Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

oispa kahvii

Tapanilasta saat hakea puoli pakettia Reko mörkkiä. Suodatinjauhatus. Ollut avattuna monta kuukautta, eikä säilytetty jääkaapissa, eli ei ehkä priimaa, mutta auttaa nitkuihin.

Itse olen lopettanut kahvinjuomisen.

Tulen heti very sad and stale cup of joen voimalla. Kiitos high lyfen tukemisesta.

1 Like

Kävin tänään ärrällä tekemässä sijoituksen tulevaisuuteen ja bongasin jotain halpatuotteita. Ostin sit 12 artikkelia yhen euron kappalehintaan. Alennusta reilu 37 euroa, ei paha. Ja ihan hyvää se suklaa oli vaikka parasta ennen päiväys oli menny jo.

Kestävästi ajateltuna parempi se suklaa on mahassa kuin ärrän toimesta A) sekajätteessä B) biossa.

1 Like

Kannattaako pyöräpajalle mennä katsomaan osia? Löytyiskö sieltä mahdollisesti takakiekko sinkulaan? Tai olisko kellään ylimääräsenä?

Totta, empä aatellu et muualla ku Helsingissä.

Mutta näyttää vähän että turha toivo löytää sieltä osia, vastauksia aika nihkeästi.

Ehkä paras olisi mennä sinne pyöräpajalle

7 Likes

Näinpä, ja pajahan on siis nähtävyys jo itsessään! Peremmälle vaan penkomaan ja kattelemaan mitä löytyy. Apua ja kaikenlaisia niksejä on tarjolla mut osat tongitaan itse ja asennetaan pyörään paikan päällä

11 Likes

Kyllä tää vähän syö miestä, kun on ainoa tiimissä jolla ei ole lomia (tai kyllä mä viikon pidän vapaata syyskuussa). Muut vaan lähtee kuukaudeksi menemään ja sitten mä briiffailen että mitä tapahtunut projektissa. Spoiler: ei paljoa, kun en oo hirveesti saanu aikaseksi.

2 Likes

Kaks viikkoa oli lomaa vittu mitä paskaa. Hehheh.

2 Likes

Perkele sun kanssa

noh mulla on ollu sellanen alkuvuosi että en tiedä riittäiskö kaks kuukautta

5 Likes

forces. itellä oli viis viikkoo lomaa, joista neljä sairaslomaa, ja tuntuu edelleen siltä että rekka olis ajanu mun univajeellisen kehon yli. onneks enää kuukausi töitä, ja sit voikin keskittyä hakemaan rahoja väitöskirjaan.

Ainakaan ei ole kakkaa silmässä vai onko?

Nyt 5 ja puol viikkoa pois röistä. Ekat 1,5 viikkoa saigonia. Kyllä tästä joutaa taas hommiin.

Jaaha, näinkin voi käydä: pyörästä löysty ohjaustangon kiinnitys stemmiin kesken ajon. En uskaltanut enää ajaa sillä kun tankoon ei voinu nojata ollenkaan. Ja tietysti Zippin stemmin ruuvit on torx eikä kuusiokolo eikä sitä ollut mukana. No, onneksi ei ollut kuin 3km taluttaa kotiin…

naurattaa ihan vitun surullisesti hyi saatana

Eilen illalla oli hyvä päivä rassailla pyöriä kuntoon. Laiton puolison pyörään täyspitkät lokarit, kellon ja jalan (teki pahaa, mutta sellaisen halusi). Vaihdoin fiksiin leveän riserin (780), katotaan pysyykö noin leveänä vai lyhennänkö hieman. Gravel pyörään vaihdoin myös stemmin, 100mm Thomson → 90mm Zipp.

Ketjut unohtui rasvata, joten tänäänkin saa hieman rassata.

Itsellä vähän eri fiilikset eilisen huoltohommista. Ilmasin maastopyörän jarrut, kun sain vihdoin ilmaussetin hankittua. Etusesta tuli hyvä, takasesta ei. Täytyy vielä uusiksi yrittää.

Lisäksi vaihdoin renkaita, huomatakseni vain että 1. takakiekosta on 2 pinnaa ei-vetopuolelta ihan löysällä ja 2. litku loppui kesken ensimmäisen renkaan kohdalla.

On muuten vittumaista suorittaa huoltohommia häkkivaraston käytävällä. Mutta parempaakaan paikkaa ei ole :frowning:

Tänään pitäisi sitten suorittaa takakiekon kiristely ja renkaan asentelut. Niin ja dropoutti pitää ottaa irti ja koittaa loppuisiko nitinä putsauksella ja rasvauksella. Toivottavasti. Mun tuurilla sieltä alta löytyy kuitenkin joku halkeama.

Koskahan sitä ite sais aikaseks.
Puolisolle olis laitettava lokarit ja etukori, itelle uudet renkaat, vaihdevaijeri ja hela voimansiirto.
Sit vielä maasturiin alajalkahuolto.