Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Mä vetelen halpispanuilla pääsääntöisesti, mutta velipoika kovana hifistelijänä oli hommannut hiiliteräspannun, jonka absoluuttinen erinomaisuus mun piti kokea tekemällä aamiaismunakasta. Siinä sitten naksuteltiin vanhalta vastushellalta aina yksitellen harvakseltaan lisää tehoa, ettei pannu mene solmuun. Meni silti. Ja niin pahasti, että ei siitä paistamisesta tullut semmosella kuperalla pinnalla mitään. Ensin tuolla kertaa kokenut absoluuttista erinomaisuutta, mutta jätän aina mahdollisuuden sille, että sellainen ilmenee joskus myöhemmin.

2 Likes

Rypsi, rapsi, oliivi, seesami kokeiltu. Sain just kuuman vihjeen et auringonkukkaöljy vois olla kova, sitä seuraavaksi!

Auringonkukkaöljyä en ole kokeillutkaan. Parhaat tulokset olen saanut avokadoöljyllä, mutta se on ihan hiton kallista, joten vedän nyt pähkinäöljyllä. Pähkinäöljy tosin jättää pannuun melko pähkinäisen maun :grin:

2 Likes

Voi myös auttaa jos heiluttelee raakaa halkastua perunaa öljyssä rasvapolton ajan ni tarttuu öljy paremmin pintaan.

1 Like

Okei, hyvä tietää tääkin!

Itse avaan Instagramin monta kertaa päivässä etsien pieniä dopamiinin pirskahduksia ja suljen sen aina ahdistuneempana kuin avasin.

En oo tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta tuntuu että kaikki sosiaaliset suhteet on enemmän tai vähemmän some-välittyneitä nykyään. Kaverin kanssa voi tuurilla saada sovittua kahden viikon päähän 20 min tapaamisen jonka aikana molemmat vaan valitetaan stressiä ja ankeutta ja todetaan että ollaan täysin pois kartalta siinä mitä toistemme elämissä on meneillään, mut samalta tyypiltä voi saada reaktion lähettämääsi meemiin 10 min viiveellä.

Olispa joku yhteisö tai jotain, ihmisiä joiden kans vois hengata ja tehdä asioita yhdessä arkisin. Palkkatyöhön palaaminen tuntuu eristävän niukalla vapaa-ajalla kotiseinien sisään, kun väsyttää ja kotitöitä tuntuu olevan koko ajan viikon edestä rästissä. Lisäks monet kivat/sosiaaliset jutut tuntuu olevan aina arkisin joskus klo 15, no virastoaika can do.

2 Likes

Joo, asiaa toki helpottaa jos on melko epäsosiaalinen ja introvertti…

Ja onneks on semmosia ystäviä joita näkee aina oikeessa elämässä, ainaki sillon tällöin. Pysyny myös hyvä yökylä-perinne et välillä on edellee aikuisenaki näitä et tulee vaa kaveri pariks päiväks, tehää kaikkea kivaa ulkosalla, kokkaillaan ja pelataan illat.

Nauroin kyynelet silmissä muutamille tuolla.

1 Like

Ainaki kans sen kokkaustyylin suhteen on. Valurautapannussa kuiten isompi massa, nii jos sen lämmität kuumaksi ajatuksissas, nii ei kovin nopsaa jähy. Siinä massassa ja sen tuomassa lämmön varastoinnin suhteen ona kans helpompi pitää se lämpö tasasena pitempiäki aikoja. Sitte taas jotku raflat ei oikee voi valurautaa suosia, koska joutuu peseen välissä aina sitä pannua, jollon pannu jähtyy ja uudelleenlämmitys vie enempi aikaa.

Sattuisko joku tietämään edullisia tiloja Helsingissä jotka sopis rennon coctail-tyyppisen tilaisuuden järjestämiseen noin 60-75 hengelle? :thinking:

En tiedä mikä on kenellekin edullinen, tai minkä tyyppistä tilaa haussa, ja pitääkö olla kuinka keskustassa, mutta tämmöinen olisi ainakin mun mittareilla semmoinen jota voisi suositella.

samoilla kulmilla myös:

http://www.berghyddan.fi/

ja

edit: jaa, pääluku taitaa tulla tässä ongelmaksi

Avaamatta linkkejä, eiköhän noi maksimi pääluvut ole usein ilmoiettu mahdollisten istumapaikkojen mukaan, jolloin seisoskelutilaisuuteen saattaa enemmänkin mahtua :man_shrugging:

1 Like

Sain kännykkäliittymän pidettyä saman hintaisena kun ilmoitin vaihtavani kilpailijalle välittömästi jos hinta ei pysy samana. Viimevuonna en onnistunut vaan jouduin leikisti vaihtamaan ja heti tuli soittoa perään… Säästyipä taas siltäkin leikiltä

Elisa/Saunalahden kanssa ainakin tuo on ainoa neuvottelutapa. Sain oman ja pojan liittymät rajaton 200megaa hintaan 19.90 kk kun kävin telialla vähän rupattelemassa. Kaksi vuotta oli noin ja nyt uusivat hintaan 21.90 mikä on edelleen ihan hyvä diili.

1 Like

Joo mul on nyt dna:lta 200M kans 21.90 taas vuoden.

Joo, mä kävin puoli vahingossa tämän saman tanssin. Menin Dnalle hakemaan laturia, sieltä luvattiin sitä tätä, ja oli vanha tarjous 17,90 just loppunut elisalta. Sit vaihdoin liittymän, muistaakseni 21,90 ja joku 75 lahjakortti, jolla sain sitten sen haluamani laturin.
→ Puhelu elisalta, että jos en vaihda saan 17,90 kahdeksi vuodeksi ja 80 e lahjakortti päälle.

Vähän hohhoijaa homma, että tota täytyy tehdä, mutta silti kannattavaa perjaattessa.

1 Like

Ajelin tänään autolla sortti-asemalle ja edessä meni auto, Peligan Storage vuokrakärry perässään. Takavalot pimeenä.

Meillä olikin sama kohde, joten kävin sit ystävällisesti kysymässä kuskilta, että oliko tietoinen, että valot ei toimi.

“En tienny, ei oo oma kärry.”, oli vastaus. Nyt jälkeenpäin aattelen, että WTF. Totesin kuskille, että sähän tätä autoa ajat. Nyt tiedät.

Jotenkin olin aatellu, että on peruskauraa tsekata, että valot toimii, mut ei kait sitten.

4 Likes

Sunnuntaina ajoin hetken auton perässä missä auton vilkku kun näytti vasemmalle, kärryn vilkku oikeelle. Kun sitten kääntyi edestä pois niin osasinpa päätellä mihin suuntaan meinasi.

e: kun Motonetin pestissä vaihtelin polttimoita oli ihan yleinen ohjeistus että kärreihin ei tartte mitään vaihtaa. Niiden kaikki sähköasiat on aina niin sekasin niin ei tule pelkällä polttimonvaihdolla selviämään…

Oon omistanu elämäni aikana kolme kärryä, ja tossa on totta joka sana. En ymmärrä miten kärryjen sähköjä ei voi tehdä toimiviksi / kestäviksi? Valmistajia ei vissiin vaan kiinnosta…

Yksivaihteen peräkärrysähkötopikkiin vastaan, että ne muoviset pistokkeet on melko hepposia varsinkin, jos ne laahaa maantienpintaa välillä.

Edit. vaihtaa pistokkeen metallikuoriseen, niin elämä on helpompaa.

1 Like