitä ollaan edelleenkin himassa töissä. Mitä ny kerran viikossa pitäis kokouksessa käydä.

Voin hyvin, kiitos kysymästä, paremmin kuin moneen vuoteen.

Etätyön plussat minulla:

  • ei jatkuvia keskeytyksiä
  • työmatkoihin ei tuhlaudu aikaa
  • parempi sisäilma
  • parempaa ruokaa
  • menee vähemmän rahaa ruokaan ku tekee itte
  • mul on ollu vuositolkulla krooninen himassaolovaje jota oon saanu ny vähän lievitettyä

Etätyön miinukset minulla:

  • huonompi työergonomia
  • pitää laittaa ite safkaa
7 Likes

Minusta parasta on se, että työtä voi tehdä siellä, missä sen tekeminen sujuu parhaiten. Vaihtelu sopii ja sitä tulee pakostikin.

Eniten kaipaan sitä, että oli sellainen työpiste, johon pystyi jättämään kaiken ja lähteä kotiin. Nyt se on lähinnä kotona. Tavaraa joutuu kuljettamaan työpisteiden välillä.

Se oli mukavaa, kun pystyi pitämään toimistovaatteet työpaikalla. Aamulla suihkun kautta töihin. Pystyi optimoimaan vaatteet työmatkapyöräilyyn.

Työpaikalla voin ottaa työpisteen eri yksiköistä tarpeen mukaan. Työkavereita on siten kahdessa paikassa. Hauska nähdä organisaation toimintaa kahdesta perspektiivistä.

En valita, kun saa mennä työtehtävien mukaan. Ihan helvettiä olisi etsiä fyysisiä kokoustiloja eri puolilta, kun voi vain liittyä Teamsiin mistä vain.

Paljon on työyhteisössä porukkaa, jonka työt ei onnistu etänä.

Etänä työteho on parempi. Olen huono pitämään taukoja.

Kotona työvälineet ovat paremmat.

3 Likes

Menikö tämä nyt jotenki kokonaisuutena tunteisiin? Haluatko kertoa tarkemmin että millaiset duunit otan itsestäänselvyytenä?

Pääsispä tekemään etätöitä.

Harmittaa olla ulkona 247

1 Like

Ne muutama etätyökuukausi peruskoulun opena oli mun uran kauheimmat. En henkkoht kaipaa yhtään.

Jäbäl liia huono palkka ku ei oo kattoa pään päällä.

3 Likes

Mä tiedän ei oo ees telttaa

Ei onnistu minulta etätyöt. Koronan aikaan yritin ja alkoi imurointi ja astianpesukoneen tyhjentäminen aina kiinnostamaan enemmän kuin sähköpostien kirjoittaminen. Työt töissä ja kotiasiat kotona parempi näin.

2 Likes