Nappi- vai avokuulokkeet, volumen taso, musiikkityylit,…
olinks eka?
edit: en
miusta tuntuu, et on ihan pakko kuulla mitä ympärillä oikein tapahtuu, sillä en pidä yllätyksistä. ==> “en ikinä”.
Talvisin enempi ja sit sillon jos on vitun paska keli (vaakaräntää tai vettä ja tahtoo vähän piristystä että jaksaa polkee TÄYSII). Kaupunkiajossa nyt kuitenki tulee monesti huomioitua ne riskit mitä ottaa sillon jos ei kuule mitään, ja jättää sit musat poies.
Toisinaan pidän kuulokkeita korvissa vaikka ilman volaakin. Auttaa pään jäätymisen kanssa, mulla meinaa korvat olla vähän herkät jopa tuon kypärän alla käyttämäni hiihtomyssyn kanssa.
Kesällä on ehkä kivempi ajaa ilman. Nii ja joskus pidempää matkaa ajaessa (mökille tms) tulee kuunneltua musaa, jos soolona painaa menemään.
Sillonku kuuntelen:
- Sennheiserin nappikuulokkeet, semmonen malli joka blokkaa aika vahvasti ulkopuolelta tulevat äänet
- Indie, rock, valikoivasti elektroninen, valikoivasti metalli, hcpunk…
- Mua yleensä vituttaa kuunnella musaa niin että siitä ei kuule mitään, mikä johtaa siihen että kuuntelen keskimäärin melko isolla
Fiksillä ajaessa en koskaan. Maantiellä (yksin) ajaessa varsin usein.
Ei vaan uskalla ajaa ilman kuuloaistia kaupungissa.
Kun en kuule mitä ympärillä taphtuu, tulee sen verran vainoharhainen fiilis että päätä on pakko pyörittää 4 kertaa enemmän kun normaalisti, eikä ajaminenkaan ole enää kivaa. En siis kuuntele, vaikka joskus olen miettinyt, että pitäisi yhdellä napilla kokeilla.
Aina ajaessa.
Kuulokkeet on mallia dealextreme, kovassa vauhdissa suhisee ja päästää ääniä läpi.
Volumekaan ei ole koskaan niin kovalla etten tärkeimpiä ääniä kuulis, mut esim puhelin saattaa jäädä kuulematta. Tällaisessa pikkukaupungissa kun ajelen, jarrutan risteyksiin, pyöritän paljon päätäni johon olen tottunut(kuumottais ajella pelkän kuuloaistin varassa). Ei ole vielä soitin aiheuttanut minulle tilannetta jossa kuuloaisti olisi pelastanut.
Yhellä napilla kuunteleminen on melkosta musiikin raiskailuu
En ikinä kuulosti niin ehdottomalta, että vastasin harvoin. Ehkä sitä joku päivä tulee testattua.
asb - 18:26, 29.4.2009 » Seuraavan viikkokyselyn aihe voisi muuten olla: Oletko törmännyt polkupyörällä moottoriajoneuvoon? -kyllä, oma vika -kyllä, toisen vika -en -ehkä (täsmennä kommenteissa)
Kuuntelen lähes aina työmatkoilla, josta 90% pyörätietä… tottumiskysymys. Autojen seassa en kuuntelisi sillä ainakin mopoillessa mulla hankaloittaa sompailua autojen välissä.
ei pysty.
Vastasin “en ikinä”, koska toistaiseksi en ole käyttänyt, sillä ajelen lähinnä kaupungissa ja haluan kuulla takaa kiihdyttelevät mersut ja huutelevat mummot. Maantielle voisin pistääkin napit korviin.
Yksin maantielenkillä joskus napit korvissa miedoilla volyymillä. Kaupungissa ei osaa ajaa kuulokkeet korvilla. Pari kertaa testannut mummiksella ja peittävillä kuulokkeilla niin huomaa olevansa täysin yössä liikenteen suhteen.
Yksin metsässä könytessä kuuntelen aina.
Maantiellä ajaessa aina.
Kaupungilla ajellessa ei vaan uskalla. Kun lenkiltä saapuu ihmisten ilmoille niin napaan napit pois korvista.
Ääntä blockaavat napit korvissa metsälenkillä oma huohotus kuuluu tosi kivasti…
Liikenteessä en ikinä, suljetulla alueella joskus.
Sen verran piessä kaupungissa asustellaan et uskaltaa tuolla keskustassakin tykittää napit korvilla. Jos on seuraa niin sitten vaan yhdellä napilla kuuntelen.
En kuuntele siitä syystä, että tykkään keskittyä musiikin kuuntelemiseen ja ajaessa en niin hyvin pysty keskittymään. Ajaessa ajan, ja nautin enemmän tai vähemmän ympärillä olevista äänistä. Kotona musiikki soi niin, että pyrin keskittymään siihen. Esim. koneillessa onnistuu kun musiikki tulee edestä, mutta jos musa kuuluu toisesta huoneesta niin sitten mieluummin olen ilman musiikkia.
Työmatkoilla tulee kuunneltua, muuten ei. Philipsin tulpat, blokkaa jonkin verran. Tosin sen verran hiljaisella, että kuulee liikenteen…
jotain autojako pitäis kuunnella hyi vittu
blokkaa kaiken, myös paskan soundin köh köh
jarrulla ja ilman. en oo kuollu viel mut konsepti on lupaava.