Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Aikaisin on
Istun sohvalla
Pitäisi lähtee
Ei ole haluja
Viltti lämmittää
Kahvi vaikuttaa
Ulkona on lunta
Sänky houkuttelee

Pakkohan tonne on lähtee, hemmets.

E: oli pelottavaa

10 Likes

Nyt kun katselee ulos, niin ei virhettä.

1 Like

Plääh! Mun rottapyörästä oli tippunu/näpistetty viime kesän pride-ällärien pinnakortti. Luulen et näpistetty koska ei tommoset itekseen tipu.

Höh.

Ai ei vai :slightly_smiling_face:

1 Like

Tää oli mun ainoa niin olin ErityisFiksannut sen paikalleen :blush:

Jos en oo väärässä, minulla taitaa olla vielä ainakin yksi jossain hyllyssä. Saat sen, viimeistään 26.6. kun on seuraavat Pride ällärit.

4 Likes

Oi! <3 <3 <3

Laitoin heti kalenteriin :slight_smile:

1 Like

perjantaina ostin pötkön brietä, lauantaina ostin pullon giniä, sunnuntaina en ole nähnyt brietä enkä pakkauspaperia eikä leipää ole kulunut vastaavaa määrää. Väitän hukanneeni sen.

Tänään löysin kolmion brietä keskellä maata hertsikasta poispäin. Ei kait siinä.

7 Likes

Ei kai se homejuusto miksikään mee noi nopeesti?

1 Like

Paranee vain

Eissssss, en muistanutkaan kuinka perseestä työnhaku voi olla.
Tässä on nyt kaks rekryä päättynyt silleen, että on ollut puhelin- ja videohaastattelu tai pari, ja sit sen jälkeen “pieni ja helppo” aiheeseen ja ammattiin liittyvä kotitehtävä. Kun tehtävän on palauttanut, kommentti molemmista firmoista oli tyyliä “palauttamasi tehtävä tekee juuri sen mitä pyydettiin ja on muuten hyvin tehty, mutta olisimme toivonut lisäominaisuutena X ja Y jotta se sopisi paremmin omiin järjestelmiimme”

…jumalauta tyypit, jos noi harjoitustehtävät on aitoja tuotantocaseja niin en todellakaan halua tulla teille töihin.

14 Likes

Mitäs muuten sovitte immateriaalioikeuksista ennen harjoitukseen ryhtymistä?

7 Likes

Next level olis kyseenalaistaa koko tehtävänanto.

Tästä tuli mieleen tieteellisen kirjoittamisen metodi jolla pääsin yliopistosta läpi ja jota oon opettanu muksuillekin:

  1. määrittele tehtävänannon käsitteet
  2. perustele, miksi tehtävänanto on huono
  3. keksi oma, hauskempi tehtävänanto ja perustele sen merkitys aihepiirille/tieteenalalle
  4. kirjoita oman tehtävänannon mukainen teksti
  5. kuuntele opintopisteiden ropinaa
12 Likes

“Rajapintaspeksit puuttuvat ja scope on epäselvä. Won't fix.”

8 Likes

No näissä nimenomaisissa tapauksissa: ei yhtään mitään. :smiley: Oikein hyvä reminder että pitää seuraavalla kerralla vaatia selvitys oman tuotoksen oikeuksista ja mahdollisesta jatkokäytöstä ennen toimeen ryhtymistä.

On tässä vastaavasti yks rekry päällä jossa tehtiin NDA:t jo toisessa tapaamisessa ja asiat on muutenkin paremmin tolallaan noilta osin.

Disclaimer: ennakkotehtävät on omasta mielestä ihan OK juttu osana rekrytointiprosessia, mutta ne ei sais olla liian raskaita ja niiden pitäisi johtaa katselmointitilaisuuteen eikä suoraan toteamukseen että valintamme ei osunut tällä kertaa teihin.

8 Likes

Mä oon kerran kävellyt ulos työhaastattelusta. Oltiin juteltu näitä perusjuttuja, ja keskustelun aikana oli itseasiassa selvinnyt että eivät haekkaan ketään siihen toimeen jota mainostivat, vaan ihan vaan tykinruokaa apinahommiin. Lopuksi tyyppi sanoi “sit meillä olis tällainen yllätystehtävä” … katoin tehtävää vähän aikaa ja kysyin varovasti että “Anteeksi, miten tämä liittyy mahdolliseen tulevaan työnkuvaani?” Kun vastaus oli että ei oikeastaan mitenkään, totesin että eiköhän tämä ollut tässä, turhaan tuhlaamme kaikkien aikaa, löydän tieni itse ulos.

20 Likes

Sitä sinisilmäisenä kuvittelee, että Suomessa ei palkkavarkauksia tapahtuisi, mutta selkeästi Amerikan meininki on tullut tännekin. Jotain Insinööriliittoa voisi vihjaista asiasta ihan vaan FYI-meinigillä, vaikka se noin muuten onkin ihan saamaton organisaatio. Ei ne varmaan mihinkään ton perustella voi ryhtyä, mutta pysyvätpähän ajantasalla.

3 Likes

Toinen asia mistä saa suunnatonta mielihyvää on irtisanoutuminen koeajan viimeisinä päivinä kun alkaa valkenemaan millasta helvettiä olis tarjolla pidemmäksikin aikaa.

Lisämielihyvää siitä jos paikalla on esihenkilön pomotkin kun tämän suorittaa.

3 Likes

Törkein tapaus omalla kohdalla oli ihan kunnon vitun teollisuusvakoiluyritys.

Hain mielenhäiriössä Huaweille vuosia sitten, ekan haastattelukierroksen hoiti Suomen pää ja siellä sovittiin neljä (4) teknistä jatkohaastattelua kv tyyppien kanssa… Eka niistä oli jo vähän outo, kovasti utelivat yksityiskohtia miten ratkaisisin sellaisen tai tällaisen teknisen ongelman. Aattelin siinä vielä että kulttuuriero varmaan tai et haluavat best of the best. Tokalla kiekalla kysyivät sit melkein suoraan kuinka asiat on silloisella työnantajalla ratkaistu. Canceloivat kolmannen ja neljännen kierroksen kun eivät saaneet haluamaansa irti.

1 Like