Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Näin black metallia kuuntelevana trve satanistina ja opettajana, mulle on ihan sama lauletaanko enkeli taivasta vai ei. Meillä tänään laulettiin ja jouluevankeliumikin oli. Vanhemmat nousivat seisomaan, vaikkei siihen tietenkään kehotettu. Parasta tietenkin olisi, että mitään juhlia ei edes olisi, niin ei tarvitsisi miettiä mikä kenellekkin sopii.

2 Likes

Mitö mieltä sä oot noista… enkeleistä

1 Like

jos niitä on niin ne on tehny ihan hyvää työtä mutta mietin vaan että millon ne kyllästyy

1 Like

Blackhearted angels fallen from grace omia suosikkeja.

2 Likes

Charlien enkelit esiteini-minä neva föget

Edit. siis ne OG:t

2 Likes

Me tehtiin sama aikoinaan nykyisen ex-vaimon kanssa. Taidettiin mennä maistraatista Marco Poloon syömään pitsat ja siitä kotimatkalla soiteltiin vanhemmille tilannepäivitys.

Nykyään olen sen verran keski-ikäisempi, että jos suunnitelmat lapseni äidin suhteen menevät maaliin, niin homma hoidetaan kirkossa ja muutenkin isolla vaiht… siis välityksellä.

3 Likes

Kunnon seremoniat ja bileet kehiin.

“siviiliseremonia pienelle perhepiirille + todistajat → bileet isolle jengille” -konspeti toimi meillä ihan ok tuossa 2009 syssyllä. kirkkoa tai muita uskontokuntia ei näihin aikuisten sopparihommiin tarvita.

1 Like

Kuka nyt mitäkin tarvii ja mihinkin.

1 Like

Me mentiin minimeillä kirkkohäät, eli appivanhemmat meidän lisäksi. Ihan oli kaunista ja harrasta, eikä turistejakaan paukannut ovista niin paljoa (Suokin kirkko keskellä talvea).

Bileet sitten vedettiin sillä meiningillä, että kaikki vieraat luulivat tulevansa vain talvibailuihin meille. Ihan hyvät pirskeet oli.

3 Likes

En ajatellu mennä naimisiin

1 Like

^ itel kans samat.

ajattelin olla lisääntymättä.

4 Likes

^ Kai sitä ny rakkauttaan voi juhlistaa ilman, että se tarkoittaa aikomusta täyttää “tehtävänsä” lisääntyä ja täyttää maa?
Vai onks toi naimisiin menokin nyt sit vaan vääjäämätön merkki jostain maapallon tilasta piittaamattomasta keskiluokkaisuudesta?

Ihan siis mielenkiinnosta kysyn.
Ite en oo koskaan ollu naimisissa, enkä välttämättä (ainakaan tällä menolla) oo koskaan menossakaan.

Hyvä tapa varmistaa, että häihin tulee jengiä jotka oikeesti haluu viettää teidän kanssa aikaa. Jos kutsussa lukis hääjuhla, moni (sukulainen) tulis velvollisuudentunnosta vaikkei oikein kiinnostaiskaan.

3 Likes

Menee toi jääloskaksi muuttunut kevyenliikenteenväylien pohjakerros tunteisiin.

8 Likes

Vähä semmone implikaatio tulee, et naimisiin meno olis joku päämäärä johon porukka aktiivisesti pyrkii. Itehä oon ollu kaks kertaa, eikä kumpikaan ollu ns. ennalta suunniteltu.

Vai onks tää mtv3 feat. ensitreffit alttarilla skene kui iso? Ei kuulu omaan kuplaan ni ei hajuakaan.

Toi mun kyssäri oikeestaan oli suunnattu nyybiksen “oikeamieliseltä ja suoraselkäiseltä” kuulostavaan heittoon, jossa kertoi ettei aio mennä naimisiin, eikä aio lisääntyä.

En mäkään toki koe tässä maailmantilanteessa ihmismäärän lisääntymistä kovin tavoiteltavana asiana, mut en mä silti näe suoraa yhteyttä naimisiin menon ja “siihen samaan aivottomaan oravanpyörään heittäytymisen” välillä.

En sinällään myöskään henkilökohtaisesti näe varsinaista lisäarvoa ihmisten välisen liiton “virallistamisella”, mutta kyllä mä erittäin hyvin ymmärrän, kunnioitan ja arvostan sitä, että ihmiset tahtovat juhlistaa (tai jopa julistaa) poikkeuksellisen tärkeäksi kokemaansa asiaa juuri sellaisin menoin tai rituaalein, kuin vain suinkin omimmaksi kokevat.

Eikä siinäkään kai sitten mitään, jos kokee asiakseen julistaa, ettei koskaan aio mennä naimisiin.
Ehkä mä ny sit mietin näitä asioita ja heittoja turhankin kokonaisvaltaisesti.
Tai ehkä mä en vaan hiffaa näitä sukkelia twitter-käytäntöjä ja sitä “leveliä” tai vakavuusastetta, joilla näihin letkautuksiin tulis suhtautua.

3 Likes

Kyllä lisääntyminen on ekoteko. Jos jokainen ihminen hankkisi yhden lapsen, maapallon väkiluku lähtisi välittömästi logaritmiseen laskuun, jossa se ajan mittaan puolittuisi yhden sukupolven mittaisessa ajassa. Jos sukupolveksi laskee 25 vuotta, siinä vuoden 2845 tienoilla syntyisi enää yksi ihminen.

2 Likes

Sitten taas niistä jotka menee, aika harva varmaan ajattelee eroavansa.

Täysin vastuutonta, väestön huoltosuhdehan muuttuu tässä yhtälössä aivan kestämättömäksi.