Yksivaihde 2.0 - Tekniset ongelmat ja kehitysideat (vaarallisesti ja vapaasti editoitava työlista aloituspostauksessa)

Seuraava kysymys luonnollisesti on että miten kummassa nostonestopostaukset on voinu vituttaa Meren Neitoa enemmän ku bumppaavat topsut kun myyntitopsut on Meren Neidolla ollu mutetettuna.

e. nonii kiitos jatketaan

kyl tääl joistain käyttäjistä sellasta tukarivibaa kyl huokuu

esim. tyhjennetty topsu näkyy suggestioneissa ja tietysti jos selaa kategoriaa, ja yhdessä vaiheessa niitä oli todella paljon suggestioneissa, ja esim. myyntitopikit oli suggested topsuissa välillä niinkin yleisiä, ettei siellä muuta näkynytkään.

ja siis siinähän ei oo mitään vikaa että joku esim. tyhjentää myyntitoban kun itemi on kadonnut, kuten sanoin, tää on ongelma joka mun mielestä pitäis atk:lla ratkaista mutta tahtotila on tosiaan korkeammilla voimilla alhainen tämän ongelman ymmärtämiseen, mikä vähän kiukuttaa sekin kun ei tässä nyt tahallaan asioita vaikeasti tekis.

toki yks asia mikä tän ratkaisis olis että haalitaan lisää moderaattoreita, sillä nyt muutenkin tarvittais semmosia tyyppejä kekä rakastaa kaikenlaisen irtotauhkan lajittelua, meinaan ite toivoisin että jossain välissä sais porukalla käytyä läpi noi eri kategoriat ja siivoiltua sieltä omille alueilleen sellaset topsut jotka oikeasti niihin kuuluu.

aikanaan muistan että oli montakin tobaasia mitä sai aina ettiä kissojen ja koirien kanssa kun ei ollut varma mistä se löytyy.

ongelma tietysti koskee lähinnä verstas ja pyöräily in general -alueita mutta kuitenkin.

ja ei mua ainakaan haittaa että mun ämpyilyjä vähän fact checkataan, en todellakaan aina muista ettei tule enää YKSITYISHENKILÖNÄ postailtua :smiley:

mulle tää softa on myös vähän eri tavalla tuttu kuin monille käyttäjille jotka ei oo tälle aiemmin altistuneet että oon varmasti myös sokea aika monille jutuille mitkä tässä vituttaa, mitä ei ole edes vielä mainittukaan.

eli kannattaa vaan jatkaa tykittelyä asioista mitkä häiritsee, on epäselviä, kiinnostaa tai koska tuntuu siltä, kyllä me koitetaan jollain aikataululla näitä juttuja fiksata siltä osin kun voidaan ja myöskin raivota muualla netissä alustan kehittäjille jos ei hommat mee niinku halutaan :joy:

4 Likes

Tutkitaas tätä ku ehitään…

e. aa eiku ne oliki jo järjestetty hyvä kiitos

Profiilin alta activity jonka alta topics

Suora urli löytyy myös ja username tilalle luonnollisesti oma tai miksei jonkun muun käyttäjätunnus:

https://www.yksivaihde.net/u/username/activity/topics

1 Like

Arvelin että tää olis parempi lanka käydä vähän läpi näitä kuvaupotusten pulmia. Käytin tähän henk koht ihan vitusti aikaa ja seisotin uuden foorumin liveksi vetämistä viikkoja tästä nimenomaisesta syystä. Foorumisoftan valmiiksi rakennetuilla admin-paneelin toiminnoilla kaikkia kuvia ei saatu näkymään jostain tuntemattomaksi jääneestä syystä. Merkkarin kanssa kahlattiin discoursen lähdekoodia läpi ja etsiskeltiin sitä toimintoa, jotta oltaisiin voitu vaikka jokin skriptinpoikanen laittaa rullaamaan. Joitain tämmöisiä rustasinkin (ajoaika koko v1.0 viestimäärälle about vuorokausi), mutta käyttäjän näppäimistön näpyttelyn ja postauksen tietokantaan tallentamisen välillä tapahtuu melkoinen määrä eri vaiheita mutta käsipelillä niiden laukaisu ei tuottanut haluttua tulosta, koska ilmeisesti jokin oleellinen osa tapahtuu myös tuolla fronttikoodin puolella ja sitä ei tosta noin vaan pystytä käpistelemään bäkkärin kautta, eri ohjelmointikieletkin ja näin, sit oli myös epäilyjä tietoliikennepoliittisista syistä jotka erään toisen suuren maailman palvelun osalta aiheuttaa discoursen devaajille harmaita hiuksia, mutta tässä vaiheessa tarinaa joulun välipäivinä oli jo palanut suhteettomia määriä aikaa ja tupakkia (koodasin vanhojen postausten migraatioskriptiä vuoden), joten katsottiin fiksuimmaksi että paiskataan nyt koko v2.0 homma liveksi koska muilta osin oli homma kunnossa, ja katsotaan jos tämmöiset harmilliset mutta verrattain pienet hankaluudet saataisiin ratkaistua sitten ajan mittaan.

Asiaan on siis käytetty käsi sydämellä aikaa enemmän kuin mitä käyttäjällä menisi omien postaustensa läpikäyntiin. Yleensä noi kuvat lähtee näkymään kun vähän editoi viestiä ja lyö sinne vaikka vähän entteriä kuvalinkin jälkeen jolloin fronttikoodissa herää tämä onebox-toiminto joka sen kuvaupotuksen muodostaa. Myös uploadit sallittiin verrattain korkealla resoluutiolla, koska v2.0 isona agendana oli paitsi yli kymmenen vuoden tekninen velka, myös huoli v1.0 sisällön katoamisesta bittiavaruuteen kuten liian monelle 2000-luvun harrastefoorumille on käynyt. Voi olla että innostun vielä joku päivä kapuamaan konehuoneeseen tutkimaan tota html rebuildia uudestaan jos aikaa ja intoa riittää, koska olisihan se kiva saada tietokone leikkaamaan tukka ja menemään töihin ja itsellekin jokin henkinen päätös asiaan. Siihen asti meidän talkkarien tarjoamat työkalut saa piisata ja pallo on käyttäjillä, koska loppujen lopuksi käyttäjät tekee yhteisön, ei teknologia. Yes dig yes ride.

mitä kohteliaimmin syysterveisin,
meikä ite

15 Likes

pitäisköhän itse asiassa niitä devijormia vähän hätistellä tästäkin :thinking:

Vaikken tästä sun teknisestä jargonista erityisesti ymmärtänyt niin tämän kyllä ja kiitokset siitä

Ja kyse ei siis nyt ollut siitä että haluaisin että yksivaihde.net menee töihin puolestani vaan
se että perus_hemmetin_koodi joka on jo valmiina viestisisältönä ei vaan tööttää migraation jälkeen.
Usko pois, olen monesti avannut vanhoja viestejä editointia varten, lisäillyt jonkun kirjaimen tai pilkun jonnekkin tai tehnyt kokonaan uudet kuvatägit joko ton uuden pikapainikkeen avulla tai sitten ihan [img]-malliset mutta kun onnistumisprosentti on niin vaihteleva niin sen takia kyselen jatkuvasti sitä että konepellin alta saataisiin homma toimimaan. Sapettaa ihan helvetisti koska olen siis jo vuosia sitten tehnyt mainitsemasi duunit tägien ja toimivien kuvaosoitteiden kanssa ja pitänyt kuvia elossa.
Kiitos jokatapauksessa pitkällisestä selityksestä miksi, eiköhän tämä joku päivä järjesty jos on vielä sekin homma että devaajia pitäis saada aktivoitua.

joo, itse joskus tuossa kokeilin noi kaikki kikat läpi ja joissain tapauksissa toimi, joissain ei. todella vitun turhauttava ongelma kun ei tossa nyt sinänsä mitään merkillistä pitäis olla, mutta näin vaan atk pistää ihmisen kärsimään sättänä

Voiskohan se olla sitten että se flickerin veijo rate limittaa meitä :fullhd_think:

Samaa mieltä, mutta vaikka tavallaan vastuu velvoittaa niin ei täällä itse ainakaan ehdi ihan niin paljoa pyörimään kuin olisi suotavaa.

mutelle en sentään ole vielä topsuja tainnut laittaa, en edes usereita :thinking: pitää ehkä kuitenkin tarkistaa :joy:

Juu tämä on tietty vähän kiusallista että discourse-migraation myötä noi tägien kirjoitusasut elikkä syntaksit muuttui (keskeisimpiä bbcoden tägejä tuetaan pluginilla) joten vanhalla foorumilla nähty vaiva ei vältsiin siirry uudelle 1:1.

Sen verran vilkaisin, että flickrin share-nappulan takaa löytyvä bbcode-upotuskoodi näyttäisi toimivan täälläkin. Siis tämä joka on muotoa:
[url=flickr.com][img]flickr.com/pista2017.jpg[/img][/url]

Ihan täydennykseksi mainittakoon että vastaava sanottaisiin Discoursen käyttämällä markdownilla tähän tapaan:
[![](image_url)](target_url)
Lisää aiheesta: Show an image but link to something else? - feature - Discourse Meta

Mut joka tapauksessa suurkiitos ongelman tarkemmasta kuvailusta, koska saatoin löytää tosta nyt yhden johtolangan. Visainen pulma totisesti ja vaikka motivaatiobreikkejä onkin tarvittu niin ei me sitä työlistalta olla pudotettu kokonaan.

1 Like

Pystyykö “This topic was automatically closed 90 days after the last reply.” topaasia herättämään uudelleen henkiin rivikäyttäjän toimesta? Yst. terv. nimim. artefakti-arkeologi.

TIL: discourse ei tue polleja details-blokin sisällä :frowning:

tai siis tukee, mutta eri syntaksilla. ja ehdin jo rikkoa pollini ennen kuin huomasin erheeni.

Nörtteily topic oli noussu etusivulle, mutta viimeisin viesti topicissa on 23.10.21.
Miksiköhän se sinne nousi?

Minä puhuin paskaa.

Jaa, kukas sitä sit editoi kun se en ollut minä.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että viestistä tykätään?