Vannejarrut

Jos haluut kokeilla v-jarruja modulaattorilla nii meilt löytyy useita shimanon br-t400 nexave länkiä. En osaa sanoa onko niistä mihinkään, yritin ettiä tietoa mut ei paljoo löytyny.

Sopisko esim tällanen stemmin faceplateen?

Ja koska C220ssa on pieni kulma, niin tota voisi varmaan sit taivutella vähän, mut perimmäinen kysymys on et mahtuuko toi stemmiin?

Hitsi kun toi keulan ruoto oli niin lyhyt. Mä meinasin ostaa ton myös. Eikö tollanen faceplate roikotin tuu turhan eteen?
Testaisin stemmin läpi reiän poraamista jollain muulla stemmillä ennen ritsiä ja sit jos ei täristytä ja muutenkin tuntuu kivalta niin poraa ritsiinkin reiät.

Edit. Entä jos löytyy joku oikein jytky brake booster johon sais asennettua sellasen kruunun cable stopparin, niin eiks sen pitäs olla ihan toimiva häksätin. Teoriassa pystysuunnassa sen pitäis olla jäykkä je eestaas jouston ei pitäs vaikuttaa paljoo jarruun.

Pablolla ihan hyvä idis toi jämy brakebooster joissa joskus on integroitu stoppari. Kerholta vois jopa löytyä semmonen!

Silloin kun uusimman Pomppikseni ostin niin siinä oli joku FSAn susiruma ohjainlaakeri mutta erikoisuutena oli että yläkupin laakerisuojaan oli integroitu stoppari. Myös Ritcheyllä ollu tällaisia. Jos se ei kasvata korkeutta niin vois olla aika hyvä vaihtoehto.
Niinku tämmönen paitti että mulla oli ulkoiset kupit:

Joo taitaa olla integroitujakin, mutta onhan niissä boostereissä yleensä siinä ylhäällä reikä johon saa sellasen kruunustopparin helposti kiinnitettyä. Ja jos eio reikää, niin poraa siihen sellasen.

Samaa mietin eka, mut riippuu varmaan keulakulmasta, emäputken korkeudesta ja stemmin pituudesta.

Teettäisin mankkispajalla cvstom stemulin integroidulla kaikella

^+1

no siis tämähän se ois mutta väitöskirjatutkijan tulot on nyt hieman tiukoilla. ehkä johonkin toiseen pyörään.

ja kiitos kaikille avusta, tämä ratkesi tosiaan juurikin tollaisella conical spacer cable hanger -häksättimellä. katotaan jos ens viikolla ehtis asentelee.

1 Like

Turha sitten juhlittuna tohtorisherrana pohdiskella, että miksi harmaan talouden kotimaisia toimijoita ei ole artesaanipyöräkilkemarkkinoilla!

3 Likes

Auttakaas yksivaihde. Mulla on pyörässä tommonen shimpan br-6200 etujarru, mutta en oo oikeen onnistunut saamaan siihen jarrutehoa. Palat jotkut erittäin noname, jossa ei siis oo sitä metallista jarrukenkää. Koitin siihen tollasia vähän modernimpiä paloja jotka tulee pultilla eikä mutskulla kii, ja ne ei mahtunu siitä längen reiästä. Oon tässä koittanut ettiä paloja joissa ois semmonen metallinen kenkä messissä jotka noihin sopis tuloksetta. Tietääkö joku?

Toinen kysymys liittyykin noiden jarrujen säätöön, kun noissa on toi ulkonen pivottipultti mikälie jota voi kiristellä. Mun kopiossa kireyksiä näyttäisi olevan kaksi: joko länki ei liiku, tai sit se liikkuu vapaana niin et kädellä sitä voi ongelmitta siirrellä puolelta toiselle, mikä vaikuttaisi liian löysältä, mutten näistä mitään tiedä. Onko tohon siis jotain vinkkivitosta, tai onko noiden säätöä puitu jo valmiiks jossain täällä? Pahoittelut erittäin epäselvästä postauksesta.

Nämä voisi olla: Kool Stop International - High Performance Bicycle Brake Pads Since 1977

Mun kokemus on että palan laadulla on todella paljon väliä, noi Kool-Stopin lohenpunaiset on hyviä.

Muuten en osaa oikein mitään sanoa, kun olen cantijarruihmisiä.

Millä kahvalla sä sitä jarrua käytät?

Noi on hirveet jarrut ja onneks nyt jotenkin hajos niin saan vaihtaa ne pois puolison pyörästä. En tiedä oliko tästä tiedosta nyt enemmän iloa vai harmia.

kohdasta 2:05 eteenpäin vinkit pivotin välyksen säätöön. asiallisen olonien video kyllä että ehkä kantsii kattoo alusta asti :slight_smile:

se kenkä siinä jarrupalassa ei mitenkään lisää tehoa varsinaisesti jos sitä mietit. joku perushyvä pala kyllä pitäs toimia tarpeeksi hyvin

Oon siistimässä forumilta ostamaani Straggleria (kiitos myyjälle!) johon purin ja putsasin jarrut. Kasatessani huomasin että sekä etu- ja takajarrun vääntökäsi (tuo jossa on punainen säädin) jäivät rungonsuuntaiseksi. Kaikissa kuvissa näyttää, että sen pitäisi asettua noin kello neljään. Alla referenssikuvat kaupan yksilöstä ja omastani. Onko tämä ongelma ja miten tästä pääsisi? Mielestäni laitoin jousen oikeinpäin, en tiedä vaikuttaisiko sen kääntäminen asiaan.


SRAMin huoltomanuaalin mukaan se jousi on asymmetrinen eli sen suunnalla on väliä
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/sram-mtb/brakes/gen.0000000003513-rev-b-2012-bb7--bb5-service-manual-english&ved=2ahUKEwi0mLL75Lz9AhUM6CoKHRtSAJkQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw2zGGoubUpo58l787w8GoHj

Ite ehkä purkaisin jarrut uusiksi ja yrittäisin uudestaan

2 Likes

Olinpa muuten eilen piiitkästä aikaa ilonen että on pomppiksessa jarrut. Vetelin mäkeä alas ilosella kadenssilla kun tuli joku mikrosekunnin “oho perhonen” -hetki, ja sit ei ollukaan jalat enää polkimilla ja vispilä vispas menemään vaan. Niiiiin sit oli kiva nappasta ehkä ekaa kertaa tänä vuonna jarrukahvoista kiinni ja hidastella sen verran että sain taas jalat polkimille.

(Kaikenlaiset “jos ois lukkopolkimet niin tätä ei olis tapahtunut” tyyppiset kommentit: TIEDÄN)

1 Like

Uudestaan auki, ja jousi toisin päin, just niinkusta Manuel yllä sanoi.

1 Like