Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Kuka tekee ekat verkkoällärit?

hyvä idis :joy: mutta mites toi @SPLAINAAJA walkthroughnsa kanssa

Hi! To find out what I can do, say @splainaaja display help.

Eli splainaajalle kun tiputtaa PM:nä display help niin se kertoo mitä osaa tehdä ja siellä on jotain perustason neuvoja mutta noi syvän päädyn niksit voiskin ite käydä läpi ja varmistaa ja kirjottaa näitä vähän auki.

en oo varma onko tähän vieläkään kirjoitettu mitään kunnollista manuaalia missä käytäs perusteellisesti läpi miten noi notfikaatiot esim. toimii.

Jotenkin toivoisin YV-Splainaajaa, joka automaagisesti kertoo miten fiksetti/sinkula tehdään, kun sitä keväällä taas kysellään eri langoissa.

1 Like

well actually eihän tässä ennenkään ole ongelmaa ollut

1 Like

Joo mut AI, ei mikään imagined intelligence.

21 posts were merged into an existing topic: Kahvi kiinnosta

Samaa mieltä että tässä kulkee raja

Huomasin ton sydäntykkäysnappulan vasta nyt tän keskustelun myötä.

1 Like

Ehkä pelkät kuvat pyöristä ei riitä herättämään keskustelua. Tilanne voi muuttua, jos kuvissa tai saatetekstissä esiintyy jotain kommentointihaluja herättävää. Näin ne panokset kovenee ihmisten engagementista kilpaillessa.

Tykkäisin enemmän keskustelufoorumista jossa ei nosteta panoksia ihmisten engagementista kilpaillessa vaan missä alusta, jos nyt ei suoraan kannustaisi keskustelemaan, niin ei ainakaan kannustaisi poispäin keskustelusta tykkäysnappulalla.
Kun kommenttiin on jo vaivautunut kirjoittamaan “Siisti pyörä, tykkään” niin siihen perään on kuitenkin aika matala kynnys pistää lisää tekstiä, vrt. aivoton sydämen kuvan klikkaus.

Ennenkin saatu hyvää keskustelua ja meheviä riitoja pelkällä pyörän kuvan postaamisella.

Voihan facepalm sentään…

Kiitos Emppu.

Mä olen tän aiheen parissa kamppaillut yhdellä toisella harrastusfoorumilla mitä olen pyörittämässä. Kuvio lähti siitä, että vaadittiin enemmän sisältöä, joten ajateltiin, että ehkä palaute tuotetusta matskusta kannustaisi oikeaan suuntaan. Systeemi siis keräsi tavallaan “karmaa” käyttäjän saamasta palautteesta. Virhe. Sehän vaan ruokki häiriköitä ulisemaan jostain epäoikeudenmukaisuudesta kun aikuisten oli vaikea kestää perseilystään saamaa negatiivista palautetta.

Stage two: vaihdettiin foorumialustaa ja uudessa onnistuu enää vain peukuttelu ja näemmä erilaisten hymiöiden latominen. Tilanne rauhoittui jonkin verran, mutta luovasti on nyt sitten osattu loukkaantua vääränlaisesta hymiöstä viesteissä tai väärän tyypin tykkäyksistä.

Itse uskon, että tykkäysmahdollisuus hillitsee vähän one-linereitä, jos sellaiset koetaan hankalaksi. Tavoitehan on todennäköisesti saada enemmän järkevää sisältöä foorumille. Riippunee käyttäjäkunnasta, kykeneekö se tuottamaan sellaista vai onko meno selkeämpää sydämiä paukuttamalla.

