Eka varteenotettava kysymys vastausvaihtoehtoineen pääsee polliksi!
it’s on!
asb - 4:51, 12.5.2009 » Seuraavan viikkokyselyn aihe voisi muuten olla: Oletko törmännyt polkupyörällä moottoriajoneuvoon? -kyllä, oma vika -kyllä, toisen vika -en -ehkä (täsmennä kommenteissa)En ole.
Kyllä, toisen vika.
En ole. Oma vika.
ikäsi?
<10
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
40
ja vastanneiden nimet näkyviin
seksuaalinen suuntautumuksesi?
a) hetero
b) homo
c) muu
Ehkä, riippuu siitä mikä nyt on törmäämistä, mitään onnettomuus luokkaan laskettavaa ei kuitenkaan ole päässyt sattumaan, ja vammatkin ovat olleet pääosin henkisiä.
8v ja muu.
ja oon törmänny, muiden vika.
omasta ja toisen. 15v sitten viimeksi. Siitä ehkä.
edit: ps. Isonrattaan ikätaulukko on vajavainen
Kyllä oma vika.
Joskus 10-11wee törmäsin mopoon jota kuljetti 2 huligaania, kaljakori oli tarakalla joten eivät ihan selvinpäin olleet. Oikealta tulivat joten minun niitä ois kuulunu väistää. Jalka oli vähän kipeä muuten ei käynyt mitään vaikka ei kypärääkään ollut päässä. Tämän jälkeen en muista kuin muutaman läheltäpiti tilanteen
Törmännyt juu, yhden kerran oma vika, toisella autoilija vika, kolmannella ehdin just väistää rekkaa, neljännellä… ööö, no, sai auto nyrkistä kylkeen hienon lommon vitutti niin pihasta eteen ajava auto, ku eihän sillä ole väistämisvelvollisuutta pyörää kohden…
En oikeasti törmännyt muistaakseni koskaan, mutta joskus Bulsalla “jättänyt jarrutuksen vähemmälle” pienestä vauhdista kun taksi koukannut täysin yllättäen pyörätielle
Työmatkalla ajan paljon Pasilankatua. Risteäviltä Länsi-Pasilan pikkukaduilta tulee paljon autoja nokan eteen, vaikka niillä on kolmiot ja pyöräilijöistä varoittavat lisäkilvet. Kolme kertaa on kolissut, ja sehän on aina ollut autojen vika.
Tosin viimeisimmällä kerralla ajoin itse päättäväisesti ja turvallisesti auton kylkeä naarmuttamaan, ihan vaan näyttääkseni, että kivasta kännykkäpuhelusta huolimatta kannattaa katsoa myös oikealle.
(No en tietenkään ole näin ilkeä oikeasti.)
oma automälli tapahtui joskus 88-90 Kuopiossa, kun tultiin pyörillä koulusta ja liikennevaloissa maastoauto kääntyi eteen ja meitsi bemaksilla takarenkaaseen. Lähtivät sit käyttämään röntgenissä, vaikka vakuuttelin, ettei mitään käynyt. Paluumatkalla poikkesivat vielä leipomosta hakemaan munkkeja, mut eivät mulle tarjonneet. Onneks törmäsin siihen takarenkaaseen, enkä perässä tuleeseen kärriin, kun siitä ois saattanu lähteä ilmalennolle. Sen fillarin myöhemmistä vaiheista ei oo kyllä hajua, mut ei se tuossa rikki mennyt.
Äänestin “kyllä, toisen vika”, vaikka itse en ollut törmääjä, vaan kääntyvä auto törmäsi minuun risteyksessä. Puskuri osui chainstayhin ja tuuppasi fillarin sladiin. Sattui Sörnäisten rantatiellä muutamaa päivää ennen jouluaattoa. Pelkääjän paikalla ollut rouva/neiti kommentoi mm. a) kovaa vauhtiani (ei ollut kova) b) sitä, kuinka usein on meinannut joutua samaan tilanteeseen pyöräilijän kanssa samassa paikassa (montako läheltä piti-tilannetta vaaditaan, jotta opitaan seuraamaan muuta liikennettä?!)
Pasilankatu on tosiaan todella perseestä sivuteille ja sivuteiltä kääntyvien autoilijoiden suhteen, silloin kun oma työmatka meni sitä pitkin yhden kesän verran niin oli kolaukset monta kertaa lähellä.
Tajusin itte liian myöhään, että täähän olis voinu olla monivalintakin. Ite oon törmännyt autoon kerran ja vielä jalkakäytävällä (yhdistetty klv, tjsp), duh, kun aurinko häikäisi, enkä nähnyt punaisia valoja ja suojatietä. Tulipa kotivakuutuksellekin käyttöä.
Kyllä, toisen vika. Ajettiin langon kanssa aikoinaan Viikin infokeskuksen ohi vievää pyörätietä ei aivan hiljaista vauhtia, ja infokeskuksen parkkipaikalta (pyörätiestä varoittavan kärkikolmion takaa) eteen koukkasi ooppeli. Kaikki olisi mennyt ihan nätisti, jos kuski olisi jatkanut kaahaamistaan läpi risteyksen, mutta nähdessään meidät löikin liinat tiskiin ja pysähtyi keskelle suojatietä. Lanko oli niin oikealla, että ehti niukinnaukin väistää auton nokan puolelle. Mä en voinut kääntää minnekään ja törmäsin takaoveen. Selvittiin onneksi säikähdyksellä.
Ei vielä. Mutta jostain syystä tuntuu että kyllä tässä joku päivä vielä kolisee.
Vastasin ehkä, kun ei voinut valita kuin yhden vastauksen.
En julkisesti kommentoi sen enempää, sanon vain että mielestäni tyhmyydestä kuuluu sakottaa, vaikkapa lommoilla.