Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

harmittaa ku itte olin vähän hölmöläinen, mutta niin oli pihasta ajanu autokin. kattelin etten aja kenenkään eteen pyörätiellä enkä huomannu pihasta tulevaa autoo. tuntuu siltä, että auto teki samaa kummää mutta autoille. mutta ku se autojen paikka on vasta pyörätien ylitettyä.

tänään mä hitto googletan ne fillarisäännöt mistä oli puhetta joidenkin käyttäjien kans eri topsussa.

eikö se olisi ihan kannattavaa opetella ne säännöt ennenkuin hyppää ajoneuvon selkään

nysse om myähästä kuule valitettavasti.

tai vastaus kysymyksen muodossa:

eikö se olisi ihan kannattavaa kysymyksen varjossa tarjoiltua neuvoa varten kaivaa myös linkki sääntöihin?

ja toiniin kato pihasta tuleva auto on se väistämisvelvollinen ymmärtääkseni. oon kato lukenukki niitä sääntöjä jo kertaalleen sillon kun niihin tuli muutoksia, mutta eihän ne perkale pysy kaikki mielessä.

Tolla pääset ainakin alkuun: pyöräilyopas

Tosin tuota pihakadulta tulevat väistävät -sääntöä tuosta ei löydy, mut senhän sä jo tiedät nyt :wink:

1 Like

eiks tää:

Ajoneuvolla ajavan (myös pyöräilijän) on väistettävä:

  • Muita tienkäyttäjiä tultaessa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta, polulta tai vastaavalta vähäiseltä tieltä

tarkotakkaan et jos meen pyörätiellä ja pihasta tulee auto jonka pitää ylittää pyörätie päästäkseen tielle ajeleen niin tää kiesaaja olis se väistämisvelvolline. https://pyoraliitto.fi/pyorailysta/pyorailijan-liikennesaannot

e. mutta siis kiitos @k_ma asiallisesta vastauksesta, arv!

1 Like

autoilijan (ja muillakin ajoneuvoilla ajavien) on väistettävä pihakadulta tullessa. eli kyllä.

2 Likes

Ensimmäistä kertaa hankalaa keskittyä töihin näin etänä.

Lienee tämä suun napsuminen syynä.

Jos skumppakorkin katkasee niin toinen pätkä sopii täydellisesti ultra torque onttoon kampiakseliin “dust coveriksi”

Pakko olla joku italialaisten inside juttu

9 Likes

No ainakin tohon dustcappiin löytyy ulosvetäjä jokaiselta italialaiselta ja näköjään Campagnololtakin 179 € https://www.campagnolo.com/NL/en/store/big_the_corkscrew

4 Likes

Proseccoa sen pitäs olla eikä cava mitä vittua täällä sekoillaan

1 Like

Hemmets taas. Puoliso lähetti hakemaan lisää valkoista maalia. Kyllä muuten hävetti, kun pyysin sävytystä.

4 Likes

Löysin oman elämäni ajotavan elikkäs mitä vähemmän tarvii pysähtyä niin sitä parempi. Bönthöbägiin evästä niin paljon kuin mahtuu ja maantielle. Toistaiseksi pisin kokonaan pysähtymätön reissu taisi olla 190 km, jos liikennevaloja ja puskakusta ei lasketa. Pitäis varmaan opetella kusemaan lahkeesta niin pääsisi siitäkin vaivasta. Ens viikonloppuna tekis mieli kokeilla että miten luonnistuu 300km mutta kahtotaan

13 Likes

Oli mulla tänään 2 pitkähihaista paitaa päällä, mutta kesäbibsit jalas. Sehän tuntui ihan kesäpyöräilyltä. Ai että.

Haluisin vaan aamulla ottaa kahvin ja hetken hiljaisuudessa tuijotella työmaata. Mut sen sijaan mulle raportoidaan yksityiskohtaisesti vanhan asuntovaunun kunnostusta nyt kolmatta viikkoa. Yritin luikkia ulos kupin kanssa mut perässä tullaan. Syvä huokaus.

9 Likes

Naama kärähti, korvat kärähti, niska ja handut, on hiki, päätä särkee. Vitun kesä. Talvi tänne jo.

1 Like

Korvalehtiä en saa kuvattua, lastenlippis suojeli naamaa. Talvee en toivo.

2 Likes

Ei ihan ajokuntoa, joku snadi pöpö.
Kostoksi kuuntelen Kraftwerkkiä, pesen ikkunat ja juon olutta.

1 Like

Keli on mitä hienoin täysii ajeluun, mutta tässähän tämä menee kädet öljyssä ikkunattomassa pyöräkellarissakin.

2 Likes

Ilma on myös oikein mainio töissä olemiseen.

2 Likes

Tässä taannoin kävin lekurissa kun Trafi pyysi, jos haluan pitää vielä C-kortin. Menin pyörällä. Oli hauskaa lekurin kanssa. Piti luetella 10 pyörämerkkiä ja kun sain ne klaarattua niin 5 lisää. Sit oli puhetta presidenteistä ja lopuksi piti luetella 10 saksalaista automerkkiä. Sain 4 kasaan. Välillä tuntui, että lekuri piti hauskaa mun kustannuksella. Mut joo, hauskaa oli ja C-kortti seuraavat 5 vuotta. Tuskin tarviin.

3 Likes