Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Mulla menny ohi, mikä homma?

Venttiilikeskustelu ja väistämisvelvolliselle tilaa antavat autoilijat-vääntö samanaikaisesti päälle? Kevät! :salut_smoker:

10 Likes

Mitähän sitä taas keksisi, kun uusin pyöräprojekti on nipussa… varmaan pitää välillä ajaakin pyörillä.

1 Like

Paljastakaahan lemppari niemennokkanne Nouxissa. Huomenna SouthbyCycle reittiä seuraillen, yhden hengen teltta, uimaan, rauhaa, ei tarvii/saa tulistella. Jostain Saarilampi-Haukkalampi akselilta. 47mm GKSK pikkutunkkaukset ok.

Tää on aivotnyrjäyttävän hullua.

Venäjä masineeraa hybridivaikuttamispäissään turvapaikanhakijapolot operaationsa osaksi ja pakko-ostattaa heitillä sikakalliita markettipyöriä. Kansa on kauhuissaan ulko maalaisten vyörystä ja rajat äkkiä kiinni laitetaan. Nyt sitten samainen kansa käy hakemassa ne paskapyörät omaan käyttöönsä huutokaupasta. What a time to be alive.

5 Likes

Tässä vyyhdissä rupee olee niin monta tasoa et tätä vois luulla jo joksku performanssiks :grin:
Tämmönen ”Bikes from refugees” vastapainoks pyöräliiton ja pajan ”Bikes for refugees” kamppikselle

3 Likes

Ilmeisen kärsimätön, väistämisvelvollinen autoilija antoi mun ajaa ehjänä, mutta takana tulevan maantiepyöräilijän päätti laittaa konepellin kautta katuun. Väitti ettei nähny.

4 Likes

Aaaaahhhhhh

15 Likes

Vitsit että kulkee hyvin. Pitäs kiristää välitystä.
Välillä tulee kans sellanen fiilis että miltä tuntuis vaihteellisena mutta 120mm perä hehheh.
Jos ikinä tulis fool custom niin ottaisin tän malliksi.

1 Like

Onhan niitä 120-millisiä napoja kapealle pakalle.

Mutta ennemmin toinen pyörä vaihteita varten.

Hetken jostain syystä tätä lukiessa ajattelin että viittasit tässä etupyörään ja mietin että onkohan se mahdollista tai ainakaan kätevämpää kuin 120mm vaihdeperä

Enemmän ja enemmän tulee vastaan älytöntä konegeneroitua paskasisältöä kun etsii fillareihin liittyviin teknisiin kysymyksiin vastauksia.

2 Likes

Internet-paskaan liittyen oon aika hämmästyny ja toki iloinen siitä että Sheldon Brownin matskut on edelleen linjoilla ja osin päiviteltynäkin. Moni asia saa sieltä vastauksensa.

10 Likes

Teräspyörän takahaarukkaa voi levittää kakkosnelosella ”helposti” 10mm. Ja kohdistaa park toolin työkalulla haarukan sitten. Sheldonilla on ohjeet.

Ja multa tulis myyntiin ajamaton kiekko tommosella sunxcd 120-millisellä navalla kunhan jaksais myyntikuvan ottaa. Tai no, kattoo jaksaako vielä erikoisjuttuja pohtia.

1 Like

Tuli mieleen, että taisin ladata Sheldonin sivut talteen, kun Sheldon siirtyi autaamille pyöräreiteille.

Onneksi sivut on vielä ylhäällä, sillä omasta kopiosta ei kyllä ole enää havaintoa.

Huikea elämäntyö Sheldonilta kerryttää tuollainen datamäärä kaikkien saataville.

4 Likes

Ite tein niin et latasin wget:illä koko Sheldonin sivuston, konvertoiden linkit lokaaleiksi, niin et mulla on se tallessa jos se katoaa internetistä joskus. Varmuuskopio parilla koneella ja ulkosella levyllä.

Tossa - https://mr-auer.kapsi.fi/DL/sheldonbrown.com.tar.gz
N. 1 GB ladatkaahan talteen jotka tarvii, jätän tonne joksikin aikaa fileen
Edit: testailin tossa niin näköjään jotkut linkit haluu aukee internetiin, suurin osa aukee lokaalisti levyltä…

16 Likes

Hehe just tollasta googlailin joskus
Brompton napa kans kävi mielessä

1 Like

Onhan niitä myös napavaihteita suoraan 120 mm perään.

Kiitos! Oliko tässä tarrissa jo tehty jotain linkkien konvertointeja? Jos löytyy paketti siitä hollilta ilman mitään muokkauksia niin kiinnostaa. Oon aina välillä miettiny että ois kiva kun sais tuon saitin vähän luettavammalla leiskalla ni vois värkkäillä itelleen semmotteen.