VARASTETTU: Surly Steamroller

Cinellillä on ollut kiva ajella kesällä mutta talvi/kaupunki/crossaripyörästä on ollut pulaa viimeisten viikkojen aikana. Siispä tilasin steamrollerin. Ainakin jostain projektilangasta ehdin jo vilkuillakin, että aika paksua rengasta sinne saa alle joten eiköhän tuolla talvi mene paremmin kun edellisellä 23mm sliksivekottimella. Osat olen miettinyt ajatuksella “mitä voin jättää u-lukkoon kaupungille” ja väriksi valittu päääosin mustaa. Pyörästä tulee sinkula.

Vielä on muutama avoin kysymys, kuten mitähän ohjainlaakeria, kampisettiä ja keskiötä tähän laittaisi. Niihin toivon löytäväni vastauksen nopeasti jotta saadaan tämäkin pian ajoon. Saa siis ehdotella, tai tarjota peräti jos jollain on jotain myynnissä. Jos en löydä ihmeempiä niin varmaan omniumit saa siirtyä cinellistä tähän ja tilailen siihen sitten parempaa.

Kampiahan on esim Stronglight track 2000, sugino RD2, SG70, DA, Campan recordit, Omniumit jne, noista hinta mielessä. Keskiö sitten kampien mukaan.

Loistava valinta. Varmasti tulee hyvä pyörä talveksi.

Uskoisin, että tästä tulee aivan hyvä. Rakastan näitä kuvia, joissa on vain uusia osia iso nippu. Kova.

Onko rungossa tarrat lakan alla?

Velobiaan → sieltä ohjainlaakeri ja sieltä vaikka messengerit, 90€, krossailuun ja talvipyöräilyyn suosittelisin 130 BCD-kampia, on enemmän valinnanvaraa välityksissä.

Nää surlyt taitaa olla sulle ihan uus tuttavuus.
Noi tekstit kuluu pois kun niitä edes tuijottaa vähän pidempään…

Odie - 9:57, 20.8.2014 » krossailuun ja talvipyöräilyyn suosittelisin 130 BCD-kampia, on enemmän valinnanvaraa välityksissä.
joo 39t eturatas helpottaa kyllä takarattaan valinnassa kivasti.
josbanse - 9:45, 20.8.2014 » Kampiahan on esim Stronglight track 2000, sugino RD2, SG70, DA, Campan recordit, Omniumit jne, noista hinta mielessä. Keskiö sitten kampien mukaan.
Naurattaa.

Aaaah, silmä lepää. Haluun kans lokarikorvakerollerin, mut tuo esikoinen ei tykkäis hyvää. Stronglightit on itellä ollu rollerissa pari vuotta ja on hyvät jäykät käyttiskammet. Ohjainlaakerina joku hyvä suljettu, itellä hopen threadless.

E: Odie puhuu asiaa, talvi- ja crossimenoissa 130BCD on kyl etu

Ohoh, mites mä missasin kokonaan noi korvakkeet?! Tosin B-klämpit oikeestaan kuuluu rolleriin.

Odie - 9:57, 20.8.2014 » Nää surlyt taitaa olla sulle ihan uus tuttavuus. [Noi tekstit kuluu pois kun niitä edes tuijottaa vähän pidempään...](http://surlybikes.com/info_hole/spew/removing_and_applying_decals_on_our_frames)
No vittu anteeks! Ei vaan, hyvä info, ottaisin itse nuo tekstit kyllä osin mäkeen heti uutena.

ei helvetti mäki tarviin haluun tällasen!

Mulla on ohjainlaakerina Velo Orangen Gran Crux, muistaakseni joku 45 e Pelagosta. Jämäkkä ja hyvin pyörivä laakeri. Muitakin varmaan on.

En nää kuvan osissa vapaaratasta, mut jos ajelet sinkulana ja pyörä tulee talvikäyttöön, ei whiten lisäksi ole kauheasti vaihtoehtoja.

Odie - 10:41, 20.8.2014 » En nää kuvan osissa vapaaratasta, mut jos ajelet sinkulana ja pyörä tulee talvikäyttöön, ei whiten lisäksi ole kauheasti vaihtoehtoja.
Vaparia itseasiassa ei vielä oo, vaikka kiekot (ja kiintee ratas) löytyykin. Mikäs tollanen white on ja mistä niitä saa? :)
angeldust - 10:54, 20.8.2014 »
Odie - 10:41, 20.8.2014 » En nää kuvan osissa vapaaratasta, mut jos ajelet sinkulana ja pyörä tulee talvikäyttöön, ei whiten lisäksi ole kauheasti vaihtoehtoja.
Vaparia itseasiassa ei vielä oo, vaikka kiekot (ja kiintee ratas) löytyykin. Mikäs tollanen white on ja mistä niitä saa? :)
[Tuolta](http://www.hubjub.co.uk/index.php/store/cogs-sprockets/white-ind-freewheel-detail) esimerkiksi.

Tai suomesta velobiasta (velobia.fi)

Uu. Minkälaiset lokarinkorvakkeet onp etuhaarukassa?

Ei ole. Ellei kokeilemaan käyttää haarukan hengitysreikiä kiinnikkeinä, ovat vaan melko lähellä kiekkoa.

Mä luulin ainakin joidenkin puheiden perusteella, että kiinnikkeet olis nimenomaan etuhaarukassa jemmassa, eli tulis sinne sisäpuolelle. Kyllä mulla on yhdessä fillarissa näin ollut, ei ropissut pinnoihin ruuvinkannat.

^^Onks tää tietoa? Eihän ennen tätä vuotta rungossakaan ollut lokarikorvakkeita.