VARASTETTU asbin Langsteri

Tuhansien edestä lukitsemattomia pyöriä autotallissa jonka ovi lähtee nykäisemällä auki. #vainpikkukaupunkijutut #tulevatoppirahat

asb - 10:06, 13.8.2016 » . Vantaa Koivukylä.
Ihan vitun hirveetä lähiöö.

Pidetään silmät auki.

Itelläni on joka fillarista Trellokortti osalistoineen, sarjanumerot ja muut tuntomerkit kirjattuna. Geometria ja speksausaikeet on kans muistissa, mikä on vähentänyt päämäärätöntä surffailua ja ostosten unohtelua.

EIh!

Kyylään Korsossa.

Eniten tässä vituttaa poliisin asennoituminen koko paskaan. Fillari ei ole ajoneuvo ja lukitun fillarin varastaminen jonkun kotoa voimapihtejä käyttäen on, vittu, näpistys.

Lähipiiristä kuulin aika nihkeää asennoitumista poliisin suunnalta vastaavassa tapauksessa. Täysin tunnistettava itse koottu pyörä oli varastettu Hesalassa, omistaja teki ilmoituksen ja näki myöhemmin lehdessä kuvan, jossa joku sattui ajamaan ko. pyörää samassa kaupunginosassa. Ilmoitti poliisille, että pyörästä on näköhavaninto ja poliisi kuittasi asian, että kaikkea ei ehditä tutkimaan ja noista pyöristä on mahdoton sanoa mikä on viety ja mikä ostettu. Poliisi ei vaivautunut kuuntelemaan omistajaa loppuun kun hän yritti selittää, että pyörä on itse kasattu, eikä toista vastaavaa ole. (Väärikoodaus yms. yms.)

Itte tein joskus 2006 tms. salapoliisityön varastetun Joponi tiimoilta ja löysinkin fillarini huuto.netistä. Tuolla kerralla tutkinnanjohtajan piinaaminen kyllä johti siihen että poliisit ihan jopa kävivät kys. myyjän himassa saakka keskustelemassa (eivät kylläkään löytäneet pyörääni joten hommeli raukeni siihen).

Onkoha asenne kymmenessä vuodessa muuttunu sitten. Vai onko noita varkauksia vaan niin paljon enemmän.

tutam - 12:16, 6.9.2016 » Poliisi ei vaivautunut kuuntelemaan omistajaa loppuun kun hän yritti selittää, että pyörä on itse kasattu, eikä toista vastaavaa ole. (Väärikoodaus yms. yms.)
jos olisin kyybeli niin tuskin jaksaisin kuunnella kovin pitkään jonkun hipsulin narinaa jostain sen itse kuratoiman fillarin erikoisvärikoodauksesta

Kaveri löys taannoin oman pöllityn pyöränsä uudella lukolla varustettuna vähän matkan päästä siitä mistä oli kadonnut. Kanto kotiin, rikko lukon ja ilmoitti asiasta poliisille. Poliisi ilmoitti, että väärin toimittu. Ois pitäny soittaa heidät paikalle, eikä ite lähteä kantamaan. Sitä sit selviteltiin vaikka kuinka pitkään, ja jossain vaiheessa oli muistaakseni jopa kääntymässä niin, että kaveri ei sais pitää omaa pyöräänsä.

qlt - 13:00, 6.9.2016 » Kaveri löys taannoin oman pöllityn pyöränsä uudella lukolla varustettuna vähän matkan päästä siitä mistä oli kadonnut. Kanto kotiin, rikko lukon ja ilmoitti asiasta poliisille. Poliisi ilmoitti, että väärin toimittu. Ois pitäny soittaa heidät paikalle, eikä ite lähteä kantamaan. Sitä sit selviteltiin vaikka kuinka pitkään, ja jossain vaiheessa oli muistaakseni jopa kääntymässä niin, että kaveri ei sais pitää omaa pyöräänsä.
Jes, niinpä. Tässäkin tapauksessa omistaja ei - aivan oikein - halunnut mennä hoitamaan asiaa itse, vaan koitti saada skoudet hoitamaan asian.
Konsta - 12:42, 6.9.2016 » Onkoha asenne kymmenessä vuodessa muuttunu sitten. Vai onko noita varkauksia vaan niin paljon enemmän.
Lienee kanssa pollarin henk.koht. fiiliksistä kiinni, mikä on aina vähän harmi.

