Virheet, bugit, errorit ja ongelmat

Edelleenkään ei mene URL:t läpi postauksissa. Posti vain katoaa, kun painaa send Post.

vähän epäilen ettei vika ole kyllä bbpressissä itsessään, ennemminkin jossain conffaukessa, wordpress-integraatiossa tai huonossa sivupohjassa. samaa vikaa sitä phpbb:ssäkin löytyy. jos paljaat urlit rikkovat viestin lähetyksen, niin linkkien parsimisessa lienee vikaa. (kuvittelisin tän yrittävän kuitenkin muodostaa paljaistakin urleista linkit)

tässä joitain äkkiä mieleentulleita kohtia joita voisi mun mielestä vielä hieman hioa:

  • navin-linkkien hyppääminen alas "karkuun". mieluummin hoverilla ylöspäin.
  • joka toisen viestin värjäys on ihan jees, mutta toi nykyinen harmaa on mun silmään liian raskas.
  • saisiko nimimerkistä mieluummin linkin käyttäjän profiiliin? webbilinkkeihin voisi sitten kulkea profiilin kautta.
  • tarvitaanko noita member statuksia? onko niillä yleensäkään muuta käyttöä kuin pippelinkasvatus? jos ne säilytetään, niin ainakin niitä olisi kiva voida itse muokata.
  • profiilinmuokkaussivulle olisi kiva päästä suoraan, kulkematta wordpress-paneelin kautta
  • site admin- ja logout- yms linkkejä on turhaan sinne tänne ripoteltuna. päänavi riittäisi varmaan sijainniksi. jos rss-feedejä halutaan pitää niin niihinkin riittää varmaan yksi selkeä linkki ikonin kera.
  • default list-item-pallurat tekee tästä jotenkin keskeneräisen näköisen. niille voisi kehittää jonkun oman ikonin.
nämä taidettiin jo fiksata?
  • aiemmin tuntui olevan probleemia, jossa site admin-linkin kautta ei päässyt mihinkään oikeuksien puutteen takia.
  • musta uudelleenohjaussivu, joka toimi muutenkin ärsyttävän hitaasti. uudelleen ohjaukset mieluumin suoraan apachen tai php:n kautta meta refreshin sijaan. hakukoneetkin tykkää!
vaikka flickr on ihan mainio palvelu, mua henkilökohtaisesti hieman risoo että mun pitäisi luoda flickr-tili voidakseni postata fillarinkuvia tälle sivustolle. kommentointikin taitaa tapahtua vain flickrin puolella? samaan aikaan keskusteluissa on kuitenkin oma aihealue fillareiden arvostelulle ja projekteille jne.

semmosia. postailen lisää sitä mukaa kun tulee mieleen.

hyviä kommentteja. Muutamia kohtia jo muutinkin, mutta sori vaan, ihan heti ei kuitenkkaan phpBB:hen siirrytä.

Voitais vaikka ensi viikon fiksikeskareissa miettiä tätä teknisen ylläpidon ja kehityksen hajauttamista, koska itse mielummin keskittyisin sisältöpuoleen.

Silloin kannattaa käyttää standardi palikoita eikä koodata itse. phpBB:ssä kaikki olisi jo valmiina. :wink:

Silloin kannattaa käyttää standardi palikoita eikä koodata itse. phpBB:ssä kaikki olisi jo valmiina. ;)
Pöh, samanlaisia standardipalikoita phpBB ja bbPress ovat. Yhtälailla phpBB:n kanssa pitäisi painia CMS-integraation ja sivupohjasäädön kanssa. Kun kerta WordPressillä mennään, niin saman porukan bbPress on varmaankin ihan fiksu valinta.

Pitää vaan kärsivällisesti odotella että systeemiä saadaan hiottua, harvemmin mikään palikka toimii kovin kiitettävästi straight-out-of-box.

No joo, jos haluaa hipottaa ja säätää foorumi oman näköiseksi. Tarkoitin lähinnä, että menee peruspohjalla, ilman mitään säätöjä. Toisaalta, kun kyseessä on fiksaamisen hipster-puoleen keskittyvä saitti, niin kuuli-luukki on ihan ymmärrettävä. Kunhan vain vanhuuttani kitisen… :smiley:

Ihan helmi juttuhan tämä palsta on… mad rispect, kun laitoitte pystyyn… menen tästä keräämään osia hyöryjyrääni.

Elelleenkään ei onnistu URL ien lähettely… :frowning:

steelduck - 1 hour ago » Elelleenkään ei onnistu URL ien lähettely... :(
Kerros mitä selainta käytät ja käyttöjärjestelmää ja kaikki mahdollinen. Älyttömän vaikea paikantaa ongelmaa, kun ei saa itse toistettua.

mun postaukset ei sit tuu ollenkaan julki jos laitan niihin linkkejä. Viid. IE käytössä sori.

Mainitsin tästä toisessa threadissa jo, mutta laitetaan tännekin: OS X 10.4.11 & Safari 3.1.1 ei onnistu postaaminen. Avain tuntuu olevan httpkaksoispisteetukenoetukeno (luonnollisista syistä en nyt sitten yritäkään laittaa sitä tähän). Jostain johtuu se että softa parsii sellaiset pois kokonaan. Onko jossain kanta insertissä tms ongelma?

Lisäsin nyt viestiketjuihin, joissa lukemattomia viestejä, highlihttausväriksi tuommoisen oranssin.

Sama juttu:

“OS X 10.5.3 & Safari 3.1.1 ei onnistu postaaminen. Avain tuntuu olevan httpkaksoispisteetukenoetukeno”

ok, hommatkaa pc:t :slight_smile:

No ei, oletettavasti se on merkkikoodausongelma. Macit taitaa natiivina käyttää utf8:ia ja windows ISO8859-1:tä.

Toimiikos osX+firefox? ainakin Eki postailee linkkejä sujuvasti macillaan päivät pitkät muutaman pöydän päässä.

Toi on ihan satunnaista. väliillä linkin postaus toimii ja välillä ei… :I (Helpottaa varmaan korjaamista) Toisaalta Jii:lläkin on sama ongelma ja sillä on Windows ja minullakin on Win läppärillä ja Firefoxilla ollut samaa välillä.

Toi on ihan satunnaista. väliillä linkin postaus toimii ja välillä ei… :I (Helpottaa varmaan korjaamista) Toisaalta Jii:lläkin on sama ongelma ja sillä on Windows ja minullakin on Win läppärillä ja Firefoxilla ollut samaa välillä.

Olisiko tänne mahdollista saada hakua?

itsekin ihmettelin, että miks tässä ei ollutkaan defaultina. Eiköhän se järjesty…

Musta ois hyvä että mikäli topicissa on useampi sivu niin olisi joku nappula joka veisi viimeisimmälle sivulle… (Voi olla etten vaan osaa)

Nyt täällä on tuo lukemattomista viesteistä ilmoittava plugari, niin se heittää aina sinne viimeiseen viestiin automaattisesti, mutta voisi koittaa tosiaan tehdä semmoisen , että viestien lukumäärä toimisi linkkinä viimeiseen viestiin ja viestin otsikko ketjun alkuun.

^ Ehdottoman toivottava feature. Vaikka sivutettuja keskusteluja ei ole toistaiseksi vissiin kuin tämä, ykkössivun kautta kiertäminen risoo jo nyt. :smiley: