Viikkokysely 9: LIDL vs. merkit

Siitä lähtien kun olen enemmän ajanut ja Lidlosta on pyöräilyhousuja jne. saanut, on tullut ostettua n. kolmet kesähousut, kahdet talvihousut, kolmet sortsit ja kaksi takkia. Lisäksi lyhyt- ja pitkähihasia paitoja, myös juoksuun markkinoituja. Olisko joku tuuliliivikin sieltä.

Olen todennut kamppeet niin hyviksi ja kestäviksi että olen ostanut niitä kirpparilta ja kierrätyskeskuksestakin. Jotkut on kulunut jo niin että saumoja saa parsia ja osan olen kaatunut rikki. Kahdesta takista on pettänyt vetoketju ennen muuta. Paidoista olen aina tykännyt, kun en niistä kuoseista ole niin tarkka.

Muista brändeistä on tuttuja lähinnä italialaiset omalla merkillä ja joillekin paremmille fillarimerkeille brändätyt tuotteet, jotka ei ole ihan samaa käyttömukavuutta tuottaneet.

Mitä mieltä ja minkälaisia kokemuksia porukalla on näistä halpakappaleista?

Sen olen itse huomannut että kaksia samanlaisia housuja ei löydy kampanjoiden välillä. Pehmusteet on aina ollut erilaisia ja takkien ja paitojenkin mallit ja materiaalit näyttäis vaihtuvan aina kun uusi kuvasto tulee. Kannattanee siis sovittaa ja syöksyä saman tien kauppaan jos oikeanlaisia sattuu löytymään.

Parhaita vaatekappaleita on tullut kumminkin käytettyä parhaimmillaan vuosikausia.

Mites muut pyöräilytarvikkeet?

sukkia oon ostanut ja kaikki on menny rikki

Meinasin leukailla jo tonne Rapha vs. TLD -lankaan et mites kun oon enemmän Crivit-henkilö :wink:

Lidlin villatykit ehdoton luottokampe oikeille tailvikeleille, oon kyttäilly et tulisko joskus taas niin ostaisin useammat varastoon.

Muutamat housut on ja ne on aivan hyvät kaltaisikseen, leikkaukset ja materiaalit toimii ja kestää paitsi chinosit kuluu liian nopeeta puhki. Sukat liian muovisia mun makuun.

Teknisiä paitoja on löytynyt paremmilla kuoseilla kivemmilta merkeiltä outleteista niin halvalla et liiterin näkemys aiheesta on jäänyt kokematta.

Jotain työkaluja yms. löytyy kans, eikä valittamista, laatu imho tuntuvasti parempaa kuin saman hintainen halpa paska jossain muualla.

Yksi lyhythihainen pyörälypaita ja vaippahousut löytyy. Molemmat crivittejä. Sukkia useampi pari. Paidan viimeistelyssä ikävä kohta: vetoketjun yläpäästä tulee joku piikki joka hankaa kaulaa, jos vetoketju on yhtään auki (eli piikki ei jää sen suojakankaan alle). Housut perushalvat: parin tunnin lenkin jälkeen alkaa paikat puutua kun vaahtomuovi painuu kasaan eikä tahdo palautua. Kumpaankaan ei ole tullut reikiä eivätkä saumat ole alkaneet purkautua. Sukat ovat olleet kesäkäytössä hyviä.

Työkalut on aika hit and miss. Parin otannan perusteella ovat hintaansa nähden ihan hyvää kamaa. Yhdestä kuusiokolosetistä pyöristyi 6mm avaimen pää toisella käyttökerralla. Pultin pää oli kunnossa. Samaan aikaan myydystä torxi-setistä kaikki päät ehjät, mutta pelottanut laittaa jarrulevyjä kiinni momenttiin, kun tuo kuusiokolo-keissi muistuttelee itsestään. Kannattanee siis miettiä, mitä pulttia näillä vääntää.

Lidlin vaatteista muistan joskus kuusi vuotta sitten lukeneeni, että ovat aivan pahimmasta päästä kun katsotaan niitä valmistaneiden ihmisten työoloja. Osittain tämän takia jätän nämä nykyään kauppaan. Työkalujakaan en todennäköisesti osta tuon yhden kuusikolo-keissin jälkeen. Halvemmaksi tulee ostaa yksi parempi kuin yksi halpa ja yksi parempi.

Molemmat vaateostokset (ajopaita ja jotkut shortsit erillisellä säämiskäkalsarilla) paskaa, niin en oo sen jälkeen viittinyt enää kattoa tarjontaa. Varmaan paremmalla tuurilla voi saada ihan ok kamaa, mut ei oikeestaan kiinnosta mikään vain 50% hiostavampi takki 80% halvemmalla.

Varusteista: Lezyne-kopio minipumppu oli käyttökelvoton. Stvzo-valosetit hinta-laatusuhteeltaan huippuja, valmistaja noissa kai Buchel. Hopeen väriset pinnaheijastinpötköt varmaan 3M:n, mut halvempia kuin muualta ostettuna. Joku minihylsy/kärki-sarja ollut ihan ok.

Teknisiä paitoja olen ostellut aina ja niissä vähän vaihtelee kans, vanhimmat 10 vuotiaat on ihan kunnossa ja uudempia kulunu jo puhki.
Nyt oli stadiumissa Karhun paitoja niin halvalla että ostin useampia varastoon.

1 pitkähihainen ajopaita ajalta ennen crivit brändiä. Kutistui ekassa pesussa niin, että hihat jäi lyhyeks ja menee tästä syystä päälle vain jos kaikki muut on pyykissä.
1 lyhythihainen, se valko-puna-musta. Kangas ei tunnu kivalta ihoa vasten.

Sen sijaan lidl luottokampe on jonkun 20 maksanut parkside ristilinjalaser, joka on ollu kovassa käytössä omakotitaloraksalla.
Ihan yhtä tarkka ku 50 kertaa kalliimpi Hiltin laser.

top3 litukan feikkituotteet:

  1. hieno mokka
  2. tukkijätkä
  3. hermanni juusto

jatkan listaa top 5. asti ja hieno mokka tummana

  1. cien naamarasva miehille, se oranssi versio
  2. shark partaterä
  3. cien aloe parranajogeeli

Urheilusukat on hinta-laatusuhteeltaan lyömättömät ainakin juoksuhommiin. Running-malli kesäkäyttöön ja Trekking talvikäyttöön. Muita Lidl-vaatteita ei ole ollut eikä ole tulossa.

oma kokemukseni lidlin vaatteista on myös, että hajoavat vetskareista tai kuluvat puhki keskivertoa nopeammin.

Turhan monilukuisista kokeiluista huolimatta tarpeeksi mukavia pyöräilyhousuja ei ole löytynyt, ja jerseytkin on kelvanneet vain hölkkäilykäyttöön kun ei vaan aivan istu. Muutamaa kuoritakkia käyttelin ihan (vähään?) tyytyväisenä mutta läheiset painokkaasti vaativat käytön lopettamista tyylisyistä :frowning:

Miellyttäviä Lidl-tärppejä ovat olleet

  • harkitut työkaluostokset tarpeen ja tarjouksen kohdatessa (tarkkaan kannattaa punnita, kaikki tarjoukset ei taida olla hyviä tarjouksia)

  • espresso-kahvijauhe ja -pavut rentoon mokkamutterikäyttöön

  • pähkinöitä ja “premium” pikkumakeaa jouluähkyyn


Onko tätä WD-40 kopiota ollut aikaisemmin myynnissä ja onko mistään kotoisin? Litrahinta ei ainakaan päätä huimaa: 5,98 €/l vrt. esim. Tokmannilla aito asia 15,09 €/l.

W5 ei taida olla Lidlin oma brändi. Kuvittelen että oon nähny noita muuallakin.

Kyllä se on Lidl-Qualitäts-Marke.

Ei tän mukaan.
Tää on tärkeetä.

Sortiment > Eigenmarken Food > Wasch-, Putz-, Reinigungsmittel

1 Like

Kävin ostelemassa ruokaa Lidlosta ja nappasin pullon W5 40 mukaan. Luulis et toi ihan käypää kamaa on, nyt ei oo oikein mitään käsillä mihin testailla.

En o kyl huomannu eroo tollasten litkujen kanssa. Samaa paskaa eri purkissa vai enkö oo vaan kiinnitäny riittävän tarkasti huomioo?

Nythän taitaa olla Lidlin hyllyssä taas sitä puupurupohjaista käsien pesu ihmeainetta ja se on hyvää kamaa se.

Nyt kyllä vähän harmittelee, kun köyhyyspäissäni silloin tällöin olen Lidlin vaatteita kovaan käyttöön ja tarpeeseen ostanutkin.

Pitänee enemmänkin siirtää painopistettä UFF / SPR Kontti / kirppis -linjalle.