Mutta joo, jatkot sitten varmaan varastetut filot -langassa.

pikkuratas - 12:42, 6.9.2016 » jos olisin kyybeli niin tuskin jaksaisin kuunnella kovin pitkään jonkun hipsulin narinaa jostain sen itse kuratoiman fillarin erikoisvärikoodauksesta
Juuh, eihän rikoksien torjumisen/selvittämisen toki pitäisi poliisia kiinnostaa. Varsinkin jos urhi sattuu olemaan joku hipsteri.

Ota appelsiini.

Typerää läppää pikkurattaalta, mutta toisaalta jos keissi on, että pyörä nähty lehtikuvassa, niin aika vähän siinä on johtolankoja, joita lähteä tutkimaan.

RTZ - 13:17, 6.9.2016 »
pikkuratas - 12:42, 6.9.2016 » Ota appelsiini.
http://41.media.tumblr.com/aacbd6556ddae66b925f06ece71833c6/tumblr_n9xm378Zpv1rn3b15o1_540.jpg
unohdatte kuitenkin sopivasti näissä surullisissa tarinoissanne yleensä sen faktan, että vakuutusyhtiön massit on jo otettu tyytyväisenä vastaan tässä vaiheessa kun se pyörä löytyy jostain tori.fi:stä ja jolloin vakuutusyhtiö on asianomistaja.

No mistäpä sinä tuon nyt päättelit? Olisko isoratas kuitenki parempi nikki sulle?

Hyvää pohdintaa pikkuratakselta.

mua kiinnostaa kyl enemmän että mitä asb hankki lankun tilalle, vai hankkiko mitään?

asb - 11:59, 6.9.2016 »

Eniten tässä vituttaa poliisin asennoituminen koko paskaan. Fillari ei ole ajoneuvo ja lukitun fillarin varastaminen jonkun kotoa voimapihtejä käyttäen on, vittu, näpistys.

tämä on kieltämättä hieman hämmentävää.

arvoahan tolla länkyrällä ei mitenkään ole varkaudeksi asti, mutta olosuhteiden ja tekotavan puolesta pitäisi varkauden kriteeristön täyttyä. käsitykseni mukaan pelkän katkaistun lukon esittämisen pitäisi riittää todistamaan tekovälineestä, jolloin edettäisiin lähtökohtaisesti varkaus- eikä näpistys-nimikkeellä.

mutta kaikesta päätellen käsitykseni on väärä.

kynis - 14:53, 6.9.2016 » mua kiinnostaa kyl enemmän että mitä asb hankki lankun tilalle, vai hankkiko mitään?
Onhan siitä [s]proju[/s]amalankakin jo...
kid_scientifik - 14:55, 6.9.2016 »
asb - 11:59, 6.9.2016 »

Eniten tässä vituttaa poliisin asennoituminen koko paskaan. Fillari ei ole ajoneuvo ja lukitun fillarin varastaminen jonkun kotoa voimapihtejä käyttäen on, vittu, näpistys.

tämä on kieltämättä hieman hämmentävää. arvoahan tolla länkyrällä ei mitenkään ole varkaudeksi asti, mutta olosuhteiden ja tekotavan puolesta pitäisi varkauden kriteeristön täyttyä. käsitykseni mukaan pelkän katkaistun lukon esittämisen pitäisi riittää todistamaan tekovälineestä, jolloin edettäisiin lähtökohtaisesti varkaus- eikä näpistys-nimikkeellä. mutta kaikesta päätellen käsitykseni on väärä.
no vaikka komp

Ajatella miten kätevää olis jos jeparit viitsisivät skannata lukosta sormenjäljet ja nauraisivat että “jahas subu-einari on pölliny prismasta uuden akkurälläkän. Käydäänpä hakemassa fillarit ja rälläkkä taas veke siltä.”