VPCX 2013 - mutaa, kaljaa ja kivaa ja päättyy 5.1.2014

Kuvia tossa ja tässä.

SuicideHub - 10:53, 23.9.2013 » Kuvia [tossa](https://plus.google.com/u/0/photos/117846882761468042204/albums/5926508601793524993) ja [tässä](http://www.flickr.com/photos/toby-northern_light/sets/72157635762911283/).
Kaikille, jotka dismounttas tossa tennispallon korkuisen puunrungon kohdalla:

Kaikille jotka ei tullu koska “perhe”, “työ” tms.: Rule #5.

Päivitin jo Hertsikan FGCCSM-tapahtuman tiedot naamakirjaan, mutta sehän on vasta 10.11.: VPCX + FGCCSM Herttoniemi su 10.11.2013

Vieläkin muuten sääriä kutittaa niin saakelisti. Oli jotain ydinjätelaskeumaa mudassa & nokkosia.

Täytyy kyl kovistua, aloin ekojen ylitysten jälkeen säälimään eturatastani, eikä jalat riittäneet tossa loivassa ylämäessä jänisloikkaankaan.

näyttääpä hyvältä! Ehkä joululomalla fixycx#2.

joo, jalkoja kutittaa.

Dismounttaushan on oleellinen osa cyclocrossia, näyttää kuvissakin paremmalta. Sen sijaan tuota kypärättä ajoa paheksun.

Hauskan näköistä menoa anyway!

Oli kurjaa, mutta näin vuorokausi myöhemmin on jo pahin unohtunu ja tais olla hauska iltapäivä.
Ilmeisesti maantieraidôsta ei oo tullu tarpeeks vpcx-kuntoa, kun tuntu loppua kohden aika ikävältä toi ajaminen ja olin salaa tyytyväinen, että kärki meni uudestaan ohi vikassa mäessä, ni ei tarttenu lähtee enää 7. rundille.

Big up kuvaajille ja järjestäjille!!

Silloin kun pääkallojengi vielä järjesti näitä skaboja, muistelen että ilman kypärää ei ollut kellään asiaa maastoon. Katupuuhat oli sitten erikseen.

Minulla ei ole munaa ruveta mussuttamaan, mutta muistelisin mieluusti menneitä tässä.

Kollektiivi on selvinnyt vuosikaudet ilman ambulanssia, ja se on tärkeintä.

Kare_Eskola - 14:09, 23.9.2013 » Silloin kun pääkallojengi vielä järjesti näitä skaboja, muistelen että ilman kypärää ei ollut kellään asiaa maastoon. Katupuuhat oli sitten erikseen. Minulla ei ole munaa ruveta mussuttamaan, mutta muistelisin mieluusti menneitä tässä. Kollektiivi on selvinnyt vuosikaudet ilman ambulanssia, ja se on tärkeintä.
Lähtökohtahan on että metsään mennään kaatuilemaan. Tietty jokaisen oma valinta se potta on.

Ja sääntöjen asettaminen on järjestäjän oma valinta.

Kypärätön nostaa nolosti kättä.

Toi kypärä on vähän hankala juttu. Mulla on turhamaisesti tota kuontaloa sen verran edessä, että kypärä on lajissa kun lajissa aika haasteellinen kapine löytää. Laskuhommiin oon onneks löytäny ihan tarpeeks hyvin toimivan. Ostinkin yhen XL-kokosen potan ja se kävi päässäkin asti kotoa lähdön kynnyksellä. Mut sitten jätin sen pois just ennen lähtoä.

Ai miks? En saanu säädettyä sitä kauheen hyvin, ja se ois jääny löysälle. Se myös blokkas vähän näkökenttää ja kuristi ikävästi kaulaa. Päättelin sit (väärin? - en osaa sanoa, en kuallu), että parempi maksimoida qmottavaan ajoon keskittyminen ilman häiritsevää kypärää. Mietin että murran esim. jonkun raajan kaatuessa, jos alan hyvässä kohtaa kakomaan kypärän hihnan kanssa.

Ymmärrän hyvin kypäräpakon järjestäjän toimesta jos sellanen laitetaan , mutta ajan kyllä mieluummin kun jätän tän dilemman takia väliin.

Offtopikkia tää on jo koko paska, mutta lisää vaan housuun: Ehdotuksia/hyviä kokemuksia locksien kanssa menevästä pyöräilykypärästä? Eka joka kirjottaa “mee parturiin” on tymä. :wink:

Tää oli kyllä hauska kisa, tattis järjestäjille. Rata oli taas taattua VPCX-laatua (=täysjousto olisi ollut oikea pyörä reitille).

Sori, mutta pakko kommentoida potta-asiaa: tää oli mun mielestä ehkä yks huonoimmista kypärättömyysselityksistä ikinä.

grotto - 16:34, 23.9.2013 » Kypärätön nostaa nolosti kättä. Toi kypärä on vähän hankala juttu. Mulla on turhamaisesti tota kuontaloa sen verran edessä, että kypärä on lajissa kun lajissa aika haasteellinen kapine löytää. Laskuhommiin oon onneks löytäny ihan tarpeeks hyvin toimivan. Ostinkin yhen XL-kokosen potan ja se kävi päässäkin asti kotoa lähdön kynnyksellä. Mut sitten jätin sen pois just ennen lähtoä. Ai miks? En saanu säädettyä sitä kauheen hyvin, ja se ois jääny löysälle. Se myös blokkas vähän näkökenttää ja kuristi ikävästi kaulaa. Päättelin sit (väärin? - en osaa sanoa, en kuallu), että parempi maksimoida qmottavaan ajoon keskittyminen ilman häiritsevää kypärää. Mietin että murran esim. jonkun raajan kaatuessa, jos alan hyvässä kohtaa kakomaan kypärän hihnan kanssa. blockquote>

En laskis crossi/maastohäpeningeissäni kypärättömiä viivalle

Hei VPCX-säie sille kuuluviin juttuihin.
Kyrpäräjatkot: KLIK

Lumikko - 15:51, 23.9.2013 » Ja sääntöjen asettaminen on järjestäjän oma valinta.
Smurf - 15:55, 23.9.2013 »
Ehkä tyhmin vastaus ikinä: en mä sanonut kilpailusta yhtään mitään. Noilla häpeningeillä [i]on[/i] järjestäjät ja jotain säännöntynkääkin, pistelaskuille päästäkseen pyörän pitää täyttää kriteerit, SM-juttua ja skabatkin mainittu aloitusviestissä.

Se on yksi asia, ottaako järjestäjä tähän asiaan mitään kantaa. Mutta halutessaan järjestäjä voi niin tehdä. Ja tämähän on sitten nimenomaan VPCX-keskustelua, mä en ole ihmisten ajovarusteita sivunnut sanallakaan, enkä sivua.

Smurf - 18:28, 23.9.2013 » Hei VPCX-säie sille kuuluviin juttuihin. Kyrpäräjatkot: [KLIK](https://www.yksivaihde.net/old/1023/16765)
Mun kypäräkommentti oli kyllä tarkotettu ihan vpcx topiciin

rennonoloinen tapahtuma.

kid_scientifik - 19:43, 23.9.2013 » rennonoloinen tapahtuma.
Sanopa muuta.