Veloaamiainen alottelijoille 6.5.2016

Eventti siirtyy. Itse olen toukokuun puolesta välistä poissa joten joku muu voi järkätä päivää tai sitten siirtyy kesäkuulle

Voi olla että velolle pääsee sittenkin jo ensi viikon lopulla. Eli ei vielä siirretä tätä, päivitän vielä tiedon kun saan vahvistuksen

Rata on auki.

Kaarle2001 - 20:38, 20.4.2016 » [Rata on [s]auki[/s] vapaa.](http://ratapyoraily.info/2016/04/helsingin-velodromi-auennut-ratapyorailykayttoon-20-4/)
Korjasin.

Ja sääennuste voi mennä vain huonommaksi.

Vois kyllä ensipuraisut tulla ottamaan.

mahdollisesti tämä voisikin osua aikatauluihin suotuisasti.

Jaksaisko joku reipas tuoda kahvia? Mä voin vaikka tuoda kertakäyttömukit ja kauramaitoa. Noin aikaisin kun tulee paikalle ei ehdi kotona keittelemään saati juomaan.

PS. Tiistaina eka skaba klo 17->

epaz - 11:22, 2.5.2016 » Jaksaisko joku reipas tuoda kahvia? Mä voin vaikka tuoda kertakäyttömukit ja kauramaitoa. Noin aikaisin kun tulee paikalle ei ehdi kotona keittelemään saati juomaan. PS. Tiistaina eka skaba klo 17->
Mulla on ainakin yks termari, mutta ei taida vetää kuin muutaman kertismukillisen. Santtuhan saattaa tulla keittimen kanssa jos tulee.

Koliseeko polkimet jos konversiolla lähtee velolle kokeilemaan?

Se pitää kokeilla. Onnistuu paikanpäällä. :smiley:

Tai voi sen mitatakin. Kallistus on kaarteessa 37.5⁰ astetta.

Itse ajoin konversiolla 170mm kammilla ja shimanon spd lukkopolkimilla toissakesänä eikä osunut kertaakaan hitaassakaan vauhdissa.

Noobina voin tuoda 1,8 litraa kahvia kun matkakaan ei ole pitkä. Sokeria, maitoa tai lusikoita en käytä, joten en lupaudu niitä unohtelemaan. Sitten pitäisi vielä ehtiä laittaa Mäshiin droppi, tai sitten riserilla.

Tämä on tervetullutta. Voin itse koittaa oman termarin löytää ja vähintään tuoda maitoa ja jotain keksejä kaupasta

rudi - 21:56, 3.5.2016 » Noobina voin tuoda 1,8 litraa kahvia kun matkakaan ei ole pitkä. Sokeria, maitoa tai lusikoita en käytä, joten en lupaudu niitä unohtelemaan. Sitten pitäisi vielä ehtiä laittaa Mäshiin droppi, tai sitten riserilla.
kahvia tarvitaan

laita se droppi, et kadu

Vois ehkä uskaltautua kokeilemaan. Vähän tosin laskeskelin, että konversiossa kulma kun poljin on alimmassa kohdassaan on vain n. 29 astetta, eli ei voi ilmeisesti ainakaan pystyssä ajaa kaarteita.

ainakin alhaalla voi ajaa joka tapauksessa. asiaanhan vaikuttavat bb:n korkeus (ei pelkkä bb drop, koska myös kumin leveys voi vaihdella), kammen pituus, polkimen korkeus ja leveys ja q-factor. aika paljon siellä on konversioilla ajeltu

Juu, mittailin siis pyörän ollessa pystyssä etäisyyden keskiön keskeltä (midplane?) polkimen uloimpaan kohtaan ja polkimen uloimman kohdan korkeuden maasta kammen ollessa alimmassa asennossa. Mutta mittaukset voi toki heittää jonkin verran. Hyvä tietää että alhaalla voi ajaa.

Kallistuksen lisäksi kaarre kaartuu kokoajan, joten hieman lisää pelivaraa saa siitä. Konversio + flättipolkimet varvaskoukulla ja strapilla alkaa olla hankala, mutta konversio perus spd lukkiksilla menee kyllä taas useimmiten.

tuun mestoille! En tähä hätään saa rykää ratasetuppiin ni maantiepyörällä fiilistelee ja kaffea ryystään. Tuon ite termarillisen.