Juu ja onhan semmoinenkin kontekstin kannalta oleellinen seikka tuotava esille että käytt nimim mankkiksen buildit on yleensä sillä levelillä ettei sanottavaa juuri jää, elikkä kirjaimellisesti mykistäviä

Mut siis hyvä että keskustellaan tämmöisistä koska eihän intternetissä ja oikeastaan irlossakaan aina pysty arvaamaan mitä joku muu siltä keskustelulta toivoo jollei tämä ilmaise tarpeitaan, joka ei nähdäkseni ole kilpailua tai huomionkerjuuta vaan ihan ok vaikka tietty myös joskus jurotuttaa ja jopa nolottaakin erikseen suorin sanoin pyytää kommentteja ja hyväksyntää

Onko tämä henkilökohtainen ongelma vai sellainen ongelma, josta pitäisi rangaista kollektiivisesti kaikkia käyttäjiä? Siis näen tän niin, että ole se muutos, jonka haluat täällä nähdä. Ei ole sun asia vaatia muilta kontenttia tai tehdä asiat muille hankalaksi, koska haluat heidän hyppivän oman hyppynarusi mukaan. Siitä vaan tuuttaamaan positiivista palautetta ja luomaan sitä keskustelukulttuuria, jota haluatte. Niinku tuo pyramidi tuossa yläpuolella. Tätä kulttuuria luo ihmiset itse. Uuden alustan mukana saadut 2020-luvun käyttäytymissäännöt ja sen yhden kusipään ulos kenkiminen on just sitä.

Omalta osaltani sanoisin että oma tänne kirjottelu on vähentyny seuraavista syistä (ei tärkeysjärjestyksessä):

  • tahmatuhmu oli niin saatanan rasittava että koko palsta sai pientä inhottavuutta ylleen
  • uusi foorumialusta hieman hankala ja puhelimelle hitaampi ja raskaampi ku vanha
  • tykkäyskulttuuri pohjimmiltaan vastenmielinen
  • pienillä kirjaimilla kirjotetut lyhyet mukanasevat virkkeentapaiset ilman loppupistettä ei ole keskustelua, ne vituttaa mua enkä jaksa semmosta lueskella
  • en oo jaksanu paljookaan bygailla uusia pyöriä kun olemassaolevat on ihan tarpeeks hyviä ja näköjään palvelee vähäisiä tarpeitani riittävästi
  • ne harvat kerrat kun sitten on jotain spessua kysyny niin olen pettymyksekseni joutunu huomaamaan et jengi ei oikeestaan edes osaa vastata (joko ei jakseta lukea kysymystä tai on kiire esittelemään omia ratkaisuja tai sitten ei vaan tiedetä kysytystä asiasta tarpeeks)
  • moni pidempään harrastaneista on edenny omien runkojen juottelun suuntaan joka on sinänsä kivaa ja kunnioitettavaa mutta ei satu kiinnostamaan itteeni yhtään ja sitte taas alottelijat on täysin pihalla kaikesta mutta siitä huolimatta niin kaamian nokkavia ettei semmostakaa oikeen jaksa

Tuammosia tuli nopiasti mieleen.

edit. Sitte taas vastapainoks: omaa palstanlueskelua ja tänne kirjottelua on sitte lisänny

  • mukavan jämpti asiattomuuksiin puuttuminen niin käyttäjien kuin ylläpidon taholta
  • ehkä aiempaa kunnioittavampi tai vähemmän vihamielinen yleistunnelma kirjoittelun ja keskutelun sävyssä
1 Like

Itte oon sitä mieltä että internet on ylipäätään niin pelottava ja toksinen paskakasa että vältän kaikkea julkista sanallista ilmaisua siellä mahdollisimman paljon. YV ehkä kivempia nurkkia mutta on täälläkin joillain käyttäjillä niin saatanan nokkelaa sanailua välillä että mieluummin paan koko tietokoneen pois päältä ja painan sydämmestä vaan kivoille viesteille.

edit niin sitte se toinen juttu että mua ei oikeastaan kiinnosta fillarit esineinä niin paljoa että muodostaisin mitään vahvoja mielipiteitä, enemmän kiinnostaa mitä ihmiset niiden kanssa ja avulla tekee.

8 Likes

en ookaan tätä ennen tajunnut kuinka vaikeeta teillä on keskimäärin

6 Likes

xD

^ itel